Pagina 1 van 1

Geplaatst: ma apr 05, 2004 11:00 am
door cees en jantine
ons r4tje houdt de laatste tijd een beetje in tijdens het rijden en hij start ook slecht en als hij koud is loopt ie helemaal voor geen meter en krijg je hem niet van zijn plek zonder af te slaan.
en als ik bijvoorbeeld in zijn 2 rijdt en trap op het gas. dan houdt hij even in om vervolgens toch wel weer op te pakken.
als ik langzaam gas geef heeft ie er geen last van. heb carb al schoongemaakt, bougies net nieuw, en ook al afgesteld en nieuw vacuumvervroegerslangetje erop gedaan.
het lijkt mij een teveel aan lucht of brandstof, maar waar vandaan?
iemand een idee toevallig??

groet
cees

Geplaatst: ma apr 05, 2004 1:00 pm
door Folkert
Zit je chokekabel wel vast? Klinkt als weinig choke...

Geplaatst: ma apr 05, 2004 1:08 pm
door cees en jantine
choke is gewoon goed, hij doet t ook als ie warm is,
zou ie te weinig benzine kunnen krijgen(brandstofpomp?).
als ik langzaam het gas opvoer heb ik nergens last van.

Geplaatst: ma apr 05, 2004 1:17 pm
door R4F6GTX Automaat
ik lees dat je de carburateur al schoongemaakt hebt. Bedoel je aan de binnenkant? Heb je 'm daarna ook afgesteld? Staat ie niet veel te rijk, of te arm?

Geplaatst: ma apr 05, 2004 1:32 pm
door cees en jantine
ja heb hem afgesteld(thans geprobeerd), alleen merk ik weinig van die afstelling, heb zenith 28if. dus maar twee schroefjes om af te stellen.
in het boek staat co schroef indraaien en dan 3 slagen uit, heb ik gedaan, toen nog een beetje uitgedraaid.
stationair loopt ie wel erg mooi nu, maar met rijden dus minder.

Geplaatst: ma apr 05, 2004 2:20 pm
door an3s
Ik denk aan valse lucht. Bijvoorbeeld carburateurvoet- of spruitstukpakking of teveel speling op de gasklep.

Geplaatst: ma apr 05, 2004 3:37 pm
door jbeekmann
loopt ie met de choke een klein beetje open wel goed?

Geplaatst: ma apr 05, 2004 3:39 pm
door cees en jantine
met de choke uitgetrokken loopt ie helemaal niet meer lekker.
met het starten ook, dan moet eigenlijk gelijk de choke weer uit, anders slaat ie af, maar hij moet ook aan blijven want anders slaat ie ook af....
tenminste als de motor koud is dan.

Geplaatst: ma apr 05, 2004 10:49 pm
door Rodeo-6
Wat voor kleur "rook" wolken komen er uit de uitlaat ?
A: Blauw
B: Zwart
C: Wit
D: Ik weet het niet.
E: Er komt niets uit de uitlaat.
F: Waar zit de uitlaat ?

Geplaatst: ma apr 05, 2004 11:48 pm
door cees en jantine
jantine gaat voor F. en die rijdt er toch het meeste mee. :smile:

ik ga voor bijna niets, tot een beetje "net als een auto die op een koude morgen net gestart is en de choke nog aanstaat" rook.
lijkt op waterdamp dus, en de gassen stinken ook wel een beetje.

Geplaatst: di apr 06, 2004 12:57 am
door Rodeo-6
Op 2004-04-05 23:48, schreef cees en jantine:
jantine gaat voor F. en die rijdt er toch het meeste mee. :smile:

ik ga voor bijna niets, tot een beetje "net als een auto die op een koude morgen net gestart is en de choke nog aanstaat" rook.
lijkt op waterdamp dus, en de gassen stinken ook wel een beetje.
Hoi cees en jantine

Het is vaak moeilijk om via nulletjes en eentjes een r4 diagnose te stellen.
Om met het goede te beginnen, het lijkt als of de carb. en de ontsteking goed staan.
Blauwe pluimen zijn te veel benzine en/of mengsel en zwarte pluimen is dat ie olie verstookt.
De olie dient alleen ter smering van het inwendige moter gebeuren.
Ik neig naar een storing in de ontsteking, d.w.z. verdeler en/of kap, bougie kabels, bobine en/of de kabel ervan.
Dit alles, de ontsteking heeft geen eeuwig leven en soms kom het voor dat de bobine inwendig defect raakt waardoor deze niet meer z'n volledige 10.000 volt levert.
Kijk ook even of de aarde-draden goed aarden
Is dit alles het niet, check dan de compressie, deze hoor in alle vier de bougie gaten nagenoeg gelijk te zijn.

Wordt vervolgt.....

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-04-06 00:58 ]</font>

Geplaatst: di apr 06, 2004 8:36 am
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-04-06 00:57, schreef Rodeo-Six:
Blauwe pluimen zijn te veel benzine en/of mengsel en zwarte pluimen is dat ie olie verstookt.
Bedoel je dat niet een beetje andersom misschien?

Geplaatst: di apr 06, 2004 9:19 am
door Goof
Is idd precies andersom...

Geplaatst: di apr 06, 2004 9:44 am
door Renault Classique
Na alle activiteiten die al zijn uitgevoerd om het euvel te verhelpen blijven eigenlijk alleen de contactpunten als boosdoeners over. Deze controleren op gaafheid van de contactoppervlakjes en afstand zou de oorzaak van het slechte lopen aan het daglicht kunnen brengen. Succes!