Pagina 1 van 1

Geplaatst: wo jul 28, 2004 10:27 pm
door hobbes
Vanmiddag begonnen met stuurkogels en stuurhuisrubbers te vervangen (die rubbers waren gescheurd, en de kogels moesten er toch af) . Lukte eerst niet zo goed, aanwijzingen van Paul opgevolgd: een hefboom onder het horizontale stuk v/d kogelbout en dan een flinke mep met de hamer op het stuk metaal waar hij in zit (hoe heet dat? een fusee?) Bleek echt wel pokkevast te zitten.

Hoor ik opeens een stem achter me: Ha collega-R4rijder! Een wildvreemde man die de bestuurder van een beige F4 bleek te zijn en zojuist in onze straat was gestopt (had ik ni eens gezien!) Begint gelijk enthousiast mee te helpen knutselen. Zegt ie vroeger deden we dat met een brandertje zodat het metaal wat uitzet, wacht ik heb thuis nog wel een brandertje. Is dat brandertje gaan halen en we hebben het pokkeding met een paar meppen losgekregen! :grin:

Ik mag het brandertje een dag lenen :grin: en morgen ga ik de andere kant doen, het zonlicht was weer op voor vandaag.

Is misschien eigenlijk meer een diversen-verhaal over internationaleR4solidariteit enzo, maarja het gaat toch over knutselen.

Geplaatst: wo jul 28, 2004 11:18 pm
door sir lochlander
Als ik me ni vergis moet ik ook nog zo'n rubbertje vervangen, bedankt voor de tip :wink:

Geplaatst: za jul 31, 2004 2:15 am
door holder
Wat erg goed werkt is het gebruik van 2 hamers. Tip van de garage toen ik daar een kogeltrekker wilde lenen. Hij deed hamer 1 plat aan de achterkant van het gietijzer waar je met hamer 2 op slaat. Die terugslag werkte prima.

Geplaatst: za jul 31, 2004 12:08 pm
door Mustangsally
Gaaf, dat dat nog bestaat joh.

Vroeger was het met motor-rijders niet anders, maar ja, dat was vroeger.... zelfs zwaaien durven/kunnen de meesten al niet eens meer.

En als je zelf stopt blijken ze niet te weten je de benzinekraan ook nog op reserve kan zetten......