Pagina 1 van 1

compressie boven nederland??

Geplaatst: ma sep 13, 2004 7:03 pm
door Tecnolame
Tijdens de hevige regenbuien ben ik eens mijn kompressie gaan meten!!
van mijn F6 cil1=9.5 cil2=9 cil3=9 cil4=8bar nu de vraag wat moet het wezen voor een F6?? en is kompressieverhouding het zelfde als de term kompressie??? is de vierde cil lek ??

Het motortje heeft 250000 gedraait

graag alleen serieuze antworden :roll:

Geplaatst: ma sep 13, 2004 7:16 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb het ook eens gedaan, en bij mij stond in de handleiding dat 1 bar verschil tussen de hoogste en laagste waarde normaal is. Die 1.5 zou ik mijn nachtrust absoluut niet laten bederven :wink: .

Geplaatst: ma sep 13, 2004 7:25 pm
door Moaske
Kleppen nog gesteld onlangs ? Misschien lekt ie daar wel compressie...
Als het goed is zou het voor de F6 ergens rond de 9 moeten liggen ja :)

Geplaatst: ma sep 13, 2004 11:11 pm
door Rodeo-6
Dat moet je ook niet in de regen doen :lol:

Geplaatst: di sep 14, 2004 12:47 am
door Le Car
Ik hou altijd zelf ongeveer 2 bar verschil aan.

Mijn motorfiets met revisieblok zit zo tussen de 12 en 13,5 bar na revisie.
Als een R4/5 iets tussen de 7 en 10 bar aangeeft ,met een max verschil van 2 bar kan er nooit zoveel aan de hand zijn.

Ook zijn de meeste compessiemeters niet erg betrouwbaar in de aflezing.
Als de ene meter 7,5 bar geeft kan een andere meter zomaar 8,5 meten.
Het onderling verschil met dezefde meter zegt mij meer,mits er wel iets boven de 7 bar wordt gemeten.

Geplaatst: di sep 14, 2004 1:34 pm
door Willem de Zwijger
Helemaal mee eens, mijn meter gaf 12.5 of daaromtrent aan, en dat slaat nergens op als ik de specs van de motor moet geloven (en compressieverhouding is gewoon een volume verhouding, alhoewel...als je een hoop kool in je kop hebt zou de verhouding wel een hoger kunnen liggen).