Pagina 1 van 1
Geplaatst: zo feb 15, 2004 2:48 pm
door 4u 2
wij hebben wat problemen (soms wel en soms niet) met starten, dan maak je contact en branden de lampjes en doet 'ie verder niets.
Ben hiervoor bij een garage geweest en deze zegt zonder de motorkap geopend te hebben dat dit de startmotor is. Wel heeft de man deze kuren meegemaakt. Heeft deze man gelijk of is dit kletspraat??? De kosten van een nieuwe zijn 100 euro.
Gaarne advies
Geplaatst: zo feb 15, 2004 3:31 pm
door Le Car
Hij zal er mijnziens niet te ver naast zitten.
Je kunt nog controleren of de + kabel van de accu naar de starter goed vast zit en of het blok een goed - contact maakt met het chassis en de accu.
Ook kun je nog kijken of tijdens het starten de lampjes en bijv de verlichting wel zwakker wordt maar de motor niet start dan is er wel stoomafname maar dan zit de starter vast.
100 euro is trouwens een nette en normale prijs voor een nieuwe starter.
Succes.
_________________
Momenteel in de collectie:R5GTT(1985),R5LeCar(1984),R17TL(1973,R17decouvrable(1974)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-02-15 14:32 ]</font>
Geplaatst: ma feb 16, 2004 10:52 am
door an3s
En wie gooit hem er dan in? Want je bent zeker 2 uur met zo'n klusje bezig en dat heeft ie dus op zeker nog niet meegerekend.
Hoor je trouwens wel een klik als je probeert te starten? Zo nee, dan zou ik eerst even controleren of het draadje van het contactslot naar de startmotor (die dunne) niet rot is. Ook hoef je in dat geval vaak alleen maar het startrelais open en schoon te maken.
Het is een beetje lullig als je een starter koopt voor 100 euro en het is iets lulligs als een los draadje of een beetje vuil.
Sowieso is reviseren van je bestaande startmotor vrijwel altijd goedkoper. Meestal rond de 50 euro. Ik weet niet waar je woont maar hier in Delft zit een heel geschikte kerel voor dat soort klusjes.
Geplaatst: ma feb 16, 2004 1:26 pm
door 4u 2
ga eerst wel even controleren wat jij zegt an3s. hij maakt geen klik, de lampjes gaan gewoon branden en het licht zwakt ook niet af.
Een rot kabeltje is makkelijk te vervangen naturlijk en ff kabelcontrole in het mototische gedeelte!!!
Bedankt vrinden
Groet Rogier
Geplaatst: ma feb 16, 2004 3:06 pm
door an3s
ff voor de duidelijkheid: Dat startrelais is die ronde bus die bovenop de startmotor gemonteerd zit.
Geplaatst: ma feb 16, 2004 3:24 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb eens gehad dat het stekkertje van het kabeltje naar het relais slecht contact maakte. Kostte me trouwens wel het loshalen van het spruitstuk om bij dat draadje te komen, echt fijn bereikbaar is het allemaal niet. Om het relais schoon te maken moet ook de startmotor eraf. Ze hadden die startmotor naast de dynamo moeten zetten, dan was het echt onderhoudsvriendelijk geweest.
Geplaatst: ma feb 16, 2004 3:55 pm
door Ivo 4
En als het dan toch de startmotor is wens ik je vast succes.
Het was mijn eerste doehetzelf klus. Het kost wat tijd maar als het dan is gelukt ben je wel erg trots.
Ik heb de startmotor bij het magazijn vandaan, 55 euro volgens mij.
Maar eerst maar even de draadjes nakijken.
Geplaatst: ma feb 16, 2004 4:08 pm
door Bauke
wat is dat toch met die startmotoren van Renault, was ook mijn eerste klus en dit is zeker niet de eerste keer dat er over gepraat wordt op het gorum, volgens mij iedere maand weer dezelfde verhalen
Geplaatst: ma feb 16, 2004 6:47 pm
door Jasper
Yep..... ook mijn eerste klus. En hij doet het nog steeds!
Ik weet niet waar je woont....
maar in Oosterbeek (gelderland)zit ook een goed revisiebedrijfje.
ruilmotor voor zo'n 70 euro.
Geplaatst: ma feb 16, 2004 7:34 pm
door an3s
Nou ik erover nadenk. Ik heb voor in mij in de vier verdiepte diverse dieseldingen geherverbouwd en heropgekaleviseerd. Maar bij de 4 was mijn eerste klus ook een startmotor
