Pagina 1 van 1

Geplaatst: ma mei 03, 2004 6:55 pm
door -Trelleur-
Hoe zit de knop van de versnellingspook eigenlijk vast, en is hij makkelijk te vervangen? De mijne heeft wat kleine scheurtjes en heeft daardoor wat speling gekregen op de stang.

Geplaatst: ma mei 03, 2004 8:17 pm
door schoapke
De mijne draait helemaal rond. Gebruik um daarom als "stress ball"

Geplaatst: ma mei 03, 2004 9:16 pm
door berrievanmier
Geen idee, maar ik heb er nog wel eentje liggen. Ik doe er niets mee, dus gratis op te halen of ik neem hem mee naar 't komend R4-weekendje als je wil. Met bison-kit of secondenlijm moet het zeker vast te zetten zijn.

Geplaatst: ma mei 03, 2004 9:38 pm
door Ron
@Trelleur: Kleine scheurtjes? Dan is hij toch al kapot. Trek hem er af en vertel ons hoe het écht moet. Vaak kan je met stukke onderdelen nog veel ontdekken.

Geplaatst: di mei 04, 2004 12:31 am
door jbeekmann
even onder de kap de stangen van elkaar losmaken, pook ondersteboven hangen en vol laten lopen met tweecomponentenlijm. Bij Renault hebben ze dat ding ook in elkaar gelijmt, daarom issie niet demontabel (of je moet dat hele stangdeel vervangen)

Geplaatst: di mei 04, 2004 10:32 am
door -Trelleur-
OK, bedankt voor de tips, ik ga wel even met tweecomponenten aan de slag. Dat houdt beter dan tape op den duur. Om goed te kunnen lijmen zal hij inderdaad ondersteboven moeten. Er zitten ook een paar plastic stripjes tussen geklemd die je er uit kan trekken, hoort dat zo?
Het schakelt toch fijner als dat ding vast zit. Een knop die volledig ronddraait? Daar zou ik JUIST gestresst van worden!

Geplaatst: di mei 04, 2004 12:17 pm
door Ron
Bij mijn witte trilt en ratelt hij ook rond.
Maar die stripjes zijn van een vorige eigenaar die het ook zat was denk ik.

Geplaatst: do aug 18, 2005 1:23 pm
door -Trelleur-
Het heeft even geduurd, maar ik heb dit eindelijk eens aangepakt.
Zoals hierboven beschreven, dus lijm tussen de knop en de stang laten lopen. Secondelijm leek me beter dan tweecomponenten want het vloeit wat makkelijker.
De knop zit weer goed vast en dat schakelt inderdaad fijner.
Vervangen was dus niet nodig.

Geplaatst: do aug 18, 2005 2:40 pm
door jbeekmann
Ik heb toen voor tweecomponentenlijn gekozen omdat dat vullend is, maar als er genoeg contactvlak is moet het met secondelijm ook wel kunnen natuurlijk. (is ook makkelijk, naast dat het dunner vloeibaar is zit er ook zo'n tuitje aan de tube/dispenser)