Pagina 1 van 1
balk fraude
Geplaatst: zo sep 26, 2004 7:35 pm
door luigi
Laatst moest ik mijn band linksvoor vervangen. Ik krikken, op een gegeven moment ontdek ik dat de krik wel omhoog gaat, maar de auto niet... schrik! De balk linksvoor deukt in.
Wat blijkt? Het vertical schotje in de balk linksvoor, en ook rechtsvoor ontdek ik, blijkt helemaal krokant te zijn. Het was mij nooit opgevallen omdat een van de vorige eigenaars ipv wat aan de roest te doen, er een plaatje staal ervoor gekit heeft. Gekit! Kun je het voorstellen? Achter kit + plaatje is het lekker doorgeroest...
Ik heb me zitten bedenken, waarom zou iemand een plaatje op de balk willen kitten? De enige reden die ik kan denken is: ervoor zorgen dat nieuwe koper. c.q. apk-boer niet door heeft in wat voor staat de balk verkeerd. En dat lijkt toch verdacht op fraude, of niet?
Geplaatst: zo sep 26, 2004 8:38 pm
door ms.dageraad
en mooi stom van degenen die daar in getrapt zijn. Dus eigenlijk moest je dit op het blundertopic zetten.
Dit is allemaal vrij makkelijk te repareren dus komt allemaal goed.
Hoe heb je die band nou verwisseld?
Geplaatst: zo sep 26, 2004 10:48 pm
door luigi
en mooi stom van degenen die daar in getrapt zijn. Dus eigenlijk moest je dit op het blundertopic zetten.
ja, ik heb me wel even voor de kop geslagen.
Hoe heb je die band nou verwisseld?
gewoon de krik een endje verder gezet

Geplaatst: ma sep 27, 2004 11:33 am
door brecht
vond bij het wegslijpen van roest aan de achterste dwarspalk op Pipo ook aardig wat kit. Er was vanaf de binnekant een stuk band/rubber op gekit om hem waterdicht te krijgen!
Als ik ff tijd vind zal ik een fotooke plaatsen
Geplaatst: wo sep 29, 2004 9:19 am
door brecht

plank op de bodem omhoog

bah! rubber ook snel weg

roest! ook weg

tot hier ander hou ik geen staal meer over.
Deze en andere gaten zitten inmiddels
dankzij amazing-leo weer mooi dichtgelast, afgevlakt, geverfd en getectyleerd. nog geen foto's van.
Geplaatst: wo sep 29, 2004 9:21 am
door sir lochlander
misschien kon de man niet lassen en heeft ie het dan maar met kit proberen weg te steken? Nie onmiddellijk met de bedoeling een koper te bedotten maar wel de apk
misschien misschien
Geplaatst: wo sep 29, 2004 8:41 pm
door luigi
misschien was het uit een goed hart, maar verstandig is het niet...
Geplaatst: wo sep 29, 2004 8:45 pm
door sir lochlander
Ik heb uit onkunde en onwetendheid ook al heeeeeel veeeeeel onverstandige dingen gedaan

Geplaatst: wo sep 29, 2004 11:38 pm
door Mummelvrouw
12 jaar geleden kocht Leo een rode 4, met gave bodem. Dachten we, tot het winter werd en het pekel de geverfde, getectyleerde plamuurlaag in no time wegvrat

Zo kunstig gemaakt dat Leo het ondanks hamer en onder de auto liggend niet ontdekte

veel leergeld betaald, de auto kon naar 6 maanden door naar de sloop

Dat was geen onkunde, maar puur bedrog. Zulke lui heb je helaas ook
Geplaatst: do sep 30, 2004 12:10 am
door IgoR4
Kan me ook nog zo'n aankoop herinneren. Leuke donkergroene uit 1969, paar nieuwe spatbordjes erop, een keertje wat verse lak en klaar. Dacht ik... Totdat Wim & Jaap ermee aan de slag gingen, om 'm even 'tussen de bedrijven door' APK-waardig te maken. De nieuwe banden zaten er al omheen, toen de bodem aan de beurt was. Die had ik zelf goed bekeken, en dan vooral waar de achteras aan het chassis hangt, want daar kan het metaal weelderig roesten. Het zag er allemaal prachtig uit, en die roestsnippers in de bodemplaat konden wel met een paar plaatjes gerepareerd worden. De motor liep inmiddels ook weer puik! Wat een leuk autootje zou het worden.
Tja, die bodem... Bleek dat zomaar een stukje vloerplaat met een tangetje losgetrokken kon worden. En nog een stukje, en nog eentje, en... Uiteindelijk bleek zowat de complete vloer te bestaan uit dergelijke stukjes plaat, die keurig netjes aan elkaar gekit waren. Legpuzzel!!! Nooit gezien bij inspectie, want zoiets verwacht je niet... En het zag er allemaal ook wel érg strak uit. Voorin bestond de bodem uit een soort van dubbele kuip, die ik pas ontdekte nadat Wim & Jaap me erop wezen. En dan nog met moeite... Helaas: dit Viertje was alleen nog te redden met een ander chassis. Maar voor een dergelijke operatie was 'ie in mijn opinie (en die van m'n bank) toch te slecht.
De persoon die de auto voor best een aardig bedrag (tweeduizend gulden) aan mij verkocht had, had de auto bij een Renault-dealer vandaan, waar het Viertje ook al een paar jaar stilstond. Waarschijnlijk had nooit iemand gezien dat die bodem zó slecht was! Want waarom zou een dealer zolang een wrak bewaren???
Ik had de mazzel dat de verkoper - wel na enig aandringen - bereid was mij het complete aanschafbedrag terug te geven. Gelukkig maar, want ik ken een paar mensen die van dezelfde persoon nog altijd een bedragje terugkrijgen... Maar dat terzijde. Sindsdien ben ik wel op m'n hoede, ware het niet dat je je (ook ik!!!) altijd kunt vergissen. Zowel in een auto als in de verkopende partij..........
Beware!
Geplaatst: do sep 30, 2004 8:59 am
door brecht
Mijn eertse GTL had ook een bodem van het nogal krokante type, maar die had me dan ook maar een six-pakje gekost.
