Pagina 1 van 2

1300 cc blokje???

Geplaatst: zo sep 19, 2004 4:20 pm
door ronny
hallo sleutelaars, heb drie r4-tjes gekocht: twee sloop-f6jes (1100 cc) en een gewone (redelijk goeie) met een 1300 cc blokje, maar die loopt niet zo lekker en de motorsteunen zijn te licht,volgens de vorige eigenaar, vraagje is nu dus waar die 1300 vandaan komt want ik vraag me af of dit wel orgineel is en of ik niet beter een 1100 erin kan zetten en hoe dit zit met onderdelen,,,zijn de onderdelen (ontsteking, assen e.d.) van een 1300 en een 1100 uitwisselbaar

Geplaatst: zo sep 19, 2004 5:31 pm
door koningozzo
Ik heb nog nooit van een r4 met 1300 cc blokje gehoord. Dat is zeker NIET origineel, maar misschien wel snel als je iemand weet die hem een beetje voor je kan afstellen. Zijn er 5jes gemaakt met 1300 cc motoren?

Geplaatst: zo sep 19, 2004 5:42 pm
door ronny
heb de boosdoener van het slechte lopen al gevonden,denk ik , de draad naar de condensator ligt voor 1,5 cm bloot...inmiddels ben ik het blok al aan het uitbouwen om de roest te verwerken en ik krijg de steekassen niet los, wat een vaag verhaal over borgpennen,slangklemmen met krullen enzo in dat werkplaatshandboek: moet die hele voorwielophanging eraf om het blok uit te bouwen, zou eigenlijk wel de wielen eraan laten zitten om het hele gevaarte nog een beetje mobiel te houwen op m'n stoepie

Geplaatst: zo sep 19, 2004 6:55 pm
door jbeekmann
geen id wat voor 'n blokkie het is. Een 1108 zoals in de GTL/F6 ligt heeft aandrijfassen die er 'los' inzitten. Fusee los en je trekt m d'r zo uit.

Geplaatst: zo sep 19, 2004 6:58 pm
door Supersuus
Zal wel 5 blok zijn die is er ook in 1300
Heb ik nog 2 vraagbaken van dus zal wel effe checken.

Geplaatst: zo sep 19, 2004 7:42 pm
door ronny
bedoel je met "los" dat je geen borgpennen hoeft uit te tikken en al die andere onbegrijpelijke handelingen die in het werkplaatshandboek staan beschreven hoeft te doen?, aan deze (mijn) assen zitten geen borgpennen voor zover ik kan zien en ik kan de as bij het motorblok ongeveer een centimeterof 4 naar buiten trekken, ( de bovenste fuseekogel heb ik los gemaakt zodat het wiel naar buiten wegdraaid en er meer plek is voor de as ) maar ik kan hem niet ver genoeg er uit trekken om hem los te krijgen.

Geplaatst: zo sep 19, 2004 7:51 pm
door Supersuus
Zonder borgpennen ja.
En als je de asmoer losdraait moet je as er vanaf het fuseestuk eruit te krijgen zijn

Geplaatst: zo sep 19, 2004 8:02 pm
door ronny
nou dan moet het wel lukken, maar nu eerst ei-tje eten, troep opruimen voor het donker wordt en volgende week het blok eruit, bedankt voor de tips en als jullie nog meer over 1300 blokjes weten dan hoor ik het graag, want dat maakt het zoeken naar onderdelen en het afstellen een stukkie makkelijker

Geplaatst: zo sep 19, 2004 8:04 pm
door Bruutmans
Weet het niet heel zeker,maar mijn eerste wagentje was een r5-je tx sportuitvoerinkje,die had volgens mij een 1300 blokje erin.
Ik kan me ook totaal vergissen hoor,maar ik meen van wel.

Geplaatst: zo sep 19, 2004 8:56 pm
door Renault Classique
Het 1300 blok kan ook uit een R12 komen, wat is het typenummer op het blok?

Geplaatst: ma sep 20, 2004 5:24 pm
door Alpine-Ad
als het om een blok gaat met nummer 800-10 is het inderdaad een 1289 cc-blokje; deze zijn in eerste instantie gebruikt in de R5TS, en werden ook gebruikt in de R5TX, maar volgens mij ging het dan om een automatenblok en die heeft een andere (verlengde) nokkenas, vanwege de automatenbak die ervoor hing.
Als het een 1289cc is met het bovenvermelde nummer en met een dubbele Weber (32 DIR) erop, wees er dan zuinig op, want die blokken zijn behoorlijk snel (hebben 65 peekaatjes) en al zijn ze wat "rauw" in hun gedrag, daar kun je veel plezier van hebben. Bovendien ziet het er (afgezien van de carb) heel onschuldig uit als je onder de kap kijkt...
overigens past de gewone standaard 4gtl-versnellingsbak hier zonder problemen op, en hoef je normaal gesproken ook niet teveel aan te passen aan de motorsteunen en dergelijke.
Overigens heb ik evt afstelgegevens; ik heb namelijk zelf ook nog zo'n blok liggen.

Geplaatst: di sep 21, 2004 11:20 am
door 928
de eerste keer, on your forum met veel interesse las ik over ..1300ccblokje..in een r4.dat liked me well what.ik zou best the r4 'n beetje sneller willen maar ik heb geen idee hoe dat moet''t is 'n 1963.maar zal wel van '62 zijn.ikdacht,'n r12.die zijn hier volop te krijgen,andere renault zijn er niet,ja,r16 iemand met idea's ook wat betreft remmen en assen bij voorbaat bedankt cor.melbourne

Geplaatst: di sep 21, 2004 12:40 pm
door jbeekmann
misschien is het een idee om òf in het nederlands, òf in het engels te schrijven. Nu snap ik er niets van.. :-?

Geplaatst: di sep 21, 2004 1:24 pm
door Hanz
een 2- of 63er met een 1300cc blok.... laat Boerammetje het maar niet horen...

Geplaatst: di sep 21, 2004 3:19 pm
door 928
ik zal mijn best doen in't nederlands 22jaren hier je verliest veel van jetaal en leert maar weinig engels .gemengdetaal is 't geworden, het was zeer kort geleden ,, 'n 1300blokje'' now is t ineens '""BLOK enwie is dat boer...any way !!!![daar ga ik alweer...bedankt cor 928