Pagina 1 van 1

Startprobleem

Geplaatst: vr okt 01, 2004 5:07 pm
door Bruutmans
Oke,hier komtie.

Normaal is het choke uit 1-ste x starten,niks.
2-e x starten vroehoem.
Dit is normaal nooit een probleem.
Nu ook niet,maar......
Ik had haar gestart,1-ste keer niet,2e keer vroehoem en lopen.
Ik zet achteruit en rij 2 meter en ben zo dom om haar af te laten slaan.
Normaal is het dan starten en lopen,maar nu dus niet.
Ik nog gedacht dat je ze op gas ook kunt verzuipen (kan dat??) en ze dus een half uur laten staan.
Nog es proberen,niks dus.Nu alweer een half uur later nog steeds niks.
Kabels zien er goed uit,olie genoeg,startmoter draait vrolijk rond,ruik alleen geen gas,normaal ook niet echt,maar hoe kan ze eerst wel aanvliegen en nu niet.

Iemand een idee??

Geplaatst: vr okt 01, 2004 5:11 pm
door Willem de Zwijger
Eerst maar eens kijken of er iets vonkt...

Geplaatst: vr okt 01, 2004 5:21 pm
door Bruutmans
Kan dat dan dat ze zomaar ineens niet meer vonkt?
Starten en lopen en dan weer starten en meteen erna niet meer vonken??

Geplaatst: vr okt 01, 2004 9:23 pm
door Rodeo-6
gastank leeg :lol:
Zal wel weer net zo'n strikvraag zijn als dat geklop van laatst :roll:

Geplaatst: vr okt 01, 2004 9:25 pm
door Willem de Zwijger
Ja, dat kan. Vraagt mijn vriendin ook altijd: ja, maar net brandde die lamp nog, waarom dan nu niet meer ?
Antwoord: Alles gaat een keer kapot, alles slijt, verroest, brandt in, slaat door, gaat lekken, breekt, scheurt, verdampt, lost op, waait weg, verbrandt, verstopt, schiet los, roest door, zakt in elkaar.
Soms gaat dit geleidelijk (bv benzine verdampt, als je jaren wacht is de tank leeg zonder dat je gereden hebt). Soms gaat het snel, bijvoorbeeld een lamp.
Mijn opvatting: bij elektrische dingen heb je vaak snel falen, vandaar dat ik eerst zou kijken of hij vonkt. Condensatortje kan zo maar een keer doorslaan, massacontactjes kunnen zomaar te hoge weerstand krijgen.

Geplaatst: za okt 02, 2004 3:50 pm
door Bruutmans
Hey die willem.

Het vermoeden begint bij mij langzaam te rijzen dat het idd wel eens het condensatortje zou kunnen zijn.

Heb de verdelerkap opengehad en de puntjes even schoongemaakt,controlle was meer op ijzervijlsel dat rondslingert en voor vals contact zou kunnen zorgen,maar dat was niet het geval ze was brandschoon.
Contactpuntjes ook netjes allemaal.
Toen controlle op brandstoftoevoer,ik hoor de klep omslaan en ruik brandstof na het starten,dus dat is het ook niet.

Blijft het vonkende gedeelte over.
Bougiekabel losgetrokken en bougie erin en ik realiseer me nu dat ik geen contact heb gemaakt met de bougie op het motorblok,damn, dom dom dom.

Toch wel het idee dat ze niet vonkt dus die bougietest moet ik nog over doen dan en dan blijft er vrijwel weinig meer over d8 ik zo.
Voor de zekerheid zal ik een condensatortje halen en als het niet is heb ik er in elk geval 1-tje voor de reserve.

Geplaatst: zo okt 03, 2004 9:24 am
door Willem de Zwijger
Wel met dikkehandschoen die bougiekabel vasthouden, anders roep je auw auw auw.

Geplaatst: zo okt 03, 2004 9:26 am
door Bruutmans
Kom net naar binnen en heb het gevonden willem!!!

Het veertje van het contcactpuntje is afgebroken!!!
Dat werkt dus nooit meer.

Helaas is het zondag vandaag dus ik hoop via via er nog eentje te scoren anders word het morgen.
Toch raar dat het afbreekt,maar goed alles kan kapot zullen we maar zeggen.

Geplaatst: zo okt 03, 2004 9:32 am
door Willem de Zwijger
Wat is er fijner dan een opgelost probleem.
Ja, breken zat in mijn lijstje. Komt in dit geval door vermoeiing, je wordt toch ook wel eens moe ? :D

Geplaatst: zo okt 03, 2004 9:34 am
door Bruutmans
Jaha dat blijkt wel.Hahahaha.
Zo ziet het er ook een beetje uit,het metaal in de "bocht" is wat zwart uitgeslagen,alsof het in de fik heeft gestaan?!

Maar goed,nu weet ik tenminste dat het daaraan ligt en is de zoektocht afgelopen,hoewel dat ook wel weer leuk was want ik ben (nog) leek op dat gebied.
Kan wel wat maar dat is gebaseerd op brommer-motor-techniek,maar ja ook een basis zullen we maar zeggen.

Geplaatst: zo okt 03, 2004 11:55 am
door berrievanmier
Brutus, ik heb een jaartje geleden hetzelfde meegemaakt. Dat betrof contactpuntjes die pas een half jaartje oud waren. D.w.z. geplaatst door de garage. Of het onderdeeltje 15 jaar in een schap heeft gelegen weet ik natuurlijk ook niet.
Feit is wel dat je echt niet verder kunt op zo'n moment.

Geplaatst: zo okt 03, 2004 5:59 pm
door Bruutmans
Nee idd :cry: dat heb ik nu dus,1 geluk ik heb morgen vrij en kan wel ff naar de winkel flitsen voor het vrouwtje wegmoet,moet ook nog remblokken hebben,dusssssssssssss.

Trouwens 2 dagen stilstaan vind ik te veel voor haar,ze moet zingen!!