Zwaar lopende en "squikende" radiatorfan.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Zwaar lopende en "squikende" radiatorfan.
Iemand ideetjes of maar een andere halen?
Met starten begint ze met een "squick" waarna ze blijft lopen met een korrel zand ertussen.
Ik vermoed het lagertje naar zijn grootje of zo.
Met starten begint ze met een "squick" waarna ze blijft lopen met een korrel zand ertussen.
Ik vermoed het lagertje naar zijn grootje of zo.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Fan is doorgeschakeld ja.
1108 cc-tje dus.
1108 cc-tje dus.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
nonstop doorverbinden is niet echt de beste oplossing. komt je motortje ni zo snel op temperatuur. Ga in de mijne nog een speciaal doorverbind-schakelaartje maken op het dashbord.
Wat je Fan betreft zou ik zeggen; Loshalen, uit elkaar halen en misschien een druppeltje vet of olie zo hier en daar. Anders ff een steunpunt bellen of ze nog een "nieuwe" hebben liggen.
Wat je Fan betreft zou ik zeggen; Loshalen, uit elkaar halen en misschien een druppeltje vet of olie zo hier en daar. Anders ff een steunpunt bellen of ze nog een "nieuwe" hebben liggen.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Dus het kan wel dat losschroeven e er een druppel olie inmikken??
Is het dan een kwestie van loshalen het hele ding en er vervolgens het schoepenwiel afhalen?
Ik heb echt het idee dat het net daar zit in die "bol" aan de achterzijde ervan?!,dus ik moet er echt "in" kunnen.
Is het dan een kwestie van loshalen het hele ding en er vervolgens het schoepenwiel afhalen?
Ik heb echt het idee dat het net daar zit in die "bol" aan de achterzijde ervan?!,dus ik moet er echt "in" kunnen.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
is gewoon een electromotor met dat thermo ding als schakelaar in de radiateur. Loop gewoon ff alle bewegende delen na. Kan ook best een lagertje zijn, maar als je dat moet vervangen of de hele Fan, moet toch alles los.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Beter een andere fan doen dus.
Heb geprobeerd er wat olie in te druppen,maar dat werd niks,daar moet ze echt ver voor los en daarbij vermoed ik dat als het idd een lagertje is dat ik beter maar een andere haal,want een lagertje gaan vervangen op een fan,dat doe ik wel als ik in de sahara rondrij en echt niet anders kan.
Heb geprobeerd er wat olie in te druppen,maar dat werd niks,daar moet ze echt ver voor los en daarbij vermoed ik dat als het idd een lagertje is dat ik beter maar een andere haal,want een lagertje gaan vervangen op een fan,dat doe ik wel als ik in de sahara rondrij en echt niet anders kan.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Ik heb een losse fan (een een fan op een goede radiator) liggen in de kast. wordt wel een lomp zwaar ding om op te sturen. waarschijnlijk is Paul dichter bij voor jou en heeft die ook wle wat liggen. kijk maar even.
toch moet het niet zo veel moeite zijn om dat ding los te halen en te smeren dnek ik.
Maike heeft ook een doorschakelknopje op het dashbord. werkt ideaal. In combinatie met een temperatuurmeter geeft dat een soort van controle op je motortemperatuur. Ideaal, wil ik ook.
toch moet het niet zo veel moeite zijn om dat ding los te halen en te smeren dnek ik.
Maike heeft ook een doorschakelknopje op het dashbord. werkt ideaal. In combinatie met een temperatuurmeter geeft dat een soort van controle op je motortemperatuur. Ideaal, wil ik ook.
Je kan het zo mooi maken als je zelf wilt dus. En als je betere koeling wilt. prop je 2 fans onder je kap
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook een leuke oplossing bedacht:
2 Fans natuurlijk, maar die moeten dan wel beide automatisch geschakeld worden.
Daarvoor heb ik een alpine turbo radiateur gekocht, twee fans natuurlijk en ik heb een andere sensor in de radiateur gedraaid.
Deze sensor heeft drie aansluitingen i.p.v. twee, en kan daardoor twee fans aansturen. Verder schakeld ie ook al in bij "vrij" lage temperaturen.
- 1ste bij 88 graden en koelt terug tot 83 graden.
- 2de bij 92 graden en koelt terug tot 87 graden
(als ik me niet vergis)
Verder ga ik het zo schakelen dat een fan na het stil leggen van de agregaat nog een paar minuten verder draait. (zoals bij vele airco's)
lachen niet?
2 Fans natuurlijk, maar die moeten dan wel beide automatisch geschakeld worden.
Daarvoor heb ik een alpine turbo radiateur gekocht, twee fans natuurlijk en ik heb een andere sensor in de radiateur gedraaid.
Deze sensor heeft drie aansluitingen i.p.v. twee, en kan daardoor twee fans aansturen. Verder schakeld ie ook al in bij "vrij" lage temperaturen.
- 1ste bij 88 graden en koelt terug tot 83 graden.
- 2de bij 92 graden en koelt terug tot 87 graden
(als ik me niet vergis)
Verder ga ik het zo schakelen dat een fan na het stil leggen van de agregaat nog een paar minuten verder draait. (zoals bij vele airco's)
lachen niet?
R4F16 Alpine vliegt prima!
Die thermocontacten met 3 aansluitingen zijn bedoeld om de fan de schakelen in toerental.Bij een hoger oplopende temperatuur moet hij op een gegeven moment harder gaan draaien.
Ik snap niet waarom je de fan doorverbind,heeft toch geen nut?
Alles slijt er alleen maar van,motor komt langzamer op temperatuur en blijf altijd te koud.De bedoeling van een thermocontact is de wagen op een bepaalde bedrijfstemperatuur te krijgen en te houden.
Als dit niet lukt is er iets niet goed in of met het koelsysteem
Als je toch de boel doorverbind sloop dan gelijk ook maat de thermostaat er uit
Ps schakel nooit je fan via je contact zonder een relais.
Ik snap niet waarom je de fan doorverbind,heeft toch geen nut?
Alles slijt er alleen maar van,motor komt langzamer op temperatuur en blijf altijd te koud.De bedoeling van een thermocontact is de wagen op een bepaalde bedrijfstemperatuur te krijgen en te houden.
Als dit niet lukt is er iets niet goed in of met het koelsysteem
Als je toch de boel doorverbind sloop dan gelijk ook maat de thermostaat er uit
Ps schakel nooit je fan via je contact zonder een relais.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
in de tijd dat mijn koelsysteempje werd ontwikkeld, hadden ze er nog geen rekening mee gehouden dat je op een zomerdag wel eens in de file zou komen te staan als je bvb een tunneltje uitkomt en bergje op moet. Dan is het best handig om um dan iets eerder in te schakelen dan de thermo van plan was.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;