Pagina 1 van 1
Geplaatst: di jan 20, 2004 10:34 pm
door Il Duce en de groene 4
Nu mijn R4 bijna weer door de APK heen is kwam ik erachter dat m'n benzinemeter het leven heeft gegeven. Hij doet niets meer. Ik heb tijdens het vele sleutelen de auto op z'n kant gezet en vraag me af of dat er iets mee te maken kan hebben, maar misschien heeft iemand wel een ander idee?
Geplaatst: di jan 20, 2004 11:20 pm
door Ron
Ik zou het eventueel bij de stekkertjes zoeken bij de tank. Als je je wagen heen en weer schudt, geeft hij dan sjoege?
Of in je tank zit het scheef.
Misschien kan flink schudden het ding in je tank weer doen goedkomen.
Geplaatst: wo jan 21, 2004 1:59 pm
door Folkert
Als je de auto op zijn kant hebt gehad en daarna doet de tankmeter het niet meer dan lijkt mij de kans erg groot dat de vlotter in je tank niet goed ligt... Op zn kant de andere kant op zou verbetering moeten geven...
Geplaatst: do jan 22, 2004 12:15 am
door Ron
En Folkert heeft weer eens pauze.
Geplaatst: vr jan 23, 2004 2:53 am
door Il Duce en de groene 4
Ga ik allebei proberen! Zou het ook helpen als ik de tank aftank? En Ron, wat bedoel je met "sjoege"?
p.s. heeft iemand ook een idee hoe ik het makkelijkst mijn tankventiel weer open krijg? Ik heb nu tijdens het tanken namelijk veel last van terugkomende benzine.
Geplaatst: vr jan 23, 2004 12:09 pm
door an3s
Dan zit je ontluchtingsslang verstopt.
Geplaatst: vr jan 23, 2004 1:01 pm
door Ron
Ik bedoel met sjoege dat hij reactie geeft op het heen en weer bewegen van de auto.
Of er nog een beetje leven in zit. Van vlotter tot meter. Als het de vlotter is dan moet beweging de boel wel weer aan de gang krijgen.
Doe het met tank vol, doe het met half leeg, doe het met leeg, en anders de wagen voor de test maar weer op z'n kant. Benzinetank kan er volgens het boek eenvoudig af, maar ik vind het een vervelend klusje.
Dat de benzine weer terugkomt betekent inderdaad dat je ontluchtingsslang verstopt zit. Is klein slangetje langszij de vulpijp. Maar als WTB'er had je dat ook al bedacht.
Geplaatst: zo jan 25, 2004 5:22 pm
door Il Duce en de groene 4
Dat had ik inderdaad ook al bedacht, maar is er een goede truuk om die ontluchtingspijp weer "open" te krijgen? Ik zit eraan te denken om er een stuk ijzerdraad in te duwen, maar misschien heeft iemand een beter idee?
Geplaatst: ma jan 26, 2004 10:40 am
door an3s
ff wachten tot er niet al te veel peut meer in de tank zit en dan gewoon met het luchtpistool van een compressor doorblazen. Hint: ik heb wel zo'n ding

_________________
ma belle quattrelle
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2004-01-26 10:07 ]</font>
Geplaatst: di jan 27, 2004 2:18 am
door Il Duce en de groene 4
Super! misschien moet ik dan maar eens gebruik van die hint maken, dan kan ik ook jouw 4tjes eens zien!
Geplaatst: di jan 27, 2004 9:41 am
door an3s
Dat word dan ergens in een weekend en niet het komende, anders is er maar 1 van de drie thuis. Mailin's rode staat elders wegens reparatie en daarom rijdt ze dus door de week in de bordeaux-rode rond.
En de f6 staat stil want heeft een nieuwe spruitstukpakking nodig die ik al een poos heb liggen maar steeds niet aan toe kom.
