Pagina 1 van 3
Geplaatst: zo aug 01, 2004 8:29 am
door OPA
Zou het misschien een goed initiatief zijn om een grote bak te maken waar iedere renault freak zijn chassis in de verdunde lijnolie in kan dompelen?
Eén keertje vullen en we kunnen met zijn allen om de tien jaar in bad.
Effe laten uitlekken boven het bad.
Daarna tectyleren en voilá.
Geplaatst: zo aug 01, 2004 9:51 am
door R4F6GTX Automaat
Ja, maak maar
Geplaatst: zo aug 01, 2004 10:11 am
door Rodeo-6
Denk je er wel aan dat een f6 chassis iets langer is
Geplaatst: zo aug 01, 2004 10:13 am
door OPA
Geen probleem.
Wil best wel het bad maken, maar wie bied zich aan als beheerder van het lijnoliebad?
Als er genoeg animo voor is zien we wel weer verder.
Geplaatst: zo aug 01, 2004 10:16 am
door Rodeo-6
I vote for
M.S. Dageraad
Geplaatst: zo aug 01, 2004 10:22 am
door OPA
gewoon effe tilletje, heb je gelijk
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: OPA op 2004-08-01 13:31 ]</font>
Geplaatst: zo aug 01, 2004 1:04 pm
door Rodeo-6
Wat een gedoe zeg, opa.
En chassis kan je gewoon optillen, weegt bijna niets.
Geplaatst: ma aug 02, 2004 11:54 pm
door ms.dageraad
4,5 x 2 x 1,5 = 13,5 kub. Dan kan de koets ook. zelfs lijnolie wordt daarmee duur!
Geplaatst: di aug 03, 2004 8:46 am
door brecht
ik heb het geloof ik wel aal eens gemeld, maar er bestaan verzinkbaden van 15x2x2 meter (ik kan er een metertje naast zitten hoor, iig worden daar compleet gemonteerde bruggen in 1 keer in verzinkt) als we zo'n badje eens een middag konden gebruiken, allmaal ff doorheen rijden als schapen door een ontsmettingsbadje. nooit meer roest en erg leuke foto's

Geplaatst: wo aug 04, 2004 12:57 am
door ms.dageraad
en kompleet kromme auto's. Wat denk je dat warmte met staal doet? vooral ge(punt)last staal van 0,niks dikte!
Geplaatst: wo aug 04, 2004 9:09 am
door jbeekmann
kan je het chassis niet heel langzaam opwarmen voordat ie in bad gaat?
Geplaatst: wo aug 04, 2004 10:20 pm
door Helmertje
Dat maakt niet uit:
Roest heeft een andere uitzettingscoefficient als staal, dus bij 0 dikte (van staal) breekt het roest van je r4 (en houden de meeste mensen, waaronder ik, weinig over)
Lijkt me niet de bedoeling...
Volgens mij valt dat kromtrekken ook wel mee; alleen bij ongelijkmatig verwarmen en (snel) afkoelen is dat vaak het geval. Dus als je met je 400 graden hete lasnaald een stuk op je R4 bakt en het even snel af laat koelen, gevolg: deuken in je plaatwerk
Geplaatst: do aug 05, 2004 7:43 am
door OPA
Heb nu zelf ook het chassis maar losgehaald, na al dat enthousiasme op dit forum.
Zit nu op de grond met allemaal boutjes om mij heen te kijken naar de losse componenten van wat eens een F 4 was.
Plan: Binnenkant chassis Owatrol RLS & buitenkant chassis schopperen en epoxy-primer.
De grote boosdoener eruit geslepen: het dubbelplaatwerk vervangen door enkel plaatwerk (zincor) en dan dus in de dikte van de twee enkele plaatjes.
De buurman verklaarde me al voor gek, erbij vertellend dat hij toch zelf ook een heus auto-project was begonnen maar niet afgemaakt en dat ik er nu te oud voor was.
Fijn, we gaan weer lekker verder.
(zo werkt die lijnolie ook)
Geplaatst: do aug 05, 2004 10:39 am
door ms.dageraad
Doe maar geen RLS binnenin. Het werkt wel maar na een jaar of 5 moet het opnieuw. het wordt dan een beetje poeierachtig. Bovendien is het stervensduur. Mooi gaatjes van onder dichtstoppen en dan rauwe lijnolie erin. Dit droogt tergend langzaam, dus heeft mooi de tijd om rond te klotsen. Afgewerkte olie schijnt ook te kunnen, maar daar zitten zwavelresten in en dat lijkt me weer niet goed voor het ijzer. En het droogt niet.
Nadeel lijnolie: Met warm weer ruik je het. Ik vind het wel lekker. Tegen de tijd dat je het niet meer ruikt moet je de behandeling herhalen. Tenminste: bij mijn gtl hield het stinken na ongeveer 7 jaar op en het eerste gat viel er met 10 jaar in.
Geplaatst: do aug 05, 2004 10:42 am
door R4F6GTX Automaat
Bij mij is het zeker met dit weer een soort stopverfluchtje. Gaat wel. Ik ga het chassis van mijn Jeep er ook mee behandelen als ik er iets op gevonden heb om er al het zand uit te krijgen.