Pagina 1 van 1
Geplaatst: do mei 02, 2002 11:07 pm
door Katja
Ik heb een prachtig mooie witte quatrelle bestel,1979, uit Frankrijk opgehaald. Een cadootje, nu staat zij alweer een half in de garage te wachten op mijn acties.
Aan de ervaren renault-kenners wil ik vragen of het uberhaupt ergens op slaat om geld en tijd te steken in de import van het wagentje.
Uit APK voorkeuring kwam het volgende:
benzine lekkage bij de tank (onbekend waar precies)
Lekke uitlaat, lekke stuurkogel hoes, slechte remblokken, hier&daar wat las werk, en ander klein gedoe.
Auto kwam wel door de franse niet door Hollandse keuring. Tips zijn erg welkom,
Katja
Geplaatst: vr mei 03, 2002 12:07 am
door Jan-Geert
importeren die auto , anders doe ik het wel

Geplaatst: vr mei 03, 2002 12:20 am
door Marc B
Dergelijke reparaties komen mij bekend voor, zelf heb ik er ieder jaar ook een paar van. Weinig problematisch verder...
Geplaatst: vr mei 03, 2002 11:31 am
door Goof
eerst die mankementen maken, is niet zo veel werk als ik het zo lees. Gewoon een nieuwe tank eronder hangen en je leidingen nalopen, vooral de rubberdelen. Die hoes die gescheurd is is waarschijnlijk van je homokineten, die kun je met een of ander goedje repareren of een andere hoes of aandrijfas laten monteren. Wat laswerk hier en daar is normaal. Laat meteen je koeienogen controleren, evenals je fuseekogels en je hele remmenwerk Nieuwe vloeistoffen en filters erop, andere bougies, opnieuwe laten afstellen, een ander uitlaatje eronder of deze laten lassen, afhankelijk van de staat en ie is weer tip top in orde. Als je het echt goed wil doen, dan geef jem meteen een anti-roest behandeling.
Ik denk dat je als je zelf een aantal dingetjes kunt doen zo tussen de 250 en 500 euro kwijt bent excl. import. Voor een wagentje van dat jaar is dat die investering zeker waard, aangezien hij over niet al te lange tijd belastingvrij is en in waarde alleen nog maar toe kan nemen. Doen dus, het was toch een kadootje dus veel kosten heb je der nog niet aan gehad.
Geplaatst: vr mei 03, 2002 11:47 am
door Max
een lekke stuurkogelhoes is geen lekke aandrijfashoes, toch. Als er nog geen speling op de stuurkogel zit is het voldoende om de hoes te vervangen. Anders moet de stuurkogel vervangen worden
Geplaatst: vr mei 03, 2002 1:29 pm
door Goof
dan is het dus geen lekke stuurKOGELhoes, maar een lekke stuurHUIShoes, das iets anders, want aan de kogels zitten geen hoezen en die van het stuurhuis is gewoon makkelijk te vervangen.
Geplaatst: vr mei 03, 2002 7:13 pm
door Katja
O.K. dank voor positieve reacties (moest ik ook even van de 'kenners' horen), DGoof: ik print je lijstje uit, koeienogen?? Ik heb nog een HOOP te leren...Nu eerst opzoek naar een expert, dan door de keuring, naar RDW nog eens keuren, kenteken NL en dan kan er pas verzekerd worden.
Katja
Geplaatst: za mei 04, 2002 10:00 pm
door Goof
koeienogen zijn reactiestangrubbers, zijn de ophangrubbers van dat stangetje van je wielophanging dat schuin naar voren steekt helemaal voor onder de wagen, kun je zo zien zitten als je bukt. waar die stang aan het chassis eindigd zit een rubber bol on een metalen kapsel, dit noemen ze het koeienoog. Als je het ding los ziet begrijp je wel waarom
Geplaatst: za mei 04, 2002 10:23 pm
door Folkert
Ik moet je toch corrigeren, Da-Goof. De stuur- en fuseekogels zijn zeker wel ingepakt in hoezen, die in principe ook los verkrijgbaar zijn.
Geplaatst: zo mei 05, 2002 1:54 pm
door Goof
Je hebt gelijk Folkert, alleen lijkt het me verstandig om als die gaar zijn de hele kogel maar meteen te vervangen, je bent dan toch zo ver dat ie der bijna af is.
Geplaatst: zo mei 05, 2002 3:00 pm
door Folkert
Sterker nog: Als er eentje vervelend begint te doen, dan zou ik alle vier de fuseekogels, beide stuurkogels en beide koeienogen in een keer vervangen. Anders sta je voor iedere apk weer met zo'n ding te kl*ten...
Geplaatst: zo mei 05, 2002 3:39 pm
door Jan-Geert
tja en de kogels mag je ook afkitten

Geplaatst: zo mei 05, 2002 3:40 pm
door Jan-Geert
de scheurtjes in de hoes wel te verstaan
Geplaatst: zo mei 05, 2002 11:19 pm
door Folkert
Dat wil toch niemand?
Geplaatst: ma mei 06, 2002 6:03 pm
door Jan-Geert
nee ,maar ze zijn er die dat doen
