Heemsteedse sleuteldag - het vervolg -
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando, evenementencommissie
Heemsteedse sleuteldag het vervolg.
Gisteren naar heemstede gereden om het achterstallig onderhoud aan te pakken. En om onder begeleiding van R5leCar er ook nog wat van te leren. (Want naar aanleiding van de sleutel dag was me wel al een en ander duidelijk geworden)
Zijn dus begonnen met de achterremmen.
We wilden het hele binnenwerk van de remmen inclusief de remcilinders vervangen.
Volgens ons heeft nog nooit iemand de remschoenen vervangen. De schokbrekers zijn ook aan vervanging toe… wat ook logisch is want nadat hiervan alle tectyl shit was verwijderd kwamen er originele Renault schokbrekers vandaan. Die zitten er dus ook al 19 jaar onder! (toch knap) Ook de handremkabels worden vervangen.
Het is nu wachten op de juiste onderdelen, welke maandag binnenkomen. En dan kunnen we dinsdag en eventueel woensdag het spul weer monteren.
Heb weer aardig wat geleerd gisteren. Denk dat ik na een Renault of 4 het sleutelen hieraan aardig onder de knie begin te krijgen. (en dit is pas onze tweede)
wordt (ongetwijfeld) vervolgd
_________________
Moto Guzzi Cal.III, Hyundai H100, R4 GTL, en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem. http://www.otogazzi.com
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: otogazzi op 2004-08-08 11:15 ]</font>
Gisteren naar heemstede gereden om het achterstallig onderhoud aan te pakken. En om onder begeleiding van R5leCar er ook nog wat van te leren. (Want naar aanleiding van de sleutel dag was me wel al een en ander duidelijk geworden)
Zijn dus begonnen met de achterremmen.
We wilden het hele binnenwerk van de remmen inclusief de remcilinders vervangen.
Volgens ons heeft nog nooit iemand de remschoenen vervangen. De schokbrekers zijn ook aan vervanging toe… wat ook logisch is want nadat hiervan alle tectyl shit was verwijderd kwamen er originele Renault schokbrekers vandaan. Die zitten er dus ook al 19 jaar onder! (toch knap) Ook de handremkabels worden vervangen.
Het is nu wachten op de juiste onderdelen, welke maandag binnenkomen. En dan kunnen we dinsdag en eventueel woensdag het spul weer monteren.
Heb weer aardig wat geleerd gisteren. Denk dat ik na een Renault of 4 het sleutelen hieraan aardig onder de knie begin te krijgen. (en dit is pas onze tweede)
wordt (ongetwijfeld) vervolgd
_________________
Moto Guzzi Cal.III, Hyundai H100, R4 GTL, en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem. http://www.otogazzi.com
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: otogazzi op 2004-08-08 11:15 ]</font>
Gister idd een dagje lopen klussen met Nico.
Je moet ergens beginnen dus eerst maar eens de remen doen.
Hoe dit weer door de apk is gekomen.???
Remen deed hij nog wel maar minimaal.
Remschijven voor,2 verschillende modellen.
Gelukkig wel beide evenveel versleten nog 8 a 9 mm dik.Remblokken op tot aan het "gootje" op.
Achterzijde,aan de linkerkant 1 remcylinder lek en de vast geroest.Aan de rechterkant 1 cylinder goed en de ander lek.
Zo kun je nooit een hoog en hard pedaal krijgen.
Van de remankerplaat en trommel aan bijde kanten een kilo roest afgebikt.Was in jaren niet los geweest
De handremkabel waren helemaal zielig,de buiten mantel gewoon voor meer als de helft weg.Bij mijn weten moet de mantel voor de apk eigenlijk heel zijn.!!!.
ASAP gaan we dus vervangen:
Schijven,remblokken,remschoenen,remcylinders achter,handremkabel en schokdempers.
O ja,wie weet of er bij een remschoenenset voor de 4 ook nieuwe veertjes en klemmetjes voor de blokken en hevels worden geleverd of moet je die apart bestellen.?
Anders moet ik dat nog maar even doen (Ja toch Nico)
Je moet ergens beginnen dus eerst maar eens de remen doen.
Hoe dit weer door de apk is gekomen.???
Remen deed hij nog wel maar minimaal.
Remschijven voor,2 verschillende modellen.
Gelukkig wel beide evenveel versleten nog 8 a 9 mm dik.Remblokken op tot aan het "gootje" op.
Achterzijde,aan de linkerkant 1 remcylinder lek en de vast geroest.Aan de rechterkant 1 cylinder goed en de ander lek.
Zo kun je nooit een hoog en hard pedaal krijgen.
Van de remankerplaat en trommel aan bijde kanten een kilo roest afgebikt.Was in jaren niet los geweest
De handremkabel waren helemaal zielig,de buiten mantel gewoon voor meer als de helft weg.Bij mijn weten moet de mantel voor de apk eigenlijk heel zijn.!!!.
ASAP gaan we dus vervangen:
Schijven,remblokken,remschoenen,remcylinders achter,handremkabel en schokdempers.
O ja,wie weet of er bij een remschoenenset voor de 4 ook nieuwe veertjes en klemmetjes voor de blokken en hevels worden geleverd of moet je die apart bestellen.?
Anders moet ik dat nog maar even doen (Ja toch Nico)
Zo zagen de remkabels eruit
http://img47.exs.cx/my.php?loc=img47&image=P1010124.jpg
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-08-08 13:30 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-08-08 17:52 ]</font>
http://img47.exs.cx/my.php?loc=img47&image=P1010124.jpg
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-08-08 13:30 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-08-08 17:52 ]</font>
Moment opname of niet,
Als je een auto met nieuwe apk verkoopt en en een bepaalde prijs voor vraagt en dan ook nog weet dat er regelmatig 2 kinderen meerrijden,dan trap je zo'n auto mijnziens niet even snel de apk door.
Michiel
Als je een auto met nieuwe apk verkoopt en en een bepaalde prijs voor vraagt en dan ook nog weet dat er regelmatig 2 kinderen meerrijden,dan trap je zo'n auto mijnziens niet even snel de apk door.
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Mijn ervaring was vrij treurig. Brezan zocht het keurig op in een catalogus, maar uiteindelijk leverden ze een zakje met niet passend spul (Girling, met R4 en het goede jaar op het etiket). Ik heb toen zelf zo'n klemmetje gemaakt. Later bij Wind heb ik zijn laatste zakje gekocht met veertjes en klemmetjes, en die koester ik. Die veertjes gaan trouwens eeuwig mee, en die klemmetjes zijn vrij simpel uit plaat te maken.O ja,wie weet of er bij een remschoenenset voor de 4 ook nieuwe veertjes en klemmetjes voor de blokken en hevels worden geleverd of moet je die apart bestellen.?
Anders moet ik dat nog maar even doen (Ja toch Nico)
De verenset is universeel voor oa citroen,talbot en renault.
Na 10 min zoeken had mijn onderdelen-boer ze gevonden.Merk:DBA
Was trouwens het enige van de wat van de remdelen voor een gtl op de plank lag.
Is dus nog gewoon leverbaar via de vakhandel.
(in mijn ogen is brezan een groothandel)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-08-10 00:40 ]</font>
Na 10 min zoeken had mijn onderdelen-boer ze gevonden.Merk:DBA
Was trouwens het enige van de wat van de remdelen voor een gtl op de plank lag.
Is dus nog gewoon leverbaar via de vakhandel.
(in mijn ogen is brezan een groothandel)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-08-10 00:40 ]</font>
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen