Pagina 1 van 2
Geplaatst: za mei 01, 2004 6:58 pm
door johan
als dat de oude r4gtt van marcel is mag je blij zijn dat je geen steekproef hebt gehad want aan de voorkant zijn de schokbreker punten ongeveer 6cm verlast
Geplaatst: vr mei 07, 2004 1:05 pm
door Folkert
Nou Ron, daar kan je het weer mee doen...
Geplaatst: za mei 08, 2004 5:32 pm
door Ron
Kan best zijn. Ik moet zeggen dat de wegligging vóór, het enige is waar ik wél over te spreken ben. Dus dat valt dan weer mee. Voor de rest valt zo'n bolide gewoon af te keuren, en als je je best doet komt hij nóóit door de keuring. Gelukkig weet een keurmeester dat dat ook niet de bedoeling is, en zal hij zijn best doen om, ondanks wat commentaar en hulp hier en daar, de auto goed te keuren. Ik heb ook het advies gehad om eea aan te passen, maar dat hou je toch altijd met dit soort knutsels. Eén groot experiment.
Die APK is bij mij meer voor de juridiciteit.
Geplaatst: za mei 08, 2004 5:33 pm
door Ron
Heet Coupeclio nu Johan?
Geplaatst: ma mei 10, 2004 7:36 pm
door johan
dan heeft hij ook niet gezien dat de plaat waar achter de torsie staven in zitten ook is gelast want deze is gescheurd tijdens het verlagen
Geplaatst: di mei 11, 2004 5:19 pm
door Ron
Het lijkt wel alsof het verboden is om te lassen?
Stel dat het zo is, het ziet er goed uit.
Ik had wel liever gehad dat hij wat meer op de remdrukverdeler had gelet. Ik had ook liever gehad dat er wat meer ruimte was gelaten tussen de stuurstang en het spruitstuk. Ik had ook liever gehad dat er een échte rolkooi inzat. Ik had ook liever gehad dat de benzinetank toch maar niet binnen lag. Ik had ook liever gehad dat er aan de achterkant achterdempers waren genonteerd ipv voordempers. Ik had ook liever gehad dat de bumpstops onder handen waren genomen. Ik had ook liever gehad dat hij wat beter gespoten was. Ik had ook liever gehad dat de complete remleiding was vervangen ipv aan de voorkant een roestig stuk te laten zitten. Ik had ook liever gehad dat de uitlaat iets hoger zat. Ik had ook liever gehad dat ... etc.
Er is twee keer zonder morren een APK overheen gegaan bij verschillende keurstations.
Overigens is hij te koop, en dat heeft geen fluit te maken met bovenstaande, vraag maar aan de dokter en mijn vrouw.
Hij is cool, hij is geel, en hij gaat héél hard!
Geplaatst: di mei 11, 2004 5:47 pm
door Goof
En als ik het zo lees was de bouw van dit monstertje een haastklus...
Geplaatst: di mei 11, 2004 10:30 pm
door Goof
Heeft er trouwens nog ooit iemand iets vernomen van die kerel met die oranje AT?
ZIjn site is al jaren down, hij vertoont zich hier nooit, hij wordt niet gespot en op meetings komt ie ook al niet. Leeft ie eigenlijk nog wel?
Geplaatst: di mei 11, 2004 11:47 pm
door R4F6GTX Automaat
Ja, op die meeting in Breda van de RTC was ie eventjes. Ik heb er foto's van...
Geplaatst: wo mei 12, 2004 12:16 pm
door Willem de Zwijger
Op 2004-05-11 17:19, schreef Ron:
Ik had ook liever gehad dat er wat meer ruimte was gelaten tussen de stuurstang en het spruitstuk.
Wat krijg je voor verschijnselen ? Klapperen met starten of ook tijdens rijden ? Heb je enig idee hoeveel cm speling er tussen zit, dan wel hoeveel cm de motor opgehoogd is ?
Is handig te weten voor mijn project, mijn beste info is dat ik 1 a 2 cm met het blok omhoog moet. Eigenlijk maar aan 1 kant als ik het wel heb, maar ik hou niet van scheef.
Maar jouw blok is misschien weer heel anders dan het mijne ? Of is de constructie bij het spruitstuk vergelijkbaar ?
Geplaatst: wo mei 12, 2004 12:16 pm
door Goof
Nee, ik bedoel niet alain (franckie), met z'n fluorescerende GTT, maar een geone oranje met een AT blok. Heeft eens ooit in de autoweek gestaan en heb er ook foto's van op m'n site staan.
Geplaatst: wo mei 12, 2004 12:50 pm
door Ron
Op 2004-05-11 17:47, schreef Da-Goof:
En als ik het zo lees was de bouw van dit monstertje een haastklus...
Ik kan je verzekeren dat het overduidelijk geen haastklus is geweest. Twee jaar, en als je hem ziet (de basis, het principe en de details) kan het aardig kloppen. De zaken die ik opnoemde zijn zaken die je tegenkomt als je hem binnenstebuiten keert en er een jaartje in rijdt. Echt hoor, mij hoor je niet. Topding.
Zullen we een willekeurige 4 gaan beschouwen? Ik denk dat het lijstje wat langer wordt...
Geplaatst: wo mei 12, 2004 1:19 pm
door Ron
Op 2004-05-12 12:16, schreef Willem de Zwijger:
Op 2004-05-11 17:19, schreef Ron:
Ik had ook liever gehad dat er wat meer ruimte was gelaten tussen de stuurstang en het spruitstuk.
Wat krijg je voor verschijnselen ? Klapperen met starten of ook tijdens rijden ? Heb je enig idee hoeveel cm speling er tussen zit, dan wel hoeveel cm de motor opgehoogd is ?
Is handig te weten voor mijn project, mijn beste info is dat ik 1 a 2 cm met het blok omhoog moet. Eigenlijk maar aan 1 kant als ik het wel heb, maar ik hou niet van scheef.
Maar jouw blok is misschien weer heel anders dan het mijne ? Of is de constructie bij het spruitstuk vergelijkbaar ?
Kwestie is dat bij optrekken (alleen bij optrekken) de motor nét met het spruitstuk tegen de stang zit. Het klinkt als mechanische resonantie. Moet je eens een tondeuse met z'n bewegende deel tegen een vast object houden. Dat soort geluid hoor je dan (wel een béétje anders natuurlijk).
En ook tijdens de laatste slag van het afzetten van de motor. Tik.
Nee, de motorsteun is niet defect. Overigens loopt de stang niet echt tegen het spruitstuk, maar tegen een boutkop. Met een andere boutknop ben ik al klaar (of de slijptol), maar ik vind het niet echt de moeite.
Mijn constructie is niet overdreven veel anders dan de jouwe, het onderblok is hetzelfde, spruitstuk is wel beduidend anders. Andere turbo, en de hele bende ligt officieel dwars in een auto. Dat geeft andere bochten, maar na het spruitstuk moet je toch half zelf gaan verzinnen hoe je het gaat doen.
Ik kan nu niet kijken, maar mijn motorsteunen zijn wel verhoogd. Ik dacht 1,5 tot 2 cm. Echt veel hoger kon niet want dan ging de carb-schakelstang-verhouding en toebehoren tegen de motorkap. Het past allemaal nét, maar jij hebt een andere carburateur. En zo.
Je info is juist, 2 cm is zat, en ik zou het aan beide kanten doen. Denk wel aan je oliefilter, dat gaat ook in de weg zitten,
je carrosserieranden schijnen sterker te zijn dan een wand van een filter.
Maar doe een bod zou ik zeggen.
Geplaatst: do mei 13, 2004 11:14 am
door Willem de Zwijger
OK bedankt, ja of de boel onder de kap blijft passen was een beetje mijn grootste zorg, dat oliefilter zal ik nog eens goed bekijken.
En een bod op je auto...kijk, ik ben van de categorie: zoveel mogelijk koppel bij zo laag mogelijke toeren, oftewel cruisen, en dat past niet zo bij turbo's die zich pas lekker gaan voelen op het moment dat ik over wil schakelen.
Geplaatst: do mei 13, 2004 3:21 pm
door Ron
Cruisen is oké. Met die van mij cruise ik ook in de bebouwde kom. Maar dat heeft meer iets van wachten.