Pagina 1 van 22

Ombouw naar AT, nu GTT setup

Geplaatst: do dec 23, 2004 5:11 pm
door cees en jantine
ik ben inmiddels begonnen met de ombouw naar 4AT.
zo staat de auto er inmiddels bij.
Afbeelding

Afbeeldingzometeen moet ik nog even gaan vechten met de fuseekogels..... :evil:
altijd leuk om die los te krijgen.
houd jullie wel op de hoogte.
groet
cees

Geplaatst: do dec 23, 2004 7:19 pm
door Bruutmans
Suc4 cees. :lol:
Flink bezig zo te zien.

Geplaatst: do dec 23, 2004 9:51 pm
door Willem de Zwijger
Spannend....die fuseekogels lijken me een eitje vergeleken met alles wat je gaat tegenkomen als dat machtige blok erin gepropt moet worden...

Geplaatst: do dec 23, 2004 9:56 pm
door Ron
Ik vind het nog een relatief mooi viertje daarbinnen!

Ombouw

Geplaatst: do dec 23, 2004 11:58 pm
door Jan
Cees&Jantine,

Toppie Ik wens je veel plezier en geluk met de ombouw,laat ons mee genieten van de ombouw d.m.v foto´s en info hoe het gaat.Ik zelf ben benieuw hoe het gaat en hoe je het doet.

Gr Jan

Geplaatst: vr dec 24, 2004 12:01 am
door cees en jantine
vanavond nog maar even verder gegaan, de motor is eruit. versnellingsbak ligt er ook al af.
had alleen nog wel ruzie met de aandrijfassen, die wilde er niet uit? is daar een makkelijker manier voor dan gewoon hard trekken...

morgen denk ik maar gaan schoonmaken enzo en motorsteunen verlassen.
het is trouwens gelukt met de fusees, heb mijn garage gewoon gevraagd of ik zijn kogeltrekker mocht lenen en dat mocht dus.
het is trouwens aan te raden! werkt echt top
de motorruimte valt inderdaad erg mee met roest, gelijk alles maar goed schoonmaken en weer een verfje ofzo geven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr dec 24, 2004 12:14 am
door R4F6GTX Automaat
cees en jantine schreef:had alleen nog wel ruzie met de aandrijfassen, die wilde er niet uit? is daar een makkelijker manier voor dan gewoon hard trekken...
Misschien zaten deze nog met de borgpin vast... hoeveel km heeft de wagen gedaan? originele aandrijfassen misschien nog?

Geplaatst: di jan 04, 2005 11:11 pm
door cees en jantine
we vorderen gestaag, maar het blok hangt er nog steeds niet in(wel bijna)
heb wel een week niets gedaan vanwege nachtdienst

ben nu bezig met de startmotor en volgens de verhalen die ik heb gelezen zou de startmotor van de r4 gewoon op het vliegwiel moeten passen van het AT blok, klopt dit???

moet wel zeggen dat het voor de verandering allemaal niet weer eens niet vanzelf gaat.

maar we houden vol, zal ook wel moeten want zo rijdt ie ook niet.

folkert hoe had jij dat nu gedaan met je oliefilter, is het trouwens niet mogelijk om de oliekoeler ergens anders tussen te plaatsen?? dan kan dat plaatje tussen het filter uit en zou het dus weer beter passen..

nou dit was weer een updatetje.
groet
cees

Geplaatst: wo jan 05, 2005 12:47 am
door Jan
Leuk ga zodoor startmotor van een 4 of 5 maakt geen verschil.

Gr jan

Geplaatst: wo jan 05, 2005 10:30 am
door Renault Classique
Een leestipje:

Het duitse blad Oldtimer Praxis heeft in de komende uitgave, ab 13.1 im Handel, een artikel: Heiss: Renault 4 "Alpine".

Geplaatst: wo jan 05, 2005 6:19 pm
door Jan
Weke boeken zaak is dit blad te vinden!!lijktme wel leuk om dit te lezen.

Gr Jan

Geplaatst: do jan 06, 2005 12:58 am
door cees en jantine
dan zal er iets goed zijn gegaan tijdens het weer in elkaar zetten van de startmotor, had hem een beetje uit elkaar gehaald en nu draait ie dus constant mee met het vliegwiel :oops:
morgen maar weer even kijken.
mijn motor steun
Afbeelding

Geplaatst: do jan 06, 2005 6:42 pm
door Gast
Je kunt het makkelijkst gewoon met een rubber hamer een deuk in je schutbord kloppen, dan past het, ook met die ring van de oliekoeler.
En dan zet je gewoon de oliekoeler voor de Alpine radiator.

Geplaatst: za jan 08, 2005 12:17 am
door cees en jantine
kijk ook even hier voor foto´s

http://spaces.msn.com/members/ceesntien/

vandaag het blok erin gehangen en vast gemaakt.
morgen alleen helaas werken :evil:
dus volgende week maar een keertje verder gaan. ik hoop hem over 1,5 2 weken draaiend te hebben.
moet nog elektrisch alles in orde maken.
waar zit bij het AT blok de water sensor??
en hoe zou ik de olie sensor aan kunnen sluiten?
ga het originele dash gewoon gebruiken vandaar, dus als iemand ideeen heeft, GRAAG.
ga later nog wel een turbo druk metertje erop zetten en oliedruk denk ik(sensor zit er toch al)

Geplaatst: za jan 08, 2005 12:13 pm
door Gast
Watertemperatuursensor neem ik aan?
Die zit ergens bovenop de waterpomp als het goed is.

Electrish is niet zo veel werk toch? een gewone Alpine heeft toch
gewoon contactpuntjes dacht ik?
AT heeft een electronische ontsteking, dan moet je ook nog een sensor op je vliegwiel zetten, waarvoor je het gat moet maken in je bak (als je geen AT bak gebruikt....) das wel een precies werkje...