Pagina 1 van 1
Geplaatst: di mar 09, 2004 4:49 pm
door zansje
Boehoe

Ons viertje rijdt nog maar op drie vd vier pitjes (één cilinder met maar 1 bar druk op).
Het zou een kapotte klep zijn (koolaanslag?) en bij de garage wisten ze me te melden dat dat toch gauw meer zou gaan kosten dan wat we voor het hele autootje betaald hebben...
Mijn vraag: moet je echt cum laude afgestudeerd zijn in de Vierkunde om zo'n ding zelf te kunnen vervangen?
Van zodra ik tegen iemand 'kapotte klep' zeg druipt er nl. zoveel intens medelijden van diens gezicht dat ik echt wel een beetje bang ben nu...
En we hadden ons nog wel net ingeschreven voor 04-04-04. Snif.
Weet iemand van jullie hier meer over?
Geplaatst: di mar 09, 2004 5:17 pm
door an3s
Niet moeilijk doen, gewoon motor vervangen. Mits je een takeltje of motorkraan kunt lenen/hurenis het in hooguit twee dagen knutselen gepiept. Niets moeilijks: gewoon dingen losmaken en op dezelfde manier weer vastmaken.
En een motortje pik je op voor de prijs van een bak pils.
Of Paul (r4f6gtx automaat) ff vragen of ie er een andere cilinderkop opdraait. Is minder werk maar wel iets specialistischer.
Geplaatst: di mar 09, 2004 6:02 pm
door R4F6GTX Automaat
Klep vervangen is heel simpel. Een andere kop erop is nog simpeler. Een andere motor voor alleen 1 klepje is nogal overdreven vind ik.
Geplaatst: di mar 09, 2004 8:29 pm
door an3s
Ja, maar daar kan een leek weinig aan fout doen.
Geplaatst: di mar 09, 2004 8:47 pm
door Folkert
Precies.
Geplaatst: di mar 09, 2004 9:20 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik moet binnenkort naar St Niklaas; zou ik kunnen combineren...
Geplaatst: di mar 09, 2004 9:44 pm
door zansje

dat zou natuurlijk ook fantastisch zijn. Word je de redder van m'n motorblokje!
ik mail je het adres&zo wel effe?
Geplaatst: di mar 09, 2004 10:16 pm
door R4F6GTX Automaat
Is goed. Vertel ook meteen welk type motor je hebt.
Geplaatst: di mar 09, 2004 10:19 pm
door zansje
GTL 1108 uit 89, en heb je privebericht gestuurd.
Geplaatst: do mar 11, 2004 10:57 pm
door maartenbokslag
Het lijkt mij een beetje gestoord hoor, om een motor te vervangen terwijl je die kop er zo af hebt. Succes met jullie klus!!
Geplaatst: za mar 13, 2004 7:02 pm
door zansje
Dankje Maartenbokslag! Totnogtoe nog niet veel succes gehad alleszins. Kleppen nog 'ns van dichtbij bestudeerd en die ene geeft dus geen sjoege. Nou ja niet veel alleszins. Moeten nog ontbrekend voelermaatje shoppen om te checken hoe de anderen ervoor staan.
Maar hoe zijn we er nu zeker van dat het aan die klep zelf ligt? Hij ziet er niet opvallend zieker uit dan z'n buurtjes ofzo...
Op 2004-03-09 19:29, schreef an3s:
Ja, maar daar kan een leek weinig aan fout doen.
Nou we zijn er nu ondertussen wel in geslaagd om 'm helemaal niet meer te laten starten, maar dat zullen die gdrrr contactpuntjes wel weer zijn... (hoop ik). Of iets te enthoesiast met de bougies gespeeld natuurlijk. Of...
Goh leert iedereen het op deze manier?
Geplaatst: zo mar 14, 2004 11:12 am
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-03-13 18:02, schreef zansje:
Hij ziet er niet opvallend zieker uit dan z'n buurtjes ofzo...
Het gedeelte van de klep dat je ziet onder de de klepdeksel is niet het gedeelte waar het om gaat, dat zit eronder. Een soort schijfje dat iets precies moet afsluiten.
Geplaatst: zo mar 14, 2004 10:34 pm
door Willem de Zwijger
Als hij niet genoeg compressie heeft zou 1 klep niet kunnen sluiten door rommel ertussen, en dat zou je toch moeten kunnen meten met een voelermaatje ? Of met de hand voelen als je aan de stoterstang voelt om te kijken hoeveel speling ze hebben ?