Afstellen gas-motor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Bruutmans
- Contacteer:
Afstellen gas-motor
Hey mensen ik heb pas geleden die contactpuntjes vervangen en nu start ze wat vreemd,d.w.z. dat ze normaal na 1 keer starten de 2e keer meteen aanvliegt.
Nu is dat na 3x.Dus bij de 3-e x vliegt ze wel aan.
Hoe stel ik mijn gasmotortje goed af?
Welke knopjes,schroefjes moet ik aan pielen?
Nu is dat na 3x.Dus bij de 3-e x vliegt ze wel aan.
Hoe stel ik mijn gasmotortje goed af?
Welke knopjes,schroefjes moet ik aan pielen?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Das dan dat dingetje waar je niet meer van weet of je er wel of niet aan hebt zitten draaien,die weer wat open en dan die andere weer dicht dus?!
Is wel het proberen waard he
Is wel het proberen waard he

Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Ooow ja ja die linkse daar rechts in het midden dus,of is het die schroef op die dikke slang?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Of heel hard juist
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Beter van niet. Eerst die ene schroef eruit. Als die dan wel start dan moet je die andere anderhalve slag terugschroeven.
Als hij alleen maar stottert, motor uit, dan vol gas, maar niet pompen en dan starten. Als je geplof hoort dat die ene schroef terugplaatsen met anderhalve slag indraai.
Hand op inlaat en weer (laten) starten. Als hij dan geen toeren kan maken toch die andere schroef er even helemaal uit en contact maken op de sensor. Links in het midden ja, die ronde, aan het eind. Eerst rood draadje op wit en wit draadje op rood aansluiten (kleur kan verschillen) van het dingetje wat eraan gebout zit. Verticaal met tuutje.
Als hij dan wel aanslaat maar alleen stabiel loopt in hoge toerentallen dan hand er af en direct schoongemaakte schroef plaatsen. Nieuwe kopen geniet de voorkeur.
Als alles netjes loopt, overal vanaf blijven en auto verkopen.
Daarna verhuizen, biertje drinken, en iedereen hier van advies dienen.
Als hij alleen maar stottert, motor uit, dan vol gas, maar niet pompen en dan starten. Als je geplof hoort dat die ene schroef terugplaatsen met anderhalve slag indraai.
Hand op inlaat en weer (laten) starten. Als hij dan geen toeren kan maken toch die andere schroef er even helemaal uit en contact maken op de sensor. Links in het midden ja, die ronde, aan het eind. Eerst rood draadje op wit en wit draadje op rood aansluiten (kleur kan verschillen) van het dingetje wat eraan gebout zit. Verticaal met tuutje.
Als hij dan wel aanslaat maar alleen stabiel loopt in hoge toerentallen dan hand er af en direct schoongemaakte schroef plaatsen. Nieuwe kopen geniet de voorkeur.
Als alles netjes loopt, overal vanaf blijven en auto verkopen.
Daarna verhuizen, biertje drinken, en iedereen hier van advies dienen.
Als hij het eerst wel goed deed : raar, want het zou niet met malen starten te maken moeten hebben. Probeer te kijken of je puntjes wel genoeg lichten. Je hebt zeker ook weinig vermogen bij optrekken?
Meestal worden ze dan niet ver genoeg (niet vroeg genoeg) omhooggedrukt door de nok op je as. Althans, dat was het bij mij tot nu toe in 100% van de gevallen.
Meestal worden ze dan niet ver genoeg (niet vroeg genoeg) omhooggedrukt door de nok op je as. Althans, dat was het bij mij tot nu toe in 100% van de gevallen.
- Bruutmans
- Contacteer:
Idd meneer Ron,tenminste,het lijkt minder te zijn,alsof ie inhoud,ga ik morgen es even prutsen en dan horen jullie het wel.Ron schreef: Je hebt zeker ook weinig vermogen bij optrekken?
.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Ik heb nog wat zitten klooien en ze loopt nu echt iets beter.
Maar eens een paar keer starten en rijden afwachten en kijken wat ze doet,naar mijn idee loopt ze nu wel iets te hard stationair,hoewel het binnen de perken ligt.
Maar eens een paar keer starten en rijden afwachten en kijken wat ze doet,naar mijn idee loopt ze nu wel iets te hard stationair,hoewel het binnen de perken ligt.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- koningozzo
- Contacteer:
- Bruutmans
- Contacteer:
Goedkoop om naar een ontsteking te kijken,die eikels hier in de buurt vragen keihard tussen de 25 en 50 euro,ik kan het niet loslaten om nog steeds terug te rekenen en dan vind ik die mensen maar "charlatans",de gewone winkels idem dito hoor,plukken en zakken vullen zo snel je maar kan is tegenwoordig het motto,waar is de garagist gebleven die tegen je zegt "hey leuke wagen joh,kom ik kijk wel ff voor je" en als je dan vraagt wat je em verschuldigd bent is het antwoord "ow doe maar een tientje voor de moeite dan"
Ja plof plof plof dat doet ze toch wel,maar dat heeft ze altijd al gedaan eigenlijk en elders op dit forum heb ik eens gelezen dat dat zo goed als normaal was voor een r4?!Klinkt ook best geinig eigenlijk.
Gister had ik nog ff tijd en toen heb ik haar eens stationair laten lopen en ben toen op gehoor gaan pielen en heb em toen niet meer gedraaid op het moment waar ik van vond dat ze het soepelste draaide en zoemde als een naaimachientje.
Een aantal uren later,toch zeker 5 a 6 uur later heb ik haar nog eens gestart,ik d8 dan is ze koud en dan krijg je dat startgrapje weer,maar..........ik trok de choke,sleutel om en vroem,meteen de 1ste x joh?!
Heeft ze nog nooit gedaan man,ik ben dus razend benieuwd zodalijk,want nu heeft ze de hele nacht buiten gestaan,kijken wat ze dan doet,want ik moet ze toch even versetten want ze krijgt nieuwe remblokken als cadeautje van me,overigens vond ik ook dat halve choke meer dan voldoende zou zijn geweest,maar ja ze sprong bij de eerste draai al aan en daar was ik dan toch ook best weer trots op.
Ja plof plof plof dat doet ze toch wel,maar dat heeft ze altijd al gedaan eigenlijk en elders op dit forum heb ik eens gelezen dat dat zo goed als normaal was voor een r4?!Klinkt ook best geinig eigenlijk.
Gister had ik nog ff tijd en toen heb ik haar eens stationair laten lopen en ben toen op gehoor gaan pielen en heb em toen niet meer gedraaid op het moment waar ik van vond dat ze het soepelste draaide en zoemde als een naaimachientje.
Een aantal uren later,toch zeker 5 a 6 uur later heb ik haar nog eens gestart,ik d8 dan is ze koud en dan krijg je dat startgrapje weer,maar..........ik trok de choke,sleutel om en vroem,meteen de 1ste x joh?!
Heeft ze nog nooit gedaan man,ik ben dus razend benieuwd zodalijk,want nu heeft ze de hele nacht buiten gestaan,kijken wat ze dan doet,want ik moet ze toch even versetten want ze krijgt nieuwe remblokken als cadeautje van me,overigens vond ik ook dat halve choke meer dan voldoende zou zijn geweest,maar ja ze sprong bij de eerste draai al aan en daar was ik dan toch ook best weer trots op.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-