Pagina 1 van 2
Geplaatst: wo mei 01, 2002 9:39 pm
door blue beauty
Heb een gtl uit 86 waarvan de bodem zo goed als af is. Er moet dus een nieuw chassis onder. Heeft hier iemand ervaring mee? en wat kom je zoal tegen. Is het nog makkelijk om aan onderdelen te komen? En wat voor kostenplaatje hangt er ongeveer aan?
Geplaatst: wo mei 01, 2002 10:21 pm
door Folkert
Wind Classics heeft nieuwe chassis' liggen voor 1900piek...
Geplaatst: wo mei 01, 2002 10:48 pm
door El Zwanos
NEDERLANDERS EN DE EUROOS, HET WORDEN NOOIT VRIENDEN .....

Geplaatst: wo mei 01, 2002 10:50 pm
door tox
ik ben er net een week geleden aan begonnen, ook een gtl '86. Heb een chassis gehaald bij wind, overigens voor meer dan 1900 piek( of bedoel je euro's).Ik dacht laat ik het in een keer goed doen, want als er iets is waar ik een hekel aan heb is het ROEST.Werkt wel lekker zo'n nieuw chassis.
Geplaatst: wo mei 01, 2002 11:04 pm
door Jan-Geert
ik zal een dezer dagen ook even lassen aan mn nieuwe 4tje

Geplaatst: wo mei 01, 2002 11:08 pm
door Folkert
Tox, vriend! Jij brengt het plan wat ik zo mooi vind gewoon ten uitvoer...
Eh... ik ben overigens de beste vriend van de euro, maar ik ben ook serieus lui.. (ik had geen zin om het om te rekenen...)
Geplaatst: wo mei 01, 2002 11:11 pm
door Folkert
Wauw.. Dat zijn toch wel andere prijzen... Ik dacht serieus bij de aanbiedingen eens 1900piek te hebben gelezen, maar tegenwoordig is de aanbieding 1400euro... Net jammer...
http://httpd.chello.nl/r.wind1/aanbiedingen.html
Geplaatst: wo mei 01, 2002 11:17 pm
door Goof
hoe zit dat eigenlijk met die nieuwe chassis'? Zijn die dingen verzinkt of niet? En heo ga je dat doen met je chassis nummer? In graveren in het nieuwe of die tussenbalk over lassen?
Geplaatst: wo mei 01, 2002 11:20 pm
door El Zwanos
Me and the Euro, we worden voorlopig geen vrienden, alles lijkt duurder of ik reken het verkeerd om.. Nee geef mij de goede oude gulden maar weer terug. Heeft toch iets meer waardegevoel. Maar bodem lassen, ja duur. Ik heb mijn R4 momenteel ook weer bij de garage staan. Ik dacht dat ze nooit kapot gingen, heb ik zeker het geluk om de enige die wel kapot kan gaan in mijn bezit te hebben...GRGRRR
Geplaatst: wo mei 01, 2002 11:23 pm
door Jan-Geert
ja ik kan weer bezig ach t houd je van de straat
Geplaatst: wo mei 01, 2002 11:25 pm
door El Zwanos
Zo heeft elke hobby of verslaving zijn voor- en nadelen
Geplaatst: vr mei 03, 2002 12:27 pm
door tox
Tip voor het restaureren: reken NOOIT terug in guldens, dan valt zo'n project altijd mee!
Het chassis wordt in zwarte lak geleverd, maar dit is meer tegen het roesten in het magazijn. Het moet dus nog op een andere manier gemummificeerd worden. Hoe dat weet ik nog niet. Heeft iemand suggesties?
Het chassisnr. kan worden overgezet, maar na controle door een rdw ambtenaar. Bel eerst naar rdw keuringsstation en vraag om mederwerker PAT-team. Deze komt langs en bekijkt het chassis en en de op te knappen auto. Het chassis wordt gemerkt. Zorg dat deze nog niet uit elkaar ligt!
Je moet met een originele rekening of dealerbewijs kunnen overleggen dat het een origineel Renault chassis is. Na het ombouwen moet je je melden op het keuringsstation met het oude uitgeslepen chassisnr en de auto, waarna het opnieuw wordt ingeslagen.
Geplaatst: vr mei 03, 2002 1:27 pm
door Goof
veel te omslachtig en duur. Gewoon die tussenbalk losboren en in het nieuwe chassis proplassen. Beetje bijwerken met slijpschijf of dremel, de handel opspuiten en klaar is kees. Het oude chassis slijp je in stukken en je laat het de oud ijzer boer ophalen. Geen haan die er naar kraait, zelfs niet bij een ongeluk, zeg je toch dat je hem zo gekocht hebt. Die officiele wegen zijn allemaal leuk en aardig, maar ook duur en omslachtig dus mij niet gezien, dan maar "illegaal"
Geplaatst: vr mei 03, 2002 1:43 pm
door tox
over omslachtig gesproken. Aan mijn nieuwe chassietje ga ik niet meer slijpen en lassen.
Geplaatst: za mei 04, 2002 12:21 am
door blue beauty
Mag ik vragen waarom niet? Is die bodem van jou nou zo goed of is het zo tegengevallen dat je je er nooit meer aan waagt.