help, het lekt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

lillywashere
Berichten: 132
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Olst

Bericht: # 36521Bericht lillywashere »

om de twee weken moet ik de koelvloeistof bijvullen, deze is dan zo goed als verdwenen. radiateur is nieuw, slangen lekken niet(voelen droog aan) en zie nergens nattigheid.
vrees dat het de koppakking is maar heeft iemand nog andere opties, tips of ideeen?
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 36522Bericht Mummelvrouw »

....een fatsoenlijke auto??? :grin: :grin:
___________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 36534Bericht Rodeo-6 »

Hoi Lilly

Trek je oliepijlstok er eens uit.
Als dit veel te hoog staat is daar je water gebleven.
En als er witte, bruine drap op je olievuldup zit, weet je zeker dat er iets niet goed is.
>> Doe mij maar een DAF <<
lillywashere
Berichten: 132
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Olst

Bericht: # 36546Bericht lillywashere »

er zit inderdaad van dat drap op de oliedop. leo denkt daarom dat het de koppakking is.
wat bedoel jij met iets?
Lilly 2.0, Biggo en project Lilly...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 36597Bericht brecht »

Op 2004-04-30 16:27, schreef Ilona:
....een fatsoenlijke auto??? :grin: :grin:
Das nie lief om te zeggen! Afbeelding Dan neem jij Lily zeker wel over voor een vriendenprijsje...

Maike: er staat best wel al wat op het forum over verdwijnend koelwater. als je al BAuke z'n posts bekijk zit het topic er zeker tussen.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 36598Bericht brecht »

hier staat in ieder geval wat eertse gaat vooral over ontluchting koelsysteem, tweede echt over het lekken ervan

http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 69&forum=2

http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 16&forum=2
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 36621Bericht Mummelvrouw »

[quote]

Das nie lief om te zeggen! Afbeelding Dan neem jij Lily zeker wel over voor een vriendenprijsje...
[quote]

....misschien doe ik Maike wel weg voor een vriendenprijsje, :grin:, ze wil een knutselcursus voor vrouwen en andere onkundige mensen!!! (moet iets fout gegaan zijn in de opvoeding :razz:
___________________________________
Afbeelding
Jantine
Berichten: 114
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 2:00 am
Locatie: Akkrum

Bericht: # 36622Bericht Jantine »

JA knutselclubje hahaha.. net als zon naaiclubje alleen is het dan de renault 4 cursus.. Ik wil ook wel mee doen, zeker met thee/koffie en koekjes lol..

Grtz

Jantine
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 36642Bericht Bauke »

Klopt brecht, maar bij mij bleek het gewoon een kapotte en lekkende waterpomp te zijn. Als ik dit hoor denk je toch aan lekke koppakking, en da's weer net ff nog iets minder leuk :sad:
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 36698Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-05-01 19:00, schreef lillywashere:
er zit inderdaad van dat drap op de oliedop. leo denkt daarom dat het de koppakking is.
wat bedoel jij met iets?
Hoi Lilly

Eerst het goede nieuws:

Als je je oliepijlstok eruit gehaald hebt en het pijl niet hoger is dan normaal is,
dan verdwijnt in ieder geval "nog niet" je koelwater in je carter.
Bruine drap ook wel sludge genoemt(d) betekend dat er vocht bij je moterolie komt,dit gebeurt als je b.v. alleen maar korte stukjes rijdt = condensvorming.
Maar goed, een simpele manier om een uitwendig lek op de sporen is door je koelsysteem op druk te pompen, 1 bar, en dan wachten of de meter terug loopt.
Lekken kan het overal, slangen, de aansluitingen ervan, je kachelradiator (zit in de cabine) onderkant van de radiator (zit voor in de moter-ruimte)en onderaan de waterpomp (bijna niet te zien)

Succes P
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 36699Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-05-03 22:40, schreef Ilona:

....misschien doe ik Maike wel weg voor een vriendenprijsje, :grin:, ze wil een knutselcursus voor vrouwen en andere onkundige mensen!!! (moet iets fout gegaan zijn in de opvoeding :razz:
Ooit was er eens een knutselcurses in fryslan
>> Doe mij maar een DAF <<
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 36737Bericht ms.dageraad »

Als je zeker wil zijn van (geen) lekke kop, dan doe je het volgende: Start de motor met de motorkap open. Laat hem?haar stationair lopen. Draai de dop van het expansievat af. (dat is die grote plastic fles tegen het rechterspatbord aan) Laat nu de motor loeien door aan het gasdraadje te trekken. Als het koelwater met een rotgang (soms zelfs met bellen) in het expansievat wordt geblazen, dan heb je een lekke kop. Blijft het water rustig, dan is er niks aan de hand. Beweegt het kalm de 'pot' in, dan kan dat duiden op een iets lekke kop, maar het kan ook een gewoon goede waterpomp betekenen.

Vraagje: Stinkt de auto ook naar koelvloeistof?

opmerking: Nu in de zomer kan je gewoon met water bijvullen. Da's veel goedkoper. Wel in de winter weer voor goede vorstbescherming zorgen.
lillywashere
Berichten: 132
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Olst

Bericht: # 36762Bericht lillywashere »

....misschien doe ik Maike wel weg voor een vriendenprijsje, :grin:, ze wil een knutselcursus voor vrouwen en andere onkundige mensen!!! (moet iets fout gegaan zijn in de opvoeding :razz:
voor alle dolle mina's en geemancipeerde vrouwen: sorry voor mijn woordkeuze. wil eigenlijk alleen maar aangeven dat de meeste vrouwen van de club(waaronder ik zelf) niet weten hoe alles onder de motorkap werkt. vanuit dat oogp[unt lijkt het me een goed plan om een sleutelcusus oid op te zetten. wij zelfstandige vrouwen moeten dit toch ook onder de knie krijgen! en alle mannen die niet kunnen sleutelen mogen ook meedoen.
Lilly 2.0, Biggo en project Lilly...
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 36764Bericht otogazzi »

Hallo Maike,

ik sluit me bij je aan, wil ook wel het één en ander leren want verder dan het oliepeil controleren en dat watertankje vullen kom ik niet :wink:

Maaike
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 36773Bericht Le Car »

Dit lijkt mij een prima plan,
mijn vrouw laat ik inmiddels ook van alles repareren aan de renaults en haar motoguzzi v65.Gister haar voor het eerst laten lassen en flexen.

Binnenkort gaat ze zelf de kruiskoppeling van het cardan vervangen.

Ik kan in ieder geval mijn werkplaats beschikbaar stellen als cursus ruimte.

Er staat een brug in en is s'avonds goed verlicht.Weekeinde zijn ook mogelijk.

Michiel
Plaats reactie