Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma mei 10, 2004 2:50 pm
door joepes
Zaterdagavond reed ik op de snelweg toen de moter ineens uitviel. Wegenwacht erbij, hij heeft contactpunten vervangen. Toen startte hij nog steeds niet. Volgends de Wegenwachtman zou nu ook de condensator stuk zijn. Deze had hij niet meer in z'n auto, dus weggesleept. Ik heb er net een andere, overigens wel gebruikte condensator opgezet, maar nu start ie helaas nog niet.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?? is deze condensator ook stuk? is dit te meten? Of is het waarschijnlijker dat er wat anders aan de hand is??
groeten Joep
Geplaatst: ma mei 10, 2004 5:13 pm
door Bauke
Dit is allemaal te meten, maar dan moet je de apparatuur wel hebben, het handigst is om alles te ruieln met een 4 die het wel doet, is een snelle manier om erachter te komen wat er mis is. Als je de contactpunten hebt vervangen, heb je ze daara ook goed gesteld? loopt er verder wel stroom door je cirquit? xou wel eerst het electrische cirquit nakijken en daarna pas brandstoftoevoer. Tenzij je gewoon een lege tank hebt natuurlijk

Geplaatst: di mei 11, 2004 10:29 pm
door Rodeo-6
losse bougie in een kabel stoppen en kijken of die vonkt, massa maken op de moter, met dikke handschoen aan.
Wel vlok, is dat oke, geen vonk is niet oke.
Stroomdraden en bobine testen, vonk trekken aan massa met bobine kabel, ook weer handschoen aan doen.
Geplaatst: wo mei 12, 2004 9:42 pm
door ms.dageraad
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
Geplaatst: wo mei 12, 2004 10:09 pm
door Rodeo-6
Op 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
He peet
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
Geplaatst: do mei 13, 2004 11:22 am
door maartenbokslag
controleer ook altijd even of er benzine naar de carburateur loopt.
Geplaatst: do mei 13, 2004 11:41 am
door joepes
bedankt voor de verdere reacties, heb weinig tijd gehad, Heb nu wel een nieuwe condensator erop gezet, maar hij doet het nog niet. Heb ook even gecontroleerd of er benzine naar de carburateur loopt. Als je de nokkenas ronddraait, moet er toch al benzine uit het slangetje komen?? viel me namelijk op met kleppen stellen. Dit gebeurde nu niet meteen. mischien niet genoeg gedraait. Maar als er idd niks uitkomt, wat kan er dan kapot zijn??
joep
Geplaatst: do mei 13, 2004 12:43 pm
door R4F6GTX Automaat
tank leeg? pomp kapot? leiding ergens kapot? (die loopt rechtsonder de zij-dorpel door, wil nog al eens doorroesten rechtsachter bij de wielophanging), filter verstopt? Gooi eens een ± eierdopje benzine leeg boven in je carburateur en kijk offie daar wel op loopt.
Geplaatst: do mei 13, 2004 2:36 pm
door jbeekmann
Je kan ook even je benzleiding naar je carb lostrekken en dan starten. Het moet eruit gutsen.
Geplaatst: do mei 13, 2004 4:40 pm
door joepes
goed...bezine gutst er inderdaad vrolijk uit. nu toch maar verder zoeken in ontsteking.
eerst even iemand hebben die sleutel om kan draaien.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joepes op 2004-05-13 16:41 ]</font>
Geplaatst: vr mei 14, 2004 12:30 am
door ms.dageraad
Op 2004-05-12 22:09, schreef Rodeo-Six:
Op 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
He peet
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
Dat zouden we toch niet verklappen! stomkop! Voor je het weet moet jij bij ieder niet startend 4tje langs. Aan het forum tezien krijg jij het dus nog druk!
Geplaatst: zo mei 16, 2004 5:04 am
door Alpine-Ad
als het ding plots uitviel...: heb je al gekontroleerd of er niet ergens een spontane kabelbreuk zit? Zit de kabel van de bobine naar de stroomverdeler wel goed vast? Zijn de kontaktpunten er goed in gezet, dat het ding niet tegen het huis van de stroomverdeler komt? Allemaal punten die ik zelf ook al eens heb gehad bij onverwacht uitvallen of niet willen starten. En een kapotte kondensator kun je waarnemen aan het felle petsen van de motor als je probeert te starten (wat dus ook mooi nooit niet gaat lukken). Als de startmotor draait en er komt brandstof, weet je in elk geval zeker dat je zoekgebied in het stroomgedeelte zit. Zekeringen al nagekeken?
Sterkte ermee.
Geplaatst: do mei 20, 2004 10:22 am
door joepes
Oke, dacht dus dat de WW de puntjes vervangen had. niet goed opgelet dus, want hij had de oude gewoon teruggezet...
heb er nu nieuwe opgezet en starte meteen.
ook weer opgelost dus.
Geplaatst: do mei 20, 2004 9:42 pm
door Rodeo-6
Op 2004-05-14 00:30, schreef ms.dageraad:
Op 2004-05-12 22:09, schreef Rodeo-Six:
Op 2004-05-12 21:42, schreef ms.dageraad:
De mijne startte ook niet. Startmotor vervangen. was ook nodig, want was letterlijk gebroken! maar starten? njet! wat bleek? Het massadraadje (of is dat een +?) van het startrelais was aan het uitlaatspruitstuk vastgesmolten. (dus was het idd een +) losgemaakt. starten. lopen. tapeje erom. werkt nog steeds.
He peet
Je weet dat je alleen maar de moterkap hoeft open te doen als tie niet start, P
Dat zouden we toch niet verklappen! stomkop! Voor je het weet moet jij bij ieder niet startend 4tje langs. Aan het forum tezien krijg jij het dus nog druk!
M'n F6-banaan is bijna klaar.
Zal ik hem geel met wit en zwart maken en er
"Renault4 StartHulp" op verven ?
Wie heeft er nog een zwaai of flitslamp ?