Pagina 1 van 1
Geplaatst: za mei 22, 2004 1:07 am
door R4F6GTX Automaat
Nog steeds gek*t met die dofien. Met de originele carburateur loopt ie nu ie gereviseerd is nog niet lekker. Nu heb ik er een carb van een R4 Savane opgezet en ook hierop loopt ie prima stationair maar gas geven gaat niet. Wat kan dat zijn? Iemand interesse om het verder uit te zoeken? Ik ben schijtziek van dat kloteding.
Geplaatst: za mei 22, 2004 10:29 pm
door Renault Classique
Staat 'ie op 't landje of in VW? Als ik komende week in VW kom wil ik m'n koppie wel even onder de achterklep steken.....
Geplaatst: za mei 22, 2004 10:39 pm
door Esther-VL
Dat zou heel leuk zijn, want het is mijn Dauphine namelijk.
Paul (verwarrend; jij heet ook Paul...) wordt er bijna gestoord en gek tegelijk van.
Geplaatst: zo mei 23, 2004 1:57 am
door R4F6GTX Automaat
Hij staat hier bij de banaan.
Geplaatst: zo mei 23, 2004 1:58 am
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-05-22 22:39, schreef Tom:
wordt er bijna gestoord en gek tegelijk van.
Ik ook, van die dofien dan...
Geplaatst: zo mei 23, 2004 10:56 pm
door Renault Classique
Deze Paul heeft met de andere Paul al eens over het carburatieprobleem van gedachten gewisseld, maar het probleem met eigen ogen en een niet getroubleerde blik aanschouwen geeft misschien uitkomst. Gaan we deze week doen.
Geplaatst: zo mei 23, 2004 11:02 pm
door R4F6GTX Automaat
breng voor de zekerheid een doosje lucifers mee...

Geplaatst: do mei 27, 2004 1:35 am
door Roest en narigheid
Beste Paul,
Kun je me meer gegevens geven van de originele carburateur voor je Dauphine ?
En de carburateur van de Savane die je gebruikt, en weet je zeker dat de goede hoofdsproeiers gebruikt worden ?
Bij zowel Solex als Zenith (misschien ook Weber) kan het voorkomen dat de de erin geperste Venturi bus los is gaan zitten, of dat deze geborgd is via een bout aan de zijkant. (die misschien een keer is losgedraaid omdat het op een sproeier lijkt) In beide gevallen kan het zijn dat deze venturi bus niet meer op de goede plek zit,zelfs los op en neer beweegt en er daardoor geen of slechte vermenging plaatsvindt van benzine en lucht (er vanuit gaande dat je geen lachgas gebruikt)Ook kunnen aanwezige in en uitgangen daardoor geblokkeerd worden. Via de stationair sproeiers zul je er minder van merken.
Geplaatst: do mei 27, 2004 8:10 am
door Renault Classique
Paulus, ben je vandaag in VW en is de besproken dynamo gereed? Zo ja, dan kom ik vandaag even langs in VW. Laat maar efkes horen..