Pagina 1 van 1
Geplaatst: zo jun 27, 2004 1:59 pm
door Rob Captijn
Wie kan mij vertellen hoe je de voor remmen van een 4f4 kan afstellen het zijn trommels voor. De rem voering is goed en zijn uitgevoerd met handrem hevels er aan terwijl de handrem op de achterwielen zit klopt dit dan??????
Geplaatst: zo jun 27, 2004 11:03 pm
door OPA
Je kunt kijken of er nog sporen zijn van de handrem voor bij dashbord, of naast de motor. Of misschien zitten de beugeltjes of geleiders van de handremkabels er nog.
Een andere mogelijkheid is dat de vorige eigenaar het fusee met schijven er voor zichzelf heeft afgehaald en er trommels voor in de plaats heeft gezet.
Trommels met handrem-voor blijf je mee bezig. Dus wees blij dat je handrem alvast achter zit.
Welk jaartal is je F4 en wat voor motor?
Geplaatst: ma jun 28, 2004 7:59 am
door Rob Captijn
Hij is van 1986 en heeft een 850 motor.
Geplaatst: ma jun 28, 2004 9:31 am
door R4F6GTX Automaat
Als je inderdaad de handrem op de achterwielen hebt zitten zou ik niet te lang wachten om schijfremmen aan de voorkant zetten. Ben je meteen van het hele gezeik af. Ze noemen trommelremmen niet voor niks rommelremmen...
Geplaatst: ma jun 28, 2004 10:57 pm
door Katja s
Op de Weissensteinpas, tussen Zwitserland en Frankrijk, bevind zich een 22% helling met haarspeldbochten.
Op deze helling bleken trommelremmen in een totaal overladen GTL betrouwbaarder (hitteafvoer) dan rommelremmen.
Geplaatst: ma jun 28, 2004 11:10 pm
door OPA
Ik kneep 'm een keertje op een bergkam bij Cassis.
Heb me met het hele lijf tegen mijn stoel gedrukt en mijn poot op het rempedaal.
+ de handrem erbij aangetrokken.
Terwijl ik toch schijvies voor had gezet.
Misschien remblokjes glazig geworden van het vele remmen?
Gatver, was een echt nachtmerrie gevoel.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: OPA op 2004-06-28 23:11 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: OPA op 2004-06-28 23:11 ]</font>
Geplaatst: di jun 29, 2004 12:20 am
door R4F6GTX Automaat
......Op deze helling bleken trommelremmen in een totaal overladen GTL betrouwbaarder (hitteafvoer) dan rommelremmen.
rommelremmen en trommelremmen zijn hetzelfde, dus wat bedoel je nu?
Geplaatst: di jun 29, 2004 12:21 am
door R4F6GTX Automaat
wat dacht je van een versnelling terug schakelen als je bergaf rijdt en op de motor afremmen? hebben jullie dat niet geleerd dan?
Geplaatst: di jun 29, 2004 2:15 am
door Moaske
Op 2004-06-29 00:21, schreef R4F6GTX Automaat:
wat dacht je van een versnelling terug schakelen als je bergaf rijdt en op de motor afremmen? hebben jullie dat niet geleerd dan?
Idd !

Maar ja, tegenswoordig krijgt iedereen les in zo'n schijt-g@lf op gas ofzo, en rijden in het buitenland ga je toch nooit doen...dus waarom aandacht daaraan besteden ?

Ben blij dat me Pa me ECHTE rijles heeft gegeven met caravan erachter enzo

Geplaatst: di jun 29, 2004 7:05 am
door OPA
Kan me wel herinneren dat die postbus in Zwitserland zo'n mooie motorrem erop had zitten. Eén of andere hendel naast het stuur en een prachtig geluid als hij gebruikt werd.
Mijn Pa reed met zijn Opel altijd heel rustig de berg af, slakkegangetje (waarschijnlijk op de motor afremmend).
Ik herinner mij alleen nog de discussies of het wel of niet goed voor de motor zou zijn (en dan ook onderscheid tussen benzine- of dieselmotoren).
Zie je het voor je? Zo'n Nederlands gezinnetje in de bergen.
Of ikzelf in Cassis teruggeschakeld heb weet ik niet meer, maar wel goed dat je me er aan herinnerd.
Wat ik wel van plan was, was mijn poot buiten de deur te zetten om af te remmen op het asfalt.
Geplaatst: di jun 29, 2004 9:02 am
door Bruutmans
Of een werp-anker kan uitkomst bieden.
Als je nou echt de wanhoop nabij bent en remmen werken niet op zo`n steile afdaling en zelfs je handrem begeeft het begin dan als de sodemieter af te schakelen ,desnoods in het ergste geval koppeling in en trek em in zijn 1 en vol laten komen,dan maar motor stuk,maar wel heelhuids tot stilstand komen.
Neem voorbeeld aan vr8-wagen in kerkrade.
Die baas heeft een dik probleem als de remmen niet in orde blijken,vind ik meteen raar hoor want duitse TUV is best zwaar,dus??!!
De remmen van een vr8wagen werken namelijk op "be-luchting" de nood-handrem werkt op "ont-luchting"
M.a.w. als hij geen remmen had waarom is die noodrem er niet opgesprongen dit MOET gebeuren want zonder lucht remt ie meteen.
Ik moet iedere ochtend de ketels vol laten lopen om hem uberhaupt van zijn remmen af te kunnen krijgen.Raar verhaal dus.
Geplaatst: di jun 29, 2004 10:13 am
door R4F6GTX Automaat
Dacht ik ook aan. Mijn vrachtwagen remt dan gewoon op vloeistof wat bekrachtigd wordt met lucht, maar zo'n modern duits ding met het bijkomende verhaal klopt niet. Wou zeker zijn motor sparen door 'm niet terug te schakelen en gaan idd veel te snel een berg af.
Geplaatst: do jul 01, 2004 3:03 am
door Katja s
Zeg au tomaat in Veldhoven heb je geen hellingen stijler dan drempels, ben je wel eens met een volle Gtl (F6 mag ook) een 22% helling afgereden ?
Zet hem maar in de kleinste versnelling (of de zelfde versnelling waarmee je hem op bent gereden) en kijk hoor en huiver wat er gebeurd.
Sorry voor mijn schrijffout. Ik bedoelde dat (t)rommelremmen die omstandigheden wel aankunnen en de schijven absoluut niet.