Borgvloeistof nodig???

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 3611Bericht fidodido »

In het grote Renault4-klushandboek staat dat de zeven bouten waarmee het vliegwiel gemonteerd is (op de as) geborgd moeten worden met borgvloeistof. (Uiteraard wanneer ik de boel weer monteer.) Mijn vraag: is deze vloeistof echt nodig?? Brezan verkoopt dit namelijk alleen in grote en dure hoeveelheden, en veel heb ik dus al helemaal niet nodig!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 3613Bericht Goof »

borgvloeistof? locktide bedoelen ze zeker, dat kun je toch ook in kleine potjes kopen bij zowat iedere doe het zelf zaak of niet?

_________________
http://www.renault-4-freaks.freeservers.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2002-04-05 19:34 ]</font>
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 3628Bericht cyclofrene »

ja hoor locktite kun je overal krijgen.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3631Bericht Jan-Geert »

loctite is het ja... kan je bij de betere automaterialenzaak krijgen , zit in een rood flesje en t spul zelf is blauw
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 3657Bericht Folkert »

hehe, eindelijk iemand die de juiste spelling van het zovaak gebruikte artikel kent. De betreffende merknaam wordt al bijna op dezelfde manier gebruikt als "luxaflex", wat ook slechts een merknaam is van een fabrikant van horizontale jalouzien.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3659Bericht Jan-Geert »

tja folkert gebruik dat flesje bijna dagelijks dus dan weet je de naam wel :smile:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 3667Bericht Folkert »

Daarentegen heeft het merk Loctite serieus veel lijmen/borgmiddelen/anderspul in haar assortiment. Het bedoelde flesje borgmiddel heeft waarschijnlijk ook een nummertje om aan te geven om wel goedje van Loctite het gaat...
Menno
Berichten: 41
Lid geworden op: zo dec 16, 2001 2:00 am
Contacteer:

Bericht: # 3697Bericht Menno »

maar om maar ff antwoord op de vraag te geven: JA, is een van de weinige dingen waar 't echt zinnig is om loctite te gebruiken. Die bouten worden fors belast, en je wilt niet weten wat er gebeurt als zo'n ding losloopt. (vol op snelheid komt ie echt de auto wel uit :smile: )
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3728Bericht Jan-Geert »

tja gebruiken die zooi!
fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 3743Bericht fidodido »

Bedankt voor de vele en snelle reacties. Alles is gelukt, het vliegwiel zit erop en de nieuwe drukgroep en koppelingsplaten ook.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3744Bericht Jan-Geert »

perfect!!
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 3762Bericht cyclofrene »

ja als je daar geen loctite gebruikt, wordt het het nederlands kampioenschap vliegwielvangen....
:smile:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 3764Bericht Goof »

nou, ik wil niet weten wat er gebeurd als zo'n vertande schijf met 3000 toeren losvliegt. Dan zaagt hij zich denk ik door de behuizing en vervolgens vliegt ie door de motorkap naar buiten. Of naar onderen het wegdek in. Alhoewel ie niet echt goed weg kan, want ie zit ook nog vast aan de prise-as.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3771Bericht Jan-Geert »

ja weg kan ie volgens mij niet , maar schade krijg je genoeg
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 3783Bericht Ron »

Zijn leuke experimentjes. Als iemand een blokje over heeft wil ik daar best vanaf afstand naar kijken. ZZZZZZZaaaaaaaggggg!!!
We hebben wel eens een keertje bij de autocross een niet meer rijdende Golf over z'n toeren willen jagen. Gewoon onbelast laten janken totdat ie zou stoppen. Deed ie niet. Werd wel heet. Heel heet. Hebben een emmer water over het blok gegooid en toen ging die langzamer lopen totdat ie stopte. Vást.
Zielig, maar wel interessant.
Plaats reactie