Hoe, wat, waar....?
benzineverbruik
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
R4F6GTX Automaat
benzineverbruik
Al eerder over gehad, nog steeds zuipt de R4 Savane van mijn zwager teveel. 1 op 12 haalt ie net niet.
Het is een 1991 met 1000 motor (956cc). Waar moet ik dat nou zoeken? Moet daar een andere carburateur op als een GTL of andere sproeiers misschien?
Voorheen rook ie ook naar benzine, nu niet meer. Alles een keer open gehaald, nagekeken, nieuw pakkinkje ertussen, volgens mij goed afgesteld.
Hoe, wat, waar....?

Hoe, wat, waar....?
- Renault Classique
-
R4F6GTX Automaat
Nee, nergens lekkage of zo, alles goed nagekeken, alle schroefkes nog eens gecontroleerd, boutje onderop bij sproeier goed dicht, pakkingen goed, slangetjes als nieuw, alle slangklemmen erop en goed, stinkt ook niet, ook achter bij de tank stinkt het niet, tankdop sluit mooi af, leiding helemaal gaaf, helemaal niks op aan te merken.
Motor is net vandaag over de 100.000 km dus eigenlijk net ingereden.
-
R4F6GTX Automaat
-
-Trelleur-
Ik heb al eens wat gegevens van de 956 cc geplaatst, incl. de officiële verbruikscijfers en het verschil met de GTL:
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... ght=#37911
Mijn ervaring is dat het verbruik erg afhangt van de rijomstandigheden. Bij lange ritten/warm weer is 1:18 mogelijk, bij korte ritten/koud weer kan het ook zomaar 1:11.5 worden.
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... ght=#37911
Mijn ervaring is dat het verbruik erg afhangt van de rijomstandigheden. Bij lange ritten/warm weer is 1:18 mogelijk, bij korte ritten/koud weer kan het ook zomaar 1:11.5 worden.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
- Rodeo-6
- Contacteer:
Meer pk's is meer zuipen, het moet ergens vandaan komen, niet ?
Als alles goed is en er niks lekt, stel dan de stationair sproeier eens af op de co-meter, of controleer de hoofdsproeier(s) op slijtage.
Kan ook zijn dat je chokeklep blijft hangen.
Ken je een savannne in Leuven ? zag er vorige week een door de bocht gaan, muisgrijs.
Als alles goed is en er niks lekt, stel dan de stationair sproeier eens af op de co-meter, of controleer de hoofdsproeier(s) op slijtage.
Kan ook zijn dat je chokeklep blijft hangen.
Ken je een savannne in Leuven ? zag er vorige week een door de bocht gaan, muisgrijs.
>> Doe mij maar een DAF <<
-
R4F6GTX Automaat
- Rodeo-6
- Contacteer:
Lijkt me inderdaad de snelste oplossing om duidelijkheid te krijgen.R4F6GTX Automaat schreef:Carburateur van een 1108 erop? zou dat schelen?
Standaard zit er op de 1000 moter ook een 28if carb.
In de praktijk kan zowel een gtl als f6 benzine lucht meng apparaat, sproeiers verschillen niet zoveel.
Controle van je spruitstuk pakking en carb. voet pakking is dan ook wel handig, i.v.m. mogelijke valse lucht.
>> Doe mij maar een DAF <<
-
R4F6GTX Automaat
-
R4F6GTX Automaat
Klepspeling en zo is uitstekend. Ook dubbel gecontroleerd.
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op di nov 09, 2004 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ms.dageraad
Ik heb ooit een 5 gtl van mijn moeder overgenomen. Die reed 1 op 10. Was helemaal niks aan te vinden. Mijn moeder had iedere monteur van de garage al helemaal gekgezeurd. Bij mij begaf de koppelijng het. Met tegenwind haalde hij maximaal 60. heb hem toen weggedaan. Je rook de koppeling eigenlijk niet. Dat was eigenlijk wel vreemd. Maar dit kan wel een hoog verbruik verklaren.
oant sjen,
PEET
PEET