Pagina 1 van 2
De hele boel staat te branden
Geplaatst: vr jan 21, 2005 1:46 pm
door Leuverink
Nu denk je, hij heeft zijn vier in brand staan, maar das niet het geval.
Bij flink afremmen, in versnelling veranderen, laag in de toeren, gaat mn oliedruk lamp branden en het lampje van de temperatuur van de motor.
Koelvloeistofniveau is prima, olieniveau ook. vent doet het. De slangen zijn niet verstopt.
kan het komen door het nieuwe luchtfilter (van de Brezan), die hebben tegenwoordig een aluminium versteviging. Dus minder frisse lucht. ik denk dat ie te weinig lucht aangevoerd krijgt.
Geplaatst: vr jan 21, 2005 2:04 pm
door Willem de Zwijger
Branden dezelfde lampjes als wanneer je de auto vanaf helemaal uit op contact draait ? Klinkt mij nl in de oren als lage spanning of zo, dat wat je krijgt als je motor afslaat, dan branden de lampjes ook, al weet ik niet precies waarom.
Dat luchtfilter lijkt me in ieder geval geen punt.
Geplaatst: vr jan 21, 2005 2:05 pm
door Bauke
Raar, maar je bent niet de enige. Precies die verschijnselen heeft Moby ook. Ben de eerste keer gestopt om te kijken. Ook bij mij was toen niks mis met de temperatuur en/of de olie. Heb het min of meer naast me neer gelegd nu, maar dat is ook niet echt verstandig eigenlijk. Ben wel benieuwd naar de mogelijke verklaringen.
Lampje van de handrem gaat tegenwoordig ook af en toe spontaan branden....
Geplaatst: vr jan 21, 2005 2:37 pm
door Hanz
flink afremmen plus olie/temperatuurlampje is bij mij altijd het teken om olie bij te vullen
Geplaatst: vr jan 21, 2005 4:57 pm
door Willem de Zwijger
Nou je het zegt, dat heb ik ook, als de olie op het laagste streepje staat gaan bij afremmen, of bij een scherpe bocht die lampjes branden
Geplaatst: vr jan 21, 2005 5:47 pm
door jbeekmann
Lampje van de handrem gaat tegenwoordig ook af en toe spontaan branden....
Dat lampje verteld je niet alleen dat je handrem erop staat Bauke, ook het niveau van je remvloeistofreservoir wordt in de gaten gehouden en bij alarmerende waarden gaat het lampje ook branden.
Geplaatst: za jan 22, 2005 6:25 pm
door tim81
Ik had het ook die lampjes die gingen branden, bij mij is het verdwenen toen ik de contact punten vervangen heb. Weet niet of het er wel mee te maken kan hebben, maar das wat er bij mij gebeurde, sinds nieuwe contact punten, geen brandende lampjes meer bij afremmen/ terug schakelen.
Geplaatst: za jan 22, 2005 8:01 pm
door Leuverink
die lage spanning, lijkt me niet, want dan zou ook de acculamp moeten branden, toch!? Toch kan het ermee te maken hebben.
contactpunten? mm, zou kunnen, maar ik zie het verband even niet.
lage vloeistof standen lijkt me ook niet, want alle niveaus zijn in orde.
iemand nog ideeën?
Geplaatst: za jan 22, 2005 8:31 pm
door R4F6GTX Automaat
Te ouwe of te dunne olie kan ook voor drukproblemen zorgen, dus dan kan ook de oorzaak zijn van je brandend olielampje.
Geplaatst: za jan 22, 2005 8:43 pm
door Jan-Geert
of je oliefilter verstopt:D of verkeerd type
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:37 pm
door Ton
Controleer het niveau van je remvloeistof eens...als je sterk afremt/danwel een bocht neemt gaat de remvloeistof naar 1 kant....
En gaat dus je (remvl.stof)lampje branden.
Gr.
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:43 pm
door Rodeo-6
wat misschien niet iedereen weet is:
dat
De olie sensor en de water sensor serie geschakeld zijn.
Dit heet "op 1 stroomdraadje zitten"
1 van de 2 kan defect zijn, dan gaan beide lampjes branden.
Maar meestal geeft de water sensor storing als tie niet voldoende aarde heeft.
Geplaatst: zo jan 23, 2005 12:20 am
door ms.dageraad
Probleem heb ik vaak. Slecht afgestelde of koude motor. slaat af zodra je het gas loslaat. (schakelen remmen) slaat weer aan als dje de koppeling laat komen. De auto houdt dan iets in.
Geplaatst: zo jan 23, 2005 1:34 am
door R4F6GTX Automaat
ms.dageraad schreef:Probleem heb ik vaak. Slecht afgestelde motor....

stel 'm dan af !?

Geplaatst: zo jan 23, 2005 11:45 pm
door ms.dageraad
goed plan! Maar over een poosje is het wer zo. en dan weet ik dus.....