Pagina 1 van 3
Geplaatst: vr jun 11, 2004 11:20 pm
door Renault Classique
Een tijd terug ging het in een topic over electronische ontsteking. An3s had het toen, wat zijdelings, over een Velleman kitje. Dank je wel An3s, dat deed bij mij een belletje rinkelen omdat ik vroeger ooit eens wat basic electronica heb geprutst. Bij de plaatselijke electronicaboer voor 14,75 een Electronische Ontsteking Zelfbouwkit van Velleman gekocht. Die heeft nog een paar weken op m'n bureau gelegen, maar vandeweek heb ik 'm in elkaar gestoken en in de R4 geinstalleerd. Bij lage toerentallen pakt de motor lekkerder op en ik hoop ook van het stellen van contactpunten voorlopig af te zijn. Een goede tip dus!
Geplaatst: za jun 12, 2004 5:42 pm
door maartenbokslag
Beste Paul,
Bij welke elektronicaman haal je dat?
Ik kan er wel een paar gebruiken voor die prijs.
Geplaatst: zo jun 13, 2004 1:59 pm
door Renault Classique
Hallo Maarten,
Hier in Helmond haal ik ze bij Westerhof Electronica, maar volgens mij heeft de regio Tilburg ook wel z'n electronica hobby-zaak. Hier in Helmond moest 'ie ze wel nog bij Velleman bestellen, hij had de kit niet op voorraad. Ik heb nu ook voor alle auto's deze kitjes besteld en ook de Laverda ga ik van twee kits voorzien. (Twee omdat elke cylinder een eigen contactpunt en bobine heeft. Nieuwe condensatoren voor de Laverda zijn ruim 20 euro per stuk, maar ze komen te vervallen bij het installeren van de ontstekingskit van Velleman omdat daar ook al een condensator bij zit). Zie ook:
http://www.velleman.be of
http://www.velleman-kit.com
Geplaatst: zo jun 13, 2004 6:44 pm
door maartenbokslag
Dankjewel voor de tip!
Voor de Guzzi zoek ik ook al een poosje een vervanging voor die !!#@%$^ contactpunten onder de tank en met 2 setjes hoef ik ze veel minder vaak af te stellen natuurlijk.
Geplaatst: ma jun 14, 2004 8:15 am
door Renault Classique
Graag gedaan natuurlijk. Voor montage op de motorfiets is het wel zaak om de printplaatjes in een waterdichte behuizing te bouwen of in te gieten in giethars. Zelf moet ik ook nog even zoeken naar een elegante oplossing voor die uitdaging. Bij de 4 GTL heb ik de printplaat met koelelementje onder het dashboard aan de rechterzijde op de schutplaat gemonteerd. In het interieur dus. Nog een aluminium kapje erover heen fabrieken en dan is 'ie genoeg beschermd tegen invloeden van buitenaf. Hoe ik dat met de Laverda ga oplossen laat ik nog wel weten. Ik zal eens kijken of ik wat foto's geplaatst krijg.
Geplaatst: ma jun 14, 2004 11:46 am
door Erik
vulcaniserende tape gebruiken. Lijkt mij het beste om het plaatje heen.
Geplaatst: di jun 15, 2004 7:37 pm
door jbeekmann
hoe zit dat koelelementje erop dan? Als je m intaped doe je de koeling teniet. Zou je tape om het elementje heen moeten zetten. mmm... Beter met hars denk ik. En dan zo dat je de ribben van het element niet inharst en de rest wel.
Geplaatst: di jun 15, 2004 8:46 pm
door Renault Classique
De firma Velleman heeft over het kitje nagedacht. De koelplaat hangt boven het printje met een bijgeleverd boutje, isolatiemateriaal en afstandsbusje. En verder zit de transistor die z'n warmte kwijt moet met z'n 3, omgebogen, pootjes op de print gesoldeerd en met de rugzijde, mooi met een mica plaatje ertussen, tegen het koelelement aan. In het koelelement zitten nog 2 gaatjes meer voor bevestigingsboutjes en in de printplaat is daar ook een uitsparing voor gemaakt. Ik zal een foto proberen geplaatst te krijgen...
Geplaatst: di jun 15, 2004 9:29 pm
door RenaultVierWiel
Renault Classique, is dit hetzelfde kitje electronische ontsteking dat bij Wind Classics ook te koop is? Zie zijn website bij onderdelen!
Geplaatst: wo jun 16, 2004 8:02 am
door Renault Classique
Het idee is hetzelfde, alleen is de kit van Wind al klaar voor montage en moet je de Vellemankit nog zelf in elkaar zetten en eventueel een passende behuizing verzorgen.
Geplaatst: wo jun 16, 2004 10:03 am
door Willem de Zwijger
Op 2004-06-13 18:44, schreef maartenbokslag:
Dankjewel voor de tip!
Voor de Guzzi zoek ik ook al een poosje een vervanging voor die !!#@%$^ contactpunten onder de tank en met 2 setjes hoef ik ze veel minder vaak af te stellen natuurlijk.
Voor motorfietsen heb je van die Boyer Brandsen dingen, daar zijn de puntjes vervangen door spoeltjes. Zit een elektronisch doosje bij met ingebakken vervroegingskarakteristieken. Een collega van me heeft het op z'n BSA's en is er heel tevreden over. Kost zoiets als 100 Euro.
Geplaatst: wo jun 16, 2004 10:16 pm
door Le Car
Newtronic maak dit ook voor oa guzzi motoren en automobielen.
Werkt met een Hall-gevertje.
Op de guzzi werkt dit prima.Zat toen op iets van 120 gulden.
Oa toen te koop Bij Siccema Sales in Rodeschool.
Geplaatst: zo jun 20, 2004 10:37 am
door R4F6GTX Automaat
hee Paultje, kun je voor mij ook zo'n setje bestellen?
Geplaatst: zo jun 20, 2004 8:14 pm
door Renault Classique
Natuurlijk Paulus, nog beter zelfs, dat heb ik al gedaan!
Geplaatst: zo jun 20, 2004 10:24 pm
door R4F6GTX Automaat
en wil je op korte termijn ook nog effe naar dat dufientje kijken...