Pagina 1 van 1

Geplaatst: di jun 01, 2004 12:59 pm
door brecht
De gasafsluiter/opener in PIPO doet al langer moeilijk, maar tot voor kort kreeg ik hem wel om door gewoon een draadje naar de plus vd accu te leggen. Nu hoor ik nog steeds de klep omslaan als ik dat doe, maar starten of rijden op gas, ho maar.

Kan het zijn dat de gasleiding verstopt zit? (de reden dat ie überhaubt op benzine stond was nml dat ik de gastank he-le-maal leeg heb gereden laatst)en zoja: hoe te handelen?

Geplaatst: di jun 01, 2004 8:10 pm
door Rodeo-6
Op 2004-06-01 12:59, schreef brecht:
De gasafsluiter/opener in PIPO doet al langer moeilijk, maar tot voor kort kreeg ik hem wel om door gewoon een draadje naar de plus vd accu te leggen. Nu hoor ik nog steeds de klep omslaan als ik dat doe, maar starten of rijden op gas, ho maar.

Kan het zijn dat de gasleiding verstopt zit? (de reden dat ie überhaubt op benzine stond was nml dat ik de gastank he-le-maal leeg heb gereden laatst)en zoja: hoe te handelen?
Nee, gasleiding raakt in principe niet verstopt, je hebt twee kleppen, een op je tank en een op je verdamper.
Controleer eens alle draden die aarde moeten maken.
En je gasleiding kan je controleren door hem lost te draaien, je tank loopt niet leeg.

Geplaatst: wo jun 02, 2004 9:22 am
door brecht
dank, kan ik hem iig eens controleren, wist inderdaad niet of dat die slang zomaar los kon.

Het gekke is dus dat ik hem eerst wel om kon laten springen door een goede aarde te leggen. (Jasper heeft nog onvrijwillig als menselijk massapunt gediend hiervoor op de 4-4-4) Heb nu een goede massa, doet ie nog nix.. Als ik de plus rechtstreeks verbind met de accu hoor ik die klep gewoon omslaan, maar draaien doet de motor daarna niet op gas.

ksnaperniksvan. Kan zo'n klep stuk gaan? lijkt me niet

_________________
Afbeelding meer pret met PIPO Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2004-06-02 09:23 ]</font>

Geplaatst: wo jun 02, 2004 11:28 am
door Eddepet
Het is nog steeds mogelijk dat de gasafsluiter/opener defect is; je hoort hem nog wel "tikken" maar kan dan evengoed defect zijn van binnen. (Dit geluid word veroorzaakt door de stuurstroom). Had een tijdje geleden soortgelijke problemen maar dan met de benzineklep waardoor ik toen op beide (benzine en gas) tegelijk reed. Nieuwe klep gehaald bij een lpg-specialist en het probleem was verholpen. Succes ermee!

Geplaatst: wo jun 02, 2004 11:51 am
door brecht
thnx eddepet!

mijn afsluiter zit ingebouwd in de verstuiver, een nieuwe klep zou dus gelijk een nieuwe verstuiver betekenen? wat kost zoiets eigenlijk?

Is dit te testen voordat ik van alles ga vervangen? (eigenlijk is het horen omslaan en vervolgens geen gas krijgen test genoeg natuurlijk)

Geplaatst: wo jun 02, 2004 2:24 pm
door Rodeo-6
Ja, ja, ik neem aan een r4 die origineel met een benzine-moter is uitgerust.
Nu met een gasafsluiter/opener en een afsluiter en een verstuiver.
Mischien heb je toch iets niet goed gedaan bij het monteren in omgekeerde volgorde want verstuivers zitten in diesel motoren,

En dan heet ie ook nog "PIPO"

Groeten van Bassie

Geplaatst: wo jun 02, 2004 2:29 pm
door Rodeo-6
Maar nu even serieus, je gasuitstroom kan je ook controleren door je gasuitstroom in carburator te controleren.
Doet ie dat niet controleer dan eens de draden van je b/g schakelaar.
Als het goed is hangt daar een zekering tussen.

Geplaatst: wo jun 02, 2004 2:47 pm
door brecht
inderdaad, "verstuiver" zou ik "verdamper" moeten noemen o.i.d. Iig ik bedoel lomp gezegd die grote klont alu waar alle slangen en leidingen heen gaan. Daar zit dus ook de afsluiter/opener in.

Aangezien er niks gebeurd nadat ik de afsluiter rechtstreeks met de accu verbind kan het niet de zekering in de BG schakelaar zitten. Ik ga voorlopig voor de afsluiter/opener. vanavond kijken of ik hem gedemonteerd krijg

Geplaatst: wo jun 02, 2004 2:49 pm
door brecht
Ja, ja, ik neem aan een r4 die origineel met een benzine-moter is uitgerust.
zijn er 4 tjes die origineel op gas rijden dan?

Geplaatst: wo jun 02, 2004 3:08 pm
door Rodeo-6
Op 2004-06-02 14:49, schreef brecht:
Ja, ja, ik neem aan een r4 die origineel met een benzine-moter is uitgerust.
zijn er 4 tjes die origineel op gas rijden dan?
Ja, ooit lang geleden
Regent het daar ook ?

Geplaatst: wo jun 02, 2004 3:56 pm
door brecht
Ja, als een dolle, heb mijn goede-ik-ga-elke-dag-op-de-fiets-naar-mijn-werk-voornemen maar snel opgegeven en ben op veel te dure benzin naar Delft gegaan.

(is het trouwens niet zo dat het best goed is voor je motortje om af en toe op benzine te lopen?)

Geplaatst: wo jun 02, 2004 5:01 pm
door Goof
Op 2004-06-02 15:56, schreef brecht:
blablabla

(is het trouwens niet zo dat het best goed is voor je motortje om af en toe op benzine te lopen?)
Dat denk ik wel. Niet zozeer voor de motor, maar wel voor de leidingen en pomp.

Geplaatst: wo jun 02, 2004 11:24 pm
door Rodeo-6
Ik was van de week bij m'n gasbaas, een nieuw slangetje voor "bassie de banaan" halen en die vertelde mij dat er een soort van druppel apparaat bestaat voor de smering van de kleppen.
Heeft iemand daar ervaring mee ?