Winterslaap
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoi allemaal,
Morgen wil ik mijn 4'tje na 2 hele lange jaren uit zijn winsterslaap halen! Moet ik nog ergens op letten? Voorheen was het simpel..... na 6 maanden stilstaan was het een kwestie van de accu erin schroeven en starten maar! Hij sloeg dan ook altijd met het grootste gemak aan! Nu staat hij 2 jaar stil en ik kan me voorstellen dat ik nu "voorzichtiger" moet zijn. Graag tips van de kenners!!
Groeten,
Roy
Morgen wil ik mijn 4'tje na 2 hele lange jaren uit zijn winsterslaap halen! Moet ik nog ergens op letten? Voorheen was het simpel..... na 6 maanden stilstaan was het een kwestie van de accu erin schroeven en starten maar! Hij sloeg dan ook altijd met het grootste gemak aan! Nu staat hij 2 jaar stil en ik kan me voorstellen dat ik nu "voorzichtiger" moet zijn. Graag tips van de kenners!!
Groeten,
Roy
Eigenaar van een (hele mooie) GTL uit 1984!
die van mij heeft ook dik 2 jaar stil gestaan. Ik heb er nieuwe olie en een nieuw filter op gezet, nieuwe koelvloeistof (motor lag eruit) en nieuwe bougies. Dus ik raad aan je koelsysteem een keer door te spoelen en wat van die pakkingdichter erin te doen, omdat je pakkingen hier en daar droog kunnen zijn en scheurtjes zouden kunnen vertonen.
Ook zou ik ff je (tussen) benzine filtertje vervangen. Misschien de kleppen en de onsteking een keer stellen en de contactpunten en de rotor + verdelerkap nakijken op corrosie.
Nieuwe accu erin en dan starten maar zou ik zo zeggen.
Ook zou ik ff je (tussen) benzine filtertje vervangen. Misschien de kleppen en de onsteking een keer stellen en de contactpunten en de rotor + verdelerkap nakijken op corrosie.
Nieuwe accu erin en dan starten maar zou ik zo zeggen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
het gaat mij meer om het moment van de eerste keer starten! Zit er corrosie in de kop? Mag ik hem niet gelijk proberen te starten? Zijn er dingen die ik moet doen voordat ik hem start? Ik moet er wel bijzeggen dat voordat ik hem in de stalling zette, de auto in "concours" staat was!! Ik had een grote beurt gegeven, met o.a. kleppen stellen, contactpunten vervangen en ik had hem helemaal "gefinetuned"! Voordat ik hem wegzette was ie dus perfect!!
Eigenaar van een (hele mooie) GTL uit 1984!
als ie al die tijd in een droog klimaat heeft gestaan, dus niet ergens in een vochtige hoek van de schuur of in het bos onder een stuk plastic, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ik heb hem ook gewoon gestart en no problemo
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Het is gelukt!! Ik heb m'n viertje vamiddag uit de stalling opgehaalt! Machtig mooi was het weer om na 2 jaar weer dat vertrouwde geluid te horen. Het starten koste geen enkele moeite! Ik heb de accu erin geschroeft,choke uitgetrokken, een paar keer op het gas getrapt en na een keer of 4 rondgooien kwam ie weer tot leven! Schitterend. Hij liep zo ontzettend mooi rond! Ik ben er vervolgens zo mee naar huis gereden zonder een centje pijn. Thuis heb ik hem helemaal nagekeken en er hoeft behalve een klein beurtje, niks aan te gebeuren!! Dit wordt tot oktober weer heel veel genieten in het brabantse land!! )
Groet,
Roy
Groet,
Roy
Eigenaar van een (hele mooie) GTL uit 1984!
Vandaag is ie gekeurd en hij is er glansrijk doorheen gekomen! Er was zelfs geen enkele opmerking geplaatst! Ik was er ook niet zo bang voor want hij is gelukkig totaal niet rot!! Vanavond heb ik hem een beurtje gegeven en nu is ie picobello in orde! Dus......rijden maar!
Eigenaar van een (hele mooie) GTL uit 1984!