Pagina 1 van 1

Geplaatst: vr feb 20, 2004 8:32 am
door brecht
Ik ga maandag bij een F6je kijken. Het enige probleem schijnt te zijn dat hij af en toe vermogensverlies heeft in de vierde versnelling. Volgens de eigenaar ligt dat aan de carburateur en is het met een nieuwe carb verholpen. Zou dat een logisch verhaal zijn, of ligt het ergens anders aan?

Ik vind een carb niet al te logisch omdat het alleen af en toe is en alleen in de 4e. Ik zou alleen ok niet weten wat het wel zou zijn.

(hij rijdt op gas en benzine, maar ik ben vergeten te vragen of het allen bij gas, alleen bij benzine of bij beide gebeurd.)

Geplaatst: vr feb 20, 2004 10:24 am
door Willem de Zwijger
Dat het alleen in 4 waar te nemen valt is wel logisch omdat dan het meeste vermogen gevraagd wordt en dus de hoogste stromingen door de carb gaan.
Maar met elektrische dingen heb je dat ook vaak, de kwaliteit van de vonk komt er het meest op aan als de motor het meeste vermogen moet leveren.
Persoonlijk ben ik van mening: 90 % van dit soort ellende is elektrisch, dus daar zou ik het eerst kijken.

Geplaatst: vr feb 20, 2004 10:30 am
door R4F6GTX Automaat
Een carburateur doet eigenlijk helemaal niets waneer een auto op gas rijdt. Je zou er zelfs zijn hele binnenwerk uit kunnen halen, op gas moet ie gewoon doorlopen en net zo goed. Op benzine is dat anders. Een carburateur van een motor die lang op gas heeft gelopen heeft veel moeite om op benzine te rijden. Door de droge brandstof slijt de carb van binnen heel hard.

Geplaatst: vr feb 20, 2004 3:39 pm
door brecht
Persoonlijk ben ik van mening: 90 % van dit soort ellende is elektrisch, dus daar zou ik het eerst kijken.
Omdat het slechts af en toe voorkomt denk ik bij elektrisch ellende aan vocht op plekken waar het niet hoort, losse bougiekabels, of andere losse verbindingen... jij ook?

Geplaatst: vr feb 20, 2004 3:49 pm
door Bauke
Kan ook de bobine zijn. of condensator. even ruilen met iemand anders en dan kijken of het beter wordt. Wel eerst zeker weten dat je kabels, je puntjes en je verdelerkap schoon zijn, goed contact maken en goed zijn afgesteld.

Geplaatst: vr feb 20, 2004 4:15 pm
door brecht
Voor de duidelijkheid: Ik heb hem nog niet hè, Als ik hem al had gehad had ik eerst wel wat dingen nagelopen.

Ik wilde alleen voordat ik maandag in al mijn enthousiasme tot koop over ga mezelf ervan vergewissen (mooi woord weer, we moeten en scrable forum openen!) dat er niks al te ernstigs met het blok is.

_________________
Afbeeldingso BEE it! Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2004-02-20 15:17 ]</font>

Geplaatst: vr feb 20, 2004 4:16 pm
door Bauke
Ik gok van niet, maar of ik nu een autoriteit ben op dit gebied?

Geplaatst: vr feb 20, 2004 4:19 pm
door brecht
welk gebied: slechte auto's kopen? Afbeelding

Geplaatst: vr feb 20, 2004 5:42 pm
door Goof
In het ergste geval is er iets in de versnellingsbak naar de gort, maar dat had je wel gehoord. IN het blok zelf kan niets aan de hand zijn, want dan zou je het in elke versnelling moeten merken. Grootste kans ligt m.i. idd bij de ontsteking. Mogelijk staat het tijdstip niet helemaal lekker zodat het aan trekkracht ontbreekt in de hoogste versnelling. Een slecht werkende vacuumvervroeger (later) is ook een mogelijkheid. En dan natuurlijk slechte bougies, contactpunten, bougiekabels, condensator of bobine. Dus als je de kans hebt alles 1 voor 1 uitsluiten door delen om te wisselen met een goed lopende motor.

Geplaatst: vr feb 20, 2004 6:14 pm
door Willem de Zwijger
Is trouwens wel een heel goed uitgangspunt om de prijs naar een absoluut minimum te praten: Ja hoor eens meneer, op de club zeggen ze dat het zowel carburateur als ontsteking zou kunnen zijn, dat gaat me allemaal geld kosten om er nieuw dan wel goed goed oud spul voor te moeten kopen, als ik pech heb ben ik zo 200 Euro en een hoop tijd verder (dat heeft hij zelf ook al bedacht, anders hattie het allang opgelost), dus bied je 300 Euro onder de prijs die je had willen betalen alsie perfect liep ... Alles heeft z'n prijs.