Pagina 1 van 1
Geplaatst: do mei 06, 2004 1:02 am
door cees en jantine
hallo,
er is al een keer een topic over geweest, maar ik wil het toch nog weten.
ben namelijk nog steeds aan het denken over een volvo 340 blok.
het enige waar ik nog mee zit is de nokkenas. er moet namelijk een poelie op komen aan de andere kant van het blok.
nu is het aan die kant(vliegwielzijde) volgens mij dichtgemaakt. maar wie weet hoe?? met een dopje/prop die eruit kan of is het meegegoten in het onderblok.
als het een prop is kan je er bijvoorbeeld een alpine nokkenas in leggen, of de standaard nokkenstok aan laten passen.
de cilinderbussen van een 1.4 gaan denk ik niet in een 1.1 onderblok passen toch, anders is het makkelijk en bouw je de 1.4 in het 1.1 onderblok.
wie weet raad?
alvast bedankt
cees
Geplaatst: do mei 06, 2004 7:45 pm
door Ton
voor de nokkenas heb ik zo geen oplossing,nooit bij de hand gehad.
De nokkenas is bij deze motor wel voor een groot deel bepalend voor het vermogen!
Een R4 waterpomp kan je wel aan de koppelingszijde van de kop monteren(wel ff een nokje wegfrezen,en aan de andere kant vd kop dicht maken)R4pomp is ook voldoende qua capaciteit.
Het gat is afgedicht met een "vriesplaat"dus geen probleem om te verwijderen,weet alleen dus niet of je er dan een keerring in krijgt.........
Als je een 340 ombouwt let er dan op dat je er geen een hebt met een EGR systeem.
Geplaatst: do mei 06, 2004 7:47 pm
door Ton
voor de nokkenas heb ik zo geen oplossing,nooit bij de hand gehad.
De nokkenas is bij deze motor wel voor een groot deel bepalend voor het vermogen!
Een R4 waterpomp kan je wel aan de koppelingszijde van de kop monteren(wel ff een nokje wegfrezen,en aan de andere kant vd kop dicht maken)R4pomp is ook voldoende qua capaciteit.
Het gat is afgedicht met een "vriesplaat"dus geen probleem om te verwijderen,weet alleen dus niet of je er dan een keerring in krijgt.........
Als je een 340 ombouwt let er dan op dat je er geen een hebt met een EGR systeem.
Geplaatst: do mei 06, 2004 8:03 pm
door cees en jantine
wat is een EGR systeem?
en passen 1400 bussen in een 1100 onderblok?
een nokkenas kan je ook aanlaten passen toch, dus bijvoorbeeld de 1100 nokkenas iets laten updaten.
of ergens een 1400 alpine nokkenas zien te scoren. vind het eigenlijk wel een mooi project en volgens mij moet het te doen zijn.
wie weet binnenkort...
groet
cees
Geplaatst: do mei 06, 2004 10:06 pm
door Ton
EGR is een soort uitlaatgas recyclesysteem om in die tijd aan bepaalde uitlaatgasemissie-eisen te voldoen.
Je kan het systeem herkennen aan pijpjes die boven de bougies uit de kop komen.
Dit type motor is omstreeks 87 gebruikt
Geplaatst: vr mei 07, 2004 6:45 pm
door Goof
Emission Gas Recycling??
Geplaatst: vr mei 07, 2004 8:11 pm
door Renault Classique
Een tijdje terug heb ik onderhoud gedaan aan een Renault Estafette die voorzien is van een 1.4 Volvo 340 blok. Dat past allemaal prima en biedt meer pit. Dat moet ook in een 4 passen dus. Maar er zijn eerst nog wat andere projecten. Zodra er stappen gezet worden op motorconversiepad laat ik het weten....
Geplaatst: vr mei 07, 2004 8:21 pm
door Renault Classique
O ja, de B14 Volvo/Renault blokjes gaan tot ruim 70 peekaatjes!
Geplaatst: vr mei 07, 2004 9:05 pm
door cees en jantine
daarom! en kosten niet veel.
mooi project voor in het najaar ofzo. eerst het huis.
cees
Geplaatst: vr mei 07, 2004 11:16 pm
door schoapke
Heeft iemand nog zo'n blokkie ligguh veur weinig??
Geplaatst: vr mei 07, 2004 11:31 pm
door cees en jantine
een hele auto koop je voor 100 euro, maar kijk eens hier
http://www.volvo300club.nl/cgi-bin/discus/discus.cgi
er had nog iemand een blokje liggen. en op deze pagina:
http://www.boterbloembv.nl/dafalpine
zie je ongeveer wat de dingen zijn die je tegen kan komen.
groet
cees
zo en morgen lekker een weekje op vakantie!!