Pagina 1 van 2
Geplaatst: wo mei 19, 2004 12:07 pm
door paulien
hallo!
ik heb een vraag over gepiep: het lijkt ook een beetje op het gebalk van een ezel = lage piep overgaand in een hoge piep.
we hebben alles geprobeerd om het eruit te krijgen, maar geen succes. je hoort het vooral als je een stuk hebt gereden met hoge snelheid en dan in de stad rijdt en dan vooral onder de 40. als je harder gaat rijden verdwijnt het. wie kan dit mysterie oplossen???!!!groeten van paulien
Geplaatst: wo mei 19, 2004 12:10 pm
door Rob Captijn
Waarschijnlijk v snaarttjes even strak stellen
Geplaatst: wo mei 19, 2004 12:12 pm
door Bauke
of misschien wel gewoon vervangen (en dan natuurlijk ook stellen) Als je spanner niet vanzelf is verlopen is je v-snaar oud en opgerekt.
Geplaatst: wo mei 19, 2004 1:06 pm
door cyclofrene
ja gewoon vsnaartje vervangen en goed onder spanning zetten. tussen duim en wijsvinger mag hij over de lengterichting net niet een kwartslag draaien. als je hem gespannen hebt.
Geplaatst: wo mei 19, 2004 1:08 pm
door Willem de Zwijger
Of het is het druklager van de koppeling, die maakt bij mij ook zo'n geluid. Dat is een stuk lastiger te repareren dan een lossig V-snaartje, want dan moet de versnellingsbak eruit.
Verandert het geluid als je tijdens het piepen de koppeling heel licht indrukt ?
Geplaatst: wo mei 19, 2004 2:13 pm
door keessie
Ik heb eens heel lang naar een gepiep gezocht dat ook voorkwam bij lage snelheden en bij een stationair draaiende motor. Op den duur werd ik er gewoon knettergek van. Ik dacht dat het ergens onder de motorkap moest zitten, maar kon het niet vinden.
Totdat ik een paar weken later mijn portier dichtgooide en één enkel piepje hoorde met precies het zelfde geluid. Het bleek een losgetrild moertje te zijn van de voorste ophangrubber van de uitlaat; precies onder de vloermat. Ik heb er gelijk maar een zelfborgend moertje opgezet. Wat was dat een verademing zeg, om het hinderlijke gepiep niet meer te horen!
Geplaatst: wo mei 19, 2004 4:33 pm
door an3s
Same here.... Ik werd gek van een of ander trillend onderdeeltje in de cabine van mijn camper. Alles afgezocht en maar niet kunnen vinden. Totdat ik een bahco die onder de bijrijdersstoel lag oppakte. Gelijk was het geluid weg. Terugleggen,... bleek het het stelschroefje van die bahco te zijn.
Geplaatst: do mei 20, 2004 8:24 am
door Rodeo-6
Op 2004-05-19 12:07, schreef paulien:
hallo!
ik heb een vraag over gepiep: het lijkt ook een beetje op het gebalk van een ezel = lage piep overgaand in een hoge piep.
we hebben alles geprobeerd om het eruit te krijgen, maar geen succes. je hoort het vooral als je een stuk hebt gereden met hoge snelheid en dan in de stad rijdt en dan vooral onder de 40. als je harder gaat rijden verdwijnt het. wie kan dit mysterie oplossen???!!!groeten van paulien
Het lagertje van de spanner van de waterpomp V-Snaar.
Los te koop voor ongeveer 3 euro's.
Wie wint wat die het goed geraden heeft ????
Geplaatst: do mei 20, 2004 8:18 pm
door Renault Classique
En het juiste adresje voor een dergelijk lagertje? Ik heb zoiets ook nieuw nodig.
Gepiep onder de motorkap: Toen ik een paar jaar geleden m'n Renault Rambler kocht stond 'ie al twee jaar in een boomgaard/weiland, zonder grille. Onder de kap zat een mooi vogelnestje....
Geplaatst: ma mei 24, 2004 9:57 am
door paulien
wie het raadt krijgt een foto van mijn auto, gesigneerd!!!! woensdag weet ik meer!
groeten van paulien
Geplaatst: ma mei 24, 2004 10:18 am
door R4F6GTX Automaat
Vogelnestje.
Geplaatst: ma mei 24, 2004 1:18 pm
door Rodeo-6
Ventilator van je radiator.
Geplaatst: ma mei 24, 2004 1:45 pm
door joepes
ik ga voor een rondrennend muisje in je luchtfilter....
Geplaatst: ma mei 24, 2004 2:17 pm
door Goof
En ik denk dat je een lichtverklikker hebt, en dat ding denkt dat de deuren altijd open staan, omdat daar geen schakelaars op zitten

Geplaatst: ma mei 24, 2004 2:19 pm
door Goof
Zo heb ik trouwens ooit gehad dat er ineens een ontzettende blauwe walm onder de motorkap vandaan kwam. Stonk als verbrand rubbers dus ik dacht dat ik fik onder de kap had. Bleek dat de spanner van de v-snaar was vastgeslagen en de v-snaar dus door de wrijving lekker aan het verbranden was.