Pagina 1 van 5
Geplaatst: zo dec 16, 2001 11:32 pm
door Menno
Binnenkort mag 't gebeuren, en gaan we Folkert's 4 van een nieuwe koets voorzien. Ik heb al vele spannende verhalen gehoord over hoe taai de kitlaag waarmee koets op chassis zit zou zijn. Maar zijn er ook goeie tips? Opstoken? Snijden? Motorzagen?
Wie heeft er wat zinnigs over?
Geplaatst: ma dec 17, 2001 8:13 am
door Gast
He menno , snel antwoord zoals op renault-tuning.com krijg je volgens mij niet.. Misschien dat dit later komt. Volgens mij laat kit los als je het goed warmstookt...
Geplaatst: ma dec 17, 2001 9:15 am
door ronrenault
Als je alle bouten los hebt, hang je de 4 vrij van de grond, niet te hoog, en wacht een dag, laat de zwaartekracht zijn werk doen.
Geplaatst: ma dec 17, 2001 9:59 pm
door Menno
Aan zoiets had ik ook al zitten denken. Om de oude koets er af te halen lijkt 't me wel te doen: touw om 't dak en met de motortakel de lucht in. Maar de goede koets, hoe zou je die beschadigingsvrij op kunnen tillen?
Geplaatst: ma dec 17, 2001 10:44 pm
door Ron
Ik had alles geprobeerd behalve warmstoken, en het is me niet schadeloos gelukt. Als warmstoken helpt dan moet dat de beste oplossing zijn. Buiten deze methode heb ik nog het meeste baat gehad van een heel lang en scherp mes en een lange schroevendraairer/beitel, maar dan alleen waar er niet lak over de kit gespoten was. Allemensen wat is dat hard, ik hoop voor Folkert dat er verschillende soorten kit zijn gebruikt en dat er die dag een uitzendkracht in de fabriek werkzaam was. Het is eigenlijk niet HARD maar HEEL erg TAAI. Een dag laten hangen moet inderdaad zinvol zijn, maar hoe ga je dat doen zonder schade.. tsja. Ben ook benieuwd.
Geplaatst: ma dec 17, 2001 11:10 pm
door Gast
volgens mij moet je lood aan t chassis hangen

Geplaatst: ma dec 17, 2001 11:23 pm
door Menno
Op 2001-12-17 22:10, schreef nv26yn:
volgens mij moet je lood aan t chassis hangen
duh, de onderkant wil wel naar beneden, de truuk is de bovenkant schadevrij omhoog te krijgen. Helium uit de kast halen maarweer dan?
Geplaatst: ma dec 17, 2001 11:38 pm
door Ron
Moet je het wel ergens binnen doen. Met een laag dak.

Maar alle gekheid, volgens mij is het het meest kritisch bij de dorpels, daar wil de carrosserie volgens mij gaan buigen (dun).
Dus als je moeite gaat doen doe het dan dáár.
Rest valt wel mee geloof ik, maar ben geen expert. En, lijkt me handig om slechts op één punt te beginnen en te gaan hopen dat de rest er gaandeweg vanzelf afkittert vanwege het kracht-maal-arm principe. Maar joe lijkt me slim genoeg.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2001-12-17 22:39 ]</font>
Geplaatst: ma dec 17, 2001 11:58 pm
door Gast
hmm ja das waar word moeilijk ja bij een eend is t makkelijk .. maar ja een 4 is ook meer auto
Geplaatst: di dec 18, 2001 2:00 pm
door ronrenault
Het liften van een vier lukt het best met eeb brug, steek twee stevige balken door de vier deur openingen, met behulp van de draag armen til je hem zo op, zonder brug moet je een constuctie maken en even de sterke buurman vragen.
controleer even of de wagen in balans is, wij hebben het gedaan met de motor nog op z'n plek
Geplaatst: di dec 18, 2001 7:13 pm
door Gast
krijg je dan geen bulten in het dak???
Geplaatst: do dec 20, 2001 1:28 pm
door ronrenault
Nee hoor, net boven de deuropening loopt een buis, daat rust de balk op.
Geplaatst: do dec 20, 2001 10:33 pm
door Gast
das een verstevingsbalk , das wel makkelijk want de rest van het dak druk je zomaar in

Geplaatst: vr dec 21, 2001 12:26 am
door Folkert
Nou mooi. Dat van die brug en die balken ga ik dan morgen ff proberen op deze:
_________________
Renault 4 Alpine Turbo's are fun.
http://fullspeed.to/folkert
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Folkert op 2001-12-20 23:27 ]</font>
Geplaatst: vr dec 21, 2001 12:31 am
door Folkert
Zeg Moderator... Waar staat beschreven hoe ik die BBcode aan krijg? Bij mij preferences staat "disable BBcode" op off...