Opknappen van remcilinders
Geplaatst: zo okt 31, 2004 11:58 pm
Mijn r4 (uit 1966) heeft lang stil gestaan. Hij loopt overigens prima, maar remt niet.
Ik heb de remcilinders achter gedemonteerd en schoongemaakt. met name bij remzuigers vormt zicht contactroest. De ene nog goed in orde na schoonmaak, de andere cilinder vertoont een klein inwendig vlekje. Dit is waarschijnlijk een corrosievlek. Cilinder van binnen flink gepoetst (met een sterretje op de kolomboor) en vlekje goeddeels weggekregen.
Inmiddels voor ook losgehaald (wat gaan zijn die krengen trouwens lastig te demonteren), en ook deze hebben contactcorrosie.
Voordat ik deze nu ook ga oppoetsen (of laat ophonen):
Heeft er iemand ervaringen? Poets ik nu en kan ik over 3 maanden alsnog vervangen, of lukt het best om die remcilinders in een zodanige staat te krijgen dat ik weer een paar jaartjes kan?
En als iemand een handige manier weet om de voorremcilinder te demonteren: ik houd me aanbevolen.
Ik heb de remcilinders achter gedemonteerd en schoongemaakt. met name bij remzuigers vormt zicht contactroest. De ene nog goed in orde na schoonmaak, de andere cilinder vertoont een klein inwendig vlekje. Dit is waarschijnlijk een corrosievlek. Cilinder van binnen flink gepoetst (met een sterretje op de kolomboor) en vlekje goeddeels weggekregen.
Inmiddels voor ook losgehaald (wat gaan zijn die krengen trouwens lastig te demonteren), en ook deze hebben contactcorrosie.
Voordat ik deze nu ook ga oppoetsen (of laat ophonen):
Heeft er iemand ervaringen? Poets ik nu en kan ik over 3 maanden alsnog vervangen, of lukt het best om die remcilinders in een zodanige staat te krijgen dat ik weer een paar jaartjes kan?
En als iemand een handige manier weet om de voorremcilinder te demonteren: ik houd me aanbevolen.