help, het lekt!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Olst
-
- Berichten: 838
- Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
- Locatie: Harderwijk
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Olst
hier staat in ieder geval wat eertse gaat vooral over ontluchting koelsysteem, tweede echt over het lekken ervan
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 69&forum=2
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 16&forum=2
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 69&forum=2
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 16&forum=2
-
- Berichten: 838
- Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
- Locatie: Harderwijk
[quote]
Das nie lief om te zeggen! Dan neem jij Lily zeker wel over voor een vriendenprijsje...
[quote]
....misschien doe ik Maike wel weg voor een vriendenprijsje, , ze wil een knutselcursus voor vrouwen en andere onkundige mensen!!! (moet iets fout gegaan zijn in de opvoeding
Das nie lief om te zeggen! Dan neem jij Lily zeker wel over voor een vriendenprijsje...
[quote]
....misschien doe ik Maike wel weg voor een vriendenprijsje, , ze wil een knutselcursus voor vrouwen en andere onkundige mensen!!! (moet iets fout gegaan zijn in de opvoeding
___________________________________
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Hoi LillyOp 2004-05-01 19:00, schreef lillywashere:
er zit inderdaad van dat drap op de oliedop. leo denkt daarom dat het de koppakking is.
wat bedoel jij met iets?
Eerst het goede nieuws:
Als je je oliepijlstok eruit gehaald hebt en het pijl niet hoger is dan normaal is,
dan verdwijnt in ieder geval "nog niet" je koelwater in je carter.
Bruine drap ook wel sludge genoemt(d) betekend dat er vocht bij je moterolie komt,dit gebeurt als je b.v. alleen maar korte stukjes rijdt = condensvorming.
Maar goed, een simpele manier om een uitwendig lek op de sporen is door je koelsysteem op druk te pompen, 1 bar, en dan wachten of de meter terug loopt.
Lekken kan het overal, slangen, de aansluitingen ervan, je kachelradiator (zit in de cabine) onderkant van de radiator (zit voor in de moter-ruimte)en onderaan de waterpomp (bijna niet te zien)
Succes P
>> Doe mij maar een DAF <<
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Als je zeker wil zijn van (geen) lekke kop, dan doe je het volgende: Start de motor met de motorkap open. Laat hem?haar stationair lopen. Draai de dop van het expansievat af. (dat is die grote plastic fles tegen het rechterspatbord aan) Laat nu de motor loeien door aan het gasdraadje te trekken. Als het koelwater met een rotgang (soms zelfs met bellen) in het expansievat wordt geblazen, dan heb je een lekke kop. Blijft het water rustig, dan is er niks aan de hand. Beweegt het kalm de 'pot' in, dan kan dat duiden op een iets lekke kop, maar het kan ook een gewoon goede waterpomp betekenen.
Vraagje: Stinkt de auto ook naar koelvloeistof?
opmerking: Nu in de zomer kan je gewoon met water bijvullen. Da's veel goedkoper. Wel in de winter weer voor goede vorstbescherming zorgen.
Vraagje: Stinkt de auto ook naar koelvloeistof?
opmerking: Nu in de zomer kan je gewoon met water bijvullen. Da's veel goedkoper. Wel in de winter weer voor goede vorstbescherming zorgen.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Olst
voor alle dolle mina's en geemancipeerde vrouwen: sorry voor mijn woordkeuze. wil eigenlijk alleen maar aangeven dat de meeste vrouwen van de club(waaronder ik zelf) niet weten hoe alles onder de motorkap werkt. vanuit dat oogp[unt lijkt het me een goed plan om een sleutelcusus oid op te zetten. wij zelfstandige vrouwen moeten dit toch ook onder de knie krijgen! en alle mannen die niet kunnen sleutelen mogen ook meedoen.....misschien doe ik Maike wel weg voor een vriendenprijsje, , ze wil een knutselcursus voor vrouwen en andere onkundige mensen!!! (moet iets fout gegaan zijn in de opvoeding
Lilly 2.0, Biggo en project Lilly...
Hallo Maike,
ik sluit me bij je aan, wil ook wel het één en ander leren want verder dan het oliepeil controleren en dat watertankje vullen kom ik niet
Maaike
ik sluit me bij je aan, wil ook wel het één en ander leren want verder dan het oliepeil controleren en dat watertankje vullen kom ik niet
Maaike
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Dit lijkt mij een prima plan,
mijn vrouw laat ik inmiddels ook van alles repareren aan de renaults en haar motoguzzi v65.Gister haar voor het eerst laten lassen en flexen.
Binnenkort gaat ze zelf de kruiskoppeling van het cardan vervangen.
Ik kan in ieder geval mijn werkplaats beschikbaar stellen als cursus ruimte.
Er staat een brug in en is s'avonds goed verlicht.Weekeinde zijn ook mogelijk.
Michiel
mijn vrouw laat ik inmiddels ook van alles repareren aan de renaults en haar motoguzzi v65.Gister haar voor het eerst laten lassen en flexen.
Binnenkort gaat ze zelf de kruiskoppeling van het cardan vervangen.
Ik kan in ieder geval mijn werkplaats beschikbaar stellen als cursus ruimte.
Er staat een brug in en is s'avonds goed verlicht.Weekeinde zijn ook mogelijk.
Michiel