Motortakel
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Om het werk van het verwisselen van een motorblok wat te vereenvoudigen dacht ik aan het aanschaffen van een tweedehands motortakel. Er is mij er inmiddels één aangeboden. Nu ben ik zeer benieuwd of dit een goede koop zal zijn??? Te duur of gelijk doen? De vraagprijs bedraagt 150 Euro.
Het gaat om een driewieler in gave staat. Hij maakt gebruik van een 360graden draaibare giek van 1.35 meter lang en de afstand giek-grond is 1.80 meter. Aan het eind van de giek zit een neuswiel waar de staalkabel overheen loopt. Het derde loopwiel is draaibaar en is voorzien van een beweegbare trekstang.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Groeten,
Menno Roefs
Het gaat om een driewieler in gave staat. Hij maakt gebruik van een 360graden draaibare giek van 1.35 meter lang en de afstand giek-grond is 1.80 meter. Aan het eind van de giek zit een neuswiel waar de staalkabel overheen loopt. Het derde loopwiel is draaibaar en is voorzien van een beweegbare trekstang.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Groeten,
Menno Roefs
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
dan zal het wel een (hef)boom van een vent zijn denk ik Dat blokje kun je inderdaad als het echt moet wel tillen, maar het uit het wagentje tillen is toch echt net een iets ander verhaal, aangien je de bouten van de motorsteunen ook los moet maken.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Allemaal wel stoer, maar als je nog lang aan je otootje wilt sleutelen dan moet je het niet met de hand (lees : met de rug) doen. Wees verstandig en gebruik een takel. Als je rug verrot is dan kun je veel meer dingen niet meer en dat-is-niet-leuk. Trust me on that one. De MAKRO heeft een motortakel voor, ik geloof, tegen de 200 euro. Is er eentje zonder katrol e.d. maar wel opvouwbaar, instelbaar en verrijdbaar. Misschien is het spul van de MAKRO wel troep, maar als je het niet elke dag gebruikt heb je er toch mooi wel je hele leven plezier van denk ik zo. En je rug hou je ook heel. Ik heb zelf een bouwwerk gemaakt met buizen wat ik moet construeren in de garage, maar heeft als nadeel dat het statisch is. Ik moet de auto er precies onder maneauvreren. Lastig. Verrijdbaar en opvouwbaar blijkt handig.
- ronrenault
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo dec 09, 2001 2:00 am
- Locatie: Wehl
- Contacteer:
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
nou goed ff het volgende ik ben een redelijk sterk menneke en dat blokje is goed te tillen, moet je alleen wel en paar dingen doen voordat je em optilt.
*spruitstukje = skip
*kleppendekseltje = skip
*cilinderkopje = skip
*olie ook eerst ff aftappen
*en eerst op een krik losschroeven en dan
op tillen
(ik geef toe, ik heb een beetje ogeschept);
*spruitstukje = skip
*kleppendekseltje = skip
*cilinderkopje = skip
*olie ook eerst ff aftappen
*en eerst op een krik losschroeven en dan
op tillen
(ik geef toe, ik heb een beetje ogeschept);
wij hebben toen het blok opgetild met een surfmast. zo'n carbon/epoxy mast...nou uuh zo'n motor is flink zwaar en als je even kijkt naar de goede raad van Ron, dan zou ik die maar opvolgen. zo'n bloke valt nog vies tegen qua gewicht. Als je een takel hebt, dan kun je de motor ook weer veel makkelijker en goed terug plaatsen.