Vraagstuk
Geplaatst: zo sep 26, 2004 3:31 pm
Hey ik heb hier vaker gepost om problemen opgelost te zien, maar ik weet nu veel meer:
De problemen:
- Af en toe een knal uit de uitlaat (vooral bij gas loslaten bij uitvoegen na een lange snelwegrit)
- Jankende V-riem (vooral bij gas loslaten na lange snelwegrit en daarna aanhoudend)
- Af en toe regelmatig/onregelmatig lopen
- niet goed snelheid kunnen houden bij lage toerentallen
- Afslaan (overal) als ik de koppeling te lang induw. (Dit is nieuw)
Ik heb geen ervaring met r4-tjes, maar de mensen die in mijn 4 gereden hebben en wel ervaring hebben met viertjes vonden hem lekker rijden. De auto rijdt op zich goed, alleen haalt ie 110 en dan vind ik het wel goed geweest terwijl ie wel 130 moet kunnen halen.
Nu was ik het gedoe dus spuugzat en ben ik samen met mijn vader onder de moterkap gedoken. Nadat we de verdelerkap eraf hadden gehaald werd ons al een hoop duidelijk. Koolaanslag op het rotortje en ingebrand op de verdeelpunten in de kap. Contactpuntje zag er nog goed uit. Dus bougiekables, die zagen er goed uit. Maar er zat een enorme brok kool op de eerste bougie die we eruit draaiden (Die cilinder kan het nooit gedaan hebben) 1 down, 3 to go! De tweede zag er aardig uit (best goed eigenlijk) van de derde kon je ook door de kool heen de vorm van de bougie nog enigszins zien. maar de vierde was er ook erg aan toe (twee cilinders?) In ieder geval heb ik best respect voor mijn motortje want hij loopt al zo sinds ik hem gekocht heb en ik heb er inmiddels al iets van 2500 km mee gereden.
Maar goed nu dus nieuwe verdelerkap en bougies halen en zien hoe hij loopt, laat wel meer weten als het ervan komt.
De problemen:
- Af en toe een knal uit de uitlaat (vooral bij gas loslaten bij uitvoegen na een lange snelwegrit)
- Jankende V-riem (vooral bij gas loslaten na lange snelwegrit en daarna aanhoudend)
- Af en toe regelmatig/onregelmatig lopen
- niet goed snelheid kunnen houden bij lage toerentallen
- Afslaan (overal) als ik de koppeling te lang induw. (Dit is nieuw)
Ik heb geen ervaring met r4-tjes, maar de mensen die in mijn 4 gereden hebben en wel ervaring hebben met viertjes vonden hem lekker rijden. De auto rijdt op zich goed, alleen haalt ie 110 en dan vind ik het wel goed geweest terwijl ie wel 130 moet kunnen halen.
Nu was ik het gedoe dus spuugzat en ben ik samen met mijn vader onder de moterkap gedoken. Nadat we de verdelerkap eraf hadden gehaald werd ons al een hoop duidelijk. Koolaanslag op het rotortje en ingebrand op de verdeelpunten in de kap. Contactpuntje zag er nog goed uit. Dus bougiekables, die zagen er goed uit. Maar er zat een enorme brok kool op de eerste bougie die we eruit draaiden (Die cilinder kan het nooit gedaan hebben) 1 down, 3 to go! De tweede zag er aardig uit (best goed eigenlijk) van de derde kon je ook door de kool heen de vorm van de bougie nog enigszins zien. maar de vierde was er ook erg aan toe (twee cilinders?) In ieder geval heb ik best respect voor mijn motortje want hij loopt al zo sinds ik hem gekocht heb en ik heb er inmiddels al iets van 2500 km mee gereden.
Maar goed nu dus nieuwe verdelerkap en bougies halen en zien hoe hij loopt, laat wel meer weten als het ervan komt.