Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma jan 26, 2004 9:29 am
door Timo
Ik wil graag zelf LPG inbouwen. Nu weet ik wel hoe dat moet, maar ik wil graag de exacte regels weten. Hij moet straks wel gekeurd worden bij de RDW. Zo heb ik nog veel slangen etc. liggen, die zijn te oud en mogen waarschijnlijk niet meer. Een tank mocht vroeger (...) niet ouder zijn dan 10 jaar, is dat nog zo, of is de regelgeving veranderd? De afstand tussen de bevesigingsbeugels van de leiding mogen niet meer dan 30 cm uit elkaar, dat soort dingen.
Als iemand hier meer van weet, LET ME KNOW
Geplaatst: ma jan 26, 2004 1:22 pm
door Jan-Geert
lijkt me makkelijker om een oude f6 op gas te kopen , en dan het spul om te zetten , veel sneller klaar en scheelt je een boel geld en gezeur bij de apk , harry veldhuis steunpunt noord heeft er nog 1 staan met kenteken
Geplaatst: ma jan 26, 2004 2:41 pm
door Le Car
Ik dacht dat dat niet mocht.
Dit is wel erg gemakkelijk gedacht.
Even snel de keuring omzeilen?
Als je goed en netjes werkt zou de keuring geen probleem moeten zijn en is wel zo netjes en veilig.
Geplaatst: ma jan 26, 2004 2:59 pm
door R4F6GTX Automaat
In juli worden schijnbaar elke regels weer veranderd, dus als je nu een installatie wil inbouwen mag ie niet ouder zijn als van juli 2003. Overal moet het E-keurmerk op staan en er zijn meer regeltjes en wetjes die steeds weer veranderen dus je kunt het beste een gasboer opbellen en om uitleg te vragen. Het wordt er niet gemakkelijker op.
Over een paar weken besluit ik of ik mijn NATO F6 op gas wel of niet verkoop, misschien is dat iets voor je. Zie voor foto's op mijn website.
Geplaatst: ma jan 26, 2004 9:06 pm
door Jan-Geert
Op 2004-01-26 13:41, schreef R5lecar:
Ik dacht dat dat niet mocht.
Dit is wel erg gemakkelijk gedacht.
Even snel de keuring omzeilen?
Als je goed en netjes werkt zou de keuring geen probleem moeten zijn en is wel zo netjes en veilig.
hoezo omzeilen , kenteken overzetten of mag dat niet
gr jg
Geplaatst: di jan 27, 2004 9:37 am
door an3s
Eigenlijk niet nee, en dat weet je best.
Voor overijverige rdw medewerkers die toevallig ons forum bezoeken:
'Dat doen we dus ook niet'

Geplaatst: di jan 27, 2004 1:28 pm
door Timo
Ik heb gisteren nog e.e.a. opgezocht op internet: 35 pagina's met wetteksten, over waar wel en niet een tank mag zitten en wat er allemaal op en aan moet zitten. Alles moet deugdelijk bevestigd zijn. Een compleet pakket (do it yourself) kost ongeveer 450 euri, arbeidsloon ongeveer 300 euro en dat is inclusief RDW keuring etc. (komt er anders ook nog bij!!). Voor de continuiteit thuis, moet dat eigelijk snel gebeuren, dus laten doen betekent: 's ochtends brengen en 's middags ophalen, en dat is wel zo prettig. Met andere woorden: zelf doen is mogelijk, maar de besparing is ongeveer 150 euro en een hoop gezeur bij RDW (extra vrije dag nemen en risico van afkeur, weer naartoe, etc). Oh ja, het is niet voor mijn R4 GTL, maar voor mijn R16TX (78). Ook mooi natuurlijk, toch? Het principe is hetzelfde.
Groet Timo
Geplaatst: di jan 27, 2004 9:58 pm
door Goofy
4 keer een 4 = 16....
Geplaatst: di jan 27, 2004 11:34 pm
door R4F6GTX Automaat
Dan heb ik een Renault 44

Geplaatst: wo jan 28, 2004 12:43 pm
door an3s
mat een 4400cc motor zeker?

Geplaatst: wo jan 28, 2004 7:50 pm
door keessie
44!? Dan moet het een Daf zijn!
Geplaatst: wo jan 28, 2004 10:19 pm
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-01-27 08:37, schreef an3s:
Eigenlijk niet nee, en dat weet je best.
Voor overijverige rdw medewerkers die toevallig ons forum bezoeken:
'Dat doen we dus ook niet'
Als je dan echt precies wilt zijn, klopt die van jou ook niet hoor. Jouw 1400 heeft meer vermogen dan op je kenteken vermeld staat, dus...
Geplaatst: do jan 29, 2004 2:13 pm
door Timo
Inderdaad moeten alle auto's die gewijzigd zijn (vermogen, banden, etc) door de RDW gekeurd worden. Met name de Alpinisten onder de R4 rijders krijgen in 1 keer 3 x zoveel vermogen in een autootje wat normaal niet boven de 100 uitkomt. Nu weet ik dat er wel mensen zijn die hun R4 GTL 1397 TURBO door de RDW hebben laten keuren. Kijk, als je iets bredere banden monteert zul je niemand horen, maar als jij met 180 kmh een vangrail probeert te verplaatsen of je buurmeisje aanrijdt, kon de verzekering nog wel eens vervelend doen en geen uitkering uitbetalen. Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of hij/zij dat risico wil nemen...
Geplaatst: vr feb 06, 2004 9:05 pm
door Ardi
Tja, dat brengt mij op de vraag wat er zou moeten gebeuren om een R4 AT door de RDW keuring te krijgen en aan welke eisen moet je dan voldoen..........(ben nog aan het bouwen, kan ik er rekening mee houden
Is dit überhaupt haalbaar????????
en natuurlijk wa kos da?