Pagina 1 van 2

daar was ik weer

Geplaatst: di dec 21, 2004 9:42 pm
door ms.dageraad
Door diverse tegenslagen had ik het helemaal gehad met oude auto's.
Nieuwe r16 is veel te veel werk. dus komt niet af. Toen hield f6 er mee op. (zie blundertopic). !1 dag later blaast huidige r16 ook koppakking eruit.

Nu een maand later heeft de f6 weer een gevlakte kop en een nieuwe waterpomp en rijdt als nooit te voren. Allemaal zelf gedaan. Rodeo (of hoedieookmaarheet) heeft wat adviezen en een momentsleutel geleend.
Als 2de auto is er nu een honda civic (schaam) Op zaterdagmiddag vlak voor sluiting van de postkantoren gekocht. Over een half jaar hoop ik weer in een r16 te rijden. Met of zonder hulp. Hoe ik ook reken, dat is het goedkoopste.(en rijdt superlekker)

Geplaatst: di dec 21, 2004 10:40 pm
door Ron
Hee, wel volhouden hè? Anders verkoop je toch gewoon de boot?

Geplaatst: di dec 21, 2004 10:49 pm
door Willem de Zwijger
Of de sportwagen...

Geplaatst: wo dec 22, 2004 12:46 am
door Rodeo-6
Ron schreef:Hee, wel volhouden hè? Anders verkoop je toch gewoon de boot?
oei oei oei, linke opmerking 8)

Geplaatst: wo dec 22, 2004 12:58 am
door Rodeo-6
Die "nieuwe" R16 is heel veel werk omdat meneer "Dageraad" hem meteen, het liefst in 1 week in nieuwstaat wilt hebben.
Omdat deze meneer "Dageraad" dan denkt dat ie er dan 20 jaar mee kan rijden, en omdat meneer "Dageraad" dan denkt dat ie er dan 20 jaar niets aan hoeft te doen, wat dat vergeet ie steeds, onderhoud plegen.
Hi hi hi hi hi

Wat een nieuwe waterpomp met een gevlakte kop te maken heeft, snap ik niet :(

En ik heet Bassie (op dit moment)

Nu staat er dus bia mai een koopmans witte handgeverfde R16 met ontplofde moteur. :cry:
Ga er maar een kippehok van maken of zo iets. :lol:

Geplaatst: wo dec 22, 2004 10:05 am
door Renault Classique
Is dat toevallig ook de R16 met kaduuke moteur die op Marktplaats staat of zijn er momenteel meer defecte R16's in omloop? Hoewel omlopen voor een stukke R16 wat lastig zal zijn....

Geplaatst: wo dec 22, 2004 10:35 am
door Renault Classique
Zelf even Marktplaats gechecked. Dat lijkt een andere R16 te zijn. De foto's daarvan zijn overigens wel aan een kanaal gemaakt en de aangegeven provincie is Groningen.....Het komt wel allemaal in de buurt van MS Dageraad.

Mooi dat je F6 weer in orde is trouwens, gefeliciteerd!

Mocht je voor je R16 nog onderdelen zoeken, ik heb het een en ander liggen. Ook nog een passend, compleet, motorblok. Type 841, 1647cc, compressie 9,3:1 en 58 kW vermogen. Dit blok komt uit een R18 GTS en is in feite een wat aangepast (teruggetuned) R16 TX blok, type 843. Omdat ik voorlopig toch geen tijd heb om dit blok bijvoorbeeld in een 4tje te bouwen...mag dit blok, inclusief toebehoren, weg voor 100 euro. Lijkt het je wat dan kan ik het blok wel even op foto zetten en je de plaatjes mailen.

Geplaatst: wo dec 22, 2004 11:49 am
door R4F6GTX Automaat
hee, das wel iets voor in die F4 toch?

Geplaatst: wo dec 22, 2004 12:58 pm
door Rodeo-6
Hoi Paul(helmond) :D

Bedankt voor je aanbod, zal er nog wat nachtjes over slapen. :o
Moteur blokje in de witte? 16 is n.l. totaal versleten, ook heftige carterventilatie en dat soort grappen. :-?

Keuze 1 is totaalrevisie, veel werk wel leuk. (ervaringsdeskundige) 8)
Keuze 2 is ander blokje, weet alleen het moternr. nog niet. :x
Keuze 3 is kippenhok of rollend magazijn t.b.v. R4 onderdelen voorraad. :)

Mail je er nog wel over (januari), Benskieen. :roll:

Geplaatst: wo dec 22, 2004 2:58 pm
door otogazzi
Bassie schreef:meneer "Dageraad
Ik dacht dat het Meneer 'lijnolie' Dageraad was :wink:

Maaike

Geplaatst: do dec 23, 2004 10:14 am
door Renault Classique
Halsundbeinbruch!

Aan andere Paulus: het 841 blok in een R4 lepelen is een leuk project, maar ik kom al nauwelijks toe aan m'n andere Renault projecten. Voor de F4 heb ik nog een 689 blokje, een stuk gemakkelijker en dus sneller in te passen dan de 841 en toch wat meer peekaatjes dan het 688 blok.

Geplaatst: do dec 23, 2004 12:55 pm
door R4F6GTX Automaat
bedoel je die 956cc? als ie uit een R5 is heb je idd meer pekaatjes maar die in de R4 zit is met minder pk's.
Ben je vanmiddag thuis?

Geplaatst: za jan 08, 2005 3:29 pm
door Renault Classique
Inmiddels heelhuids terug van skieen?

Geplaatst: za jan 08, 2005 4:31 pm
door Bruutmans
Renault Classique schreef:Halsundbeinbruch!.
Of zoals die iets te grote duitser een keer tegen me riep (nadat ik em van zijn sokken had geknald met een slee) Ich bringe dich um!!!!!!!!!

Achteraf erg hilarisch,maar toendertijd erg spannend aangezien de vent maatje ijsbeer was en de rook uit zijn oren kwam van woede!!

Aber nah also wie war den das schiefahren gewesen mensch?

Geplaatst: wo jan 19, 2005 12:41 am
door ms.dageraad
Und ich habe wider das folgendes problem. Er bremst ja gar fast nicht. Had ik me toch haast een dikke volvo platgereden. Zo ontdekte ik het. Waarschijnlijk lucht, maar nergens lek te vinden. Oliepeil blijft constant. Handrem doet ook niet veel. Het broertje van Adriaan (die met die kleurige kip-caravan) suggereerde diverse dingen. Ik durf veel, maar remmen zijn voor de vakman. Nou blijken de 2 die ik van de club ken allebei uit de running te zijn. De ene is een beetje roestig, de andere (JG)heeft een planning tot medio 2007 of zo. en daar sta ik dus niet in. Wie weet iemand die goed is met remmen. Ik kan wel rijden, maar om een of andere reden moet Bloublikje ook wel eens stoppen. En dat verrekt tie een beetje.