Pagina 1 van 2
Geplaatst: zo jul 18, 2004 6:12 pm
door RELFMELF
Mijn startmotor komt moeilijk op gang. de accu is in orde en de dynamo ook. Na een paar seconden starten gaat de start motor steeds iets sneller draaien. Weet iemand hoe het komt. Zou het in de startmotor zelf zitten(3 jaar oud)
Is de startmotor makkelijk uit te bouwen?
Geplaatst: zo jul 18, 2004 8:11 pm
door R4F6GTX Automaat
Als je m nou nog eens start, doe dat met de versnellingen in z'n vrij en zonder de koppeling in te trappen. Hoe doet ie het dan?
Geplaatst: zo jul 18, 2004 8:50 pm
door Rodeo-6
Hoe is het met je koelvloeistof niveau,
m.a.w. lekt je koppakking geen water door in je cylinders.
J.g. kan je vertellen hoe je een startmoter eruit krijgt.
Geplaatst: zo jul 18, 2004 10:00 pm
door RELFMELF
Anwb zegt Versleten, waarschijnlijk zit startmotor niet helemaal recht waardoor die snellers is gaan slijten, een nieuwe of reviseren?
Geplaatst: zo jul 18, 2004 10:28 pm
door Rodeo-6
reviseren =
2 lagertjes
2 sleepringen
2 koolborstels
Geplaatst: zo jul 18, 2004 11:47 pm
door jbeekmann
Startmotor niet helemaal recht? hoe moet ik dat zien dan? Kan dat? Klinkt ie ook anders dan anders?
Geplaatst: ma jul 19, 2004 8:42 pm
door Mustangsally
Demonteren is het probleem niet, met 20 minuten heb je hem er echt uit, en nog sneller er weer in. Ik he het een week of drie-vier geleden voor het eerst gedaan, en het stelt weinig voor.
Geplaatst: di jul 20, 2004 8:58 am
door jbeekmann
Dan heb jij vast iemand in de buurt met dunne armpjes en pielvingertjes. Mij lukt het wel, maar m'n ledematen zitten zo vaak klem!
Geplaatst: do jul 22, 2004 9:17 pm
door RELFMELF
volgens mijn garage moet het hele spruitstuk er af en is hij er ongeveer 4 uur me bezig..........
Geplaatst: vr jul 23, 2004 8:11 pm
door efsix
Of, de motorsteunen lossen, motor eindje omhoog drukken, kant-startmotor.
Of, spruitstuk los + stuurstang onder.
Ik heb daar in-uitbouwen 2 uurtjes werk van gehad. Hangt veel van af, zijn de bouten te lossen of draai je het zaakje zo los.
( 4 uur is wel wat overdreven )
_________________
Rijder F6 wit-Renault-zwart-oranje
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:19 ]</font>
Geplaatst: vr jul 23, 2004 10:00 pm
door RELFMELF
moet de pakking van het spruitstuk dan ook meteen vervangen worden??
Geplaatst: za jul 24, 2004 12:19 pm
door efsix
Als de pakking er nog niet zo lang op zit en bij loshalen niet vast plakt en stukjes uit gaan, kan je hergebruiken.Die van mij zat er 2 maand op en was nog goed.
Een nieuwe kost 10E en is gewoon nog te koop
bij de dealer.
Nog even dit, die van mij wou slecht rond omdat het lager bij het ronsel uit lag en de stator scheef kwam te zitten.
zo liep het zaakje veel te zwaar
_________________
Rijder F6 wit-Renault-zwart-oranje
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Us bakkie op 2004-07-24 12:22 ]</font>
Geplaatst: ma jul 26, 2004 9:24 am
door R4F6GTX Automaat
geen spruitstuk loshalen. Pakking moet je wel vernieuwen want een gebruikte is zo plat gedrukt dat die niet her te gebruiken is. Maar het hoeft er helemaal niet vanaf. Wel de stuurstang (2 boutjes)het koppelingskabelbeugeltje (1,5 boutje), het halfronde beugeltje dat van de motorsteun naar het blok loopt (ook 1,5 boutje) en het eerste stukje uitlaatpijp aan de kant werkt wel zo gemakkelijk. (4 moertjes). Dan de startmotor natuurlijk ook nog los. Soms (meestal) ook de V-snaar-spanner (boutje 11 en 17, sleutelmaat), (de anderen allemaal 13)
20 minuten is wat snel, maar met beleid is het goed te doen in een uurtje of 2.
Geplaatst: ma jul 26, 2004 9:27 am
door R4F6GTX Automaat
Spruitstuk los was vroeger, toen er alleen nog de TL motor was, dus de 845 en de handrem op de voorwielen en meer van die antieke zooi, maar met de 1100 (wat jouw F6 heeft) hoeft het spruitstuk helemaal niet eraf. Mag wel, als je graag extra sleutelt, maar dan kun je beter de achterwielen eraf halen; ben je ook bezig en is niet zo moeilijk...
Geplaatst: ma jul 26, 2004 12:44 pm
door sir lochlander
Dus als ik aan mijn startmotor wil moet ik wel al die zooi er af halen?