Pagina 1 van 1

Geplaatst: do jul 22, 2004 3:15 pm
door Jasper
Volgende week een weekje vrij genomen om aan Jasper (zo heet ie) te klussen.

Een maand geleden kwam het jaarlijks terugkerende "wat moet er voor de apk gedaan worden" vraagstuk weer boven. Wel weer heel veel dingetjes bleek bij een eerste beschouwing.
Dan toch maar naar de sloop ermee???
Of zoals het adagio hier op het forum:
Niet zeiken en handen uit de mouwen (+portomonee open)?

Het laatste dus.
Volgende week heb ik het koetshuis, inclusief smeerput, gereserveerd bij m'n schoonouders....(Elk voordeel heb z'n nadeel) :wink:

Wat gaat er gebeuren:

- Gaten lassen. Een in achterbalk. Daar waar de torsiestangen in de weg zitten, een gaatje in de wielkast boven het knietje/driehoekje (of hoe die dingen ook heten heten) en twee gaten in de wielkasten aan de binnenkant van de auto in de achterbak.

- Bodem bekijken en kale plekken behandelen met RLS en tectyl.

- Spatborden voor en achter vervangen, tevens rechtsvoor een inzetstuk monteren op het binnenspatbord.

- het koetsje voorzien van een mooi glimmend grijs laagje verf. (gewoon met de hand)

- Stuk uitlaatpijp vervangen

- benzineleiding vervangen

- Alpine Turbo velgjes monteren

- Tot slot, kleppen stellen, puntjes vervangen en olie verversen


Als ik het zo opschrijf wordt ik al lichtelijk angstig dat ik het niet ga redden in één week.....
De eerste dagen er maar eens een goede snok aan geven en dan zie ik wel waar het schip strand.

Ik zal wat foto's van de operatie maken voor hier. (Al weet ik nooit hoe ik ze moet plaatsen)

Tips, over hoe het beter, sneller en handiger kan zijn altijd welkom

Geplaatst: do jul 22, 2004 5:49 pm
door Rodeo-6
Hoi jasper

Na vier weken sleutelen, lassen, mopperen en heel veel $#@^$$#@ op z'n tijd aan m'n F6 Banaan, inmiddels omgedoopt in Theunis(bloem)geel, misschien wel een handige tip.
Begin met alle makkelijke, simpele, zo klaar dingen en bewaar het moeilijkste tot het laatste.
Werkt perfect.

Veel succes, plezier en voldoening toegewenst.

Geplaatst: do jul 22, 2004 7:04 pm
door Bruutmans
Beter andersom.
eerst met de heavy dingen beginnen,dan heb je het schelden en dergelijke al gehad,daarna word alles makkelijker en krijg je gaandeweg meer plezier in wat je doet en schiet het meer en meer op.

Doe je het echter andersom en je hebt wat tegenslag dan zou het kunnen zijn dat je denkt : pffff en ik moet nog die zware dingen doen!! met als gevolg je er het bijltje bij neergooit.

Maar iig heel veel suc6 en plezier met de "operatie".

Geplaatst: do jul 22, 2004 8:20 pm
door Rodeo-6
Nee dries, nu vergis je je toch echt.
Je begint in de lage bak, gebruikt al dan niet de splitter en pas dan ga je naar de hoge bak.
Met een retarder wordt het natuurlijk weer anders.

Geplaatst: do jul 22, 2004 9:40 pm
door Bruutmans
Laat die retarder maar zitten doe mij maar een telma dan.

Geplaatst: do jul 22, 2004 10:34 pm
door Goof
Als ik iets niet voor elkaar krijg of het duurt me te lang, dan laat ik het liggen en pak er een makkelijk of fijn klusje tussendoor. Daarna weer frisse moed om verder te gaan met het moeilijke.

Geplaatst: di jul 27, 2004 12:33 pm
door Jasper
Ik ben vol goede moed begonnen en ik moet zeggen het gaat voorspoedig.
Gisteravond had ik even genoeg van al dat roest, dat uit het niets, overal tevoorschijn kwam.
Nu inzetstuk rechtsvoor erin gezet en kleine roestpitjes op de carrosserie weg geslepen.
Straks nieuwe spatborden erin en kale plekken in de RLS zetten.