Pagina 1 van 1

Geplaatst: vr sep 03, 2004 12:31 pm
door Tommy
Hoe krijg ik die aandrijfas los aan de wiel kant, anders krijg ik die fuseekogel er niet tussen.

Geplaatst: vr sep 03, 2004 1:27 pm
door jbeekmann
Iemand op de rem laten trappen, aandrijfasmoer losdraaien en met tussenkomst van een houten blokje (om de draad niet te beschadigen) van voren een klap op de as geven. (je kan 'm ook op z'n wiel laten staan en door het gat in de velg de moer lossen, mocht je alleen aan het klussen zijn. Ik zet ook wel eens een stang klem tussen de zitting van de voorstoel en het rempedaal)

Geplaatst: vr sep 03, 2004 1:42 pm
door brecht
wat ook kan:

moer bijna geheel op de as geschroefd laten, je kant tegen de moer slaan als de as eenmaal los is, de moer eraf draaien en de as doorhalen.

Geplaatst: vr sep 03, 2004 1:43 pm
door Tommy
heb ik net geprobeerd en me ratel gesloopt k met p dus. Heb hem maar ingespoten met wd40 wellicht gaat het dan beter. Bijkomend probleem oude fusee onder is er al uit.

Geplaatst: vr sep 03, 2004 9:09 pm
door jbeekmann
ratel gesloopt? Da's knap! 2 eurie bij de Gamma? Mocht zeker weer niets kosten... Weer een goede reden om te zeggen dat goed gereedschap toch echt het halve werk is (en minder beschadigde moeren, knokkels etc...)

Geplaatst: vr sep 03, 2004 11:42 pm
door Le Car
Goed gereedschap is het halve werk.
Heb een doppen set waar in al 16 jaar mee doe van Tengtools.

Wat ook goed spul is en zeer betaaalbaar is Winntec.Veel automaterialenzaken hebben het.(Komt van Kuhne automotive).

Meerdere r4 lden hebben een set en ik ben er zelf zeer tevreden over.

Afbeelding

Geplaatst: za sep 04, 2004 9:29 am
door Tommy
Hij was geen twee euro maar ok niet echt duur. ga straks alleen eenr atel halen in de hoop dat de doppen passen maar dat zal wel.