Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo jan 18, 2004 1:49 am
door R4F6GTX Automaat
Ik heb gehoord dat het beter voor de verbranding is om iets hetere of iets koudere bougies te gebruiken voor mijn F6 met 1400 motor die alleen op gas loopt. Wat denken jullie daarover en welke raden jullie me aan?
(1400 R5 motor plus automaat op LPG)

Geplaatst: zo jan 18, 2004 1:58 pm
door Le Car
Zou de mij het motornummer kunnen geven,dan kan ik het voor je uitzoeken

Ik denk dat je een c2j-781 motor hebt.
IK heb altijd met iets warmere bougies gereden op lpg (200.000 km in mijn R17)

Wel altijd met aangepast onstekingstijdstip en 0,05 mm ruimere kleppen.

Meestal is 1 a 2 graden warmer voldoende
Let wel even op ngk hoger in de reeks is warmer en bij champion is hoger juist kouder.

Geplaatst: ma jan 19, 2004 5:37 pm
door R4F6GTX Automaat
op het plaatje op de motor staat: 847M7/12
nummer 000040038

Mijn motor en bak komt uit een '83er
_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, F4, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-01-19 16:42 ]</font>

Geplaatst: ma jan 19, 2004 6:20 pm
door Le Car
De volgende bougies kunnen standaard in dit blokje.

AC 43xls
Champion N12Y
Marchal GT35H
EYQEM 600LS
Bosch W8D

Voor bijv Champion kun je de N9Y proberen,deze zit in de 5ts/tx.Voor de ngk-bougies kun je beter even boekje van de onderdelenwinkel gebruiken en de Champion om te nummeren naar NGK model

Succes

Geplaatst: ma jan 19, 2004 9:37 pm
door Renault Classique
Hee! Een Renault 17 liefhebber, die zie je ook niet echt veel. Maar mijnerzijds: 'chapeau'! Mijn broer heeft overigens ook een R5lecar van 84. Als ik het goed heb zijn er initiatieven om ook met de R5 iets in een clubverband te gaan doen? Zo ja, dan heeft hij ook interesse. Sorry R4F6GTXautomaat dat we even van het topic afwijken....

Geplaatst: ma jan 19, 2004 10:10 pm
door Le Car
Kijk maar eens op onze club site
(Er rijden nog maar +/- 30 R15/17's rond)

http://home.wxs.nl/~vrija001/index.htm

of op

http://home5.swipnet.se/~w-55301/thomas ... links.html


Nog even over het blokje van paul,
Zien de bougies er momenteel goed uit of heb je zowiezo een bougie "probleem".
Ik had met mij standaard bougies steeds een stukke bougie totdat de garage er een warmere inzette.

Geplaatst: ma jan 19, 2004 11:38 pm
door R4F6GTX Automaat
Nee, de bougies zien er eigenlijk prima uit, mooi wit en het tipje in het midden mooi hoekig, maar af en toe slaat de motor als het ware over. Ik heb de contactpunten vernieuwd, de condensator ook, de bougiekabels zien er prima uit, de rotor en de verdelerkap ook, dus eigenlijk zou ie goed moeten lopen. De gasboer zei dat ie 'm niet kon afstellen omdat de bougies volgens hem te oud zijn (6 jaar) (waarvan 4 jaar stil gestaan) maar ik geloof het eigenlijk niet. Het is meer proberen dan weten in dit geval. Ik ga morgen de kop natrekken en de kleppen opnieuw stellen en dan denk ik dat ik naar een andere gasboer ga om 'm af te laten stellen.

_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, F4, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-01-19 22:40 ]</font>

Geplaatst: ma jan 19, 2004 11:39 pm
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-01-19 20:37, schreef Renault Classique:
..... Sorry R4F6GTXautomaat dat we even van het topic afwijken....
jij mag dat... :wink:

Geplaatst: wo jan 21, 2004 2:38 pm
door jbeekmann
mooi wit?
Hoort dat bij een auto die op gas rijdt dan? Als mijn GTLletje witte bougies heeft is het niet goed met m!

Geplaatst: wo jan 21, 2004 9:05 pm
door R4F6GTX Automaat
grijs, of lichtbruin dan, jij je zin. Maar in ieder geval niet zwart of vies of zoiets. Mooi egaal.

Geplaatst: do jan 22, 2004 10:26 am
door jbeekmann
naar mijn weten moeten ze chocoladebruin zijn. Anders is je mengsel niet ok. Hoe dat zit met gas weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat op gas rijden een hogere verbrandingstemperatuur geeft en daardoor ook lichter gekleurde bougies...

Geplaatst: za jan 24, 2004 10:23 pm
door Willem de Zwijger
Ik kom net teruggereden uit Oostenrijk, begint net bij de Nederlandse grens de motor in te houden. Ik haal de bougies eruit: nat en zwart. Zet ik er nieuwe in (altijd bij me), loopt ie weer als een tiet. Maar hoe komen die dingen nou zo zwart ? Zou het te maken kunnen hebben met de motor temperatuur ? De hele dag was het harstikke koud onderweg, ik kreeg de zijramen niet vorstvrij gestookt. De bougies zitten er sinds ca 7000 km in, en dat lijkt me niet veel.