Condens

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

renevanraaij
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 30741Bericht renevanraaij »

Hallo trouwe R4-rijders. Hoe ervaren jullie het probleem met condens op de ruiten bij een R4? Is de kachel afdoende en zorgt deze voor een goede circulatie? Of zijn jullie telkens als jullie in de regen (of sneeuw) rijden druk met doekjes de ruiten aan het droog vegen? Beadnkt voor jullie reactie.
In het bezit van een Renault 5 Aut. uit '84
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 30748Bericht Mummelvrouw »

Als je bij "zoeken" "Winter"ingeeft, krijg je een hele waslijst tips en verhalen.
Wij poetsen de eerste 20 km, dan is de auto warm genoeg.

Tips genoeg
___________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 30752Bericht Diana »

Bij Halfords een anticondens doekje kopen en daar je raampjes van binnen mee afdoen helpt ook prima :smile:
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 30792Bericht Jorijn »

Gewoon niet te veel ademen en de kachel vol laten blazen. Ach alles went
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
Gast

Bericht: # 30818Bericht Gast »

Daar kom je denk alleen van af door een andere nieuwere auto te kopen denk ik...

Ik zelf ben er gelukkig al aan gewent s`winters zowel binnen als buiten te moeten krabben, ipv een zonnebril kokertje zit er op mijn dashbord een wisserhouder, haha.

Ik heb zelf nml. een R4 uit `86 en een *p*l Ascona uit `79. Als ik in een auto van een ander rij verveel ik me gewoon... :wink:

Groetjes Tienus
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 30824Bericht Jorijn »

Ja, dan ben je te vroeg op je werk omdat je niet zolang hoeft te krabben :smile:
renevanraaij
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 30833Bericht renevanraaij »

Het is dus echt een auto met gebruiksaanwijzing. Daar houd ik ook wel van. Met de R5 is het op dit moment precies hetzelfde.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 30835Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik "blaas" mijn ruiten ijsvrij met 2 aan elkaar gekoppelde stofzuigerslangen o.i.d. waarvan het ene stuk over de uitlaatpijp geschoven zit. Gaat perfect. In tussentijd dat ie stationair staat te pruttelen en de aanjager vol wordt ook de binnenkant vast een beetje ijsvrij gemaakt.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30838Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb zitten denken om de deur- en raamstijlen te gebruiken als luchtkanalen, warme lucht er naar toe met een slang onder de legplankjes door, gaatjes erin boren en een plaatje erop lassen om de lucht goed te geleiden. Vooral de voorruit waarvan alleen het middelste gedeelte wordt drooggeblazen irriteert me. Maar dit wordt een project voor als alle andere voorbij zijn, dus dat duurt nog wel even.
renevanraaij
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 30847Bericht renevanraaij »

Klinkt in ieder geval wel heel erg interressant Willem. Hou je ons op de hoogte?
In het bezit van een Renault 5 Aut. uit '84
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 30965Bericht ms.dageraad »

Ik wil in mijn nog te verbouwen f6 een scheepskachel bouwen. Die blazen hetelucht, en er zijn allerlei koppelingen en slangen bij te krijgen(kopen eigenlijk).
Ze zijn er op diesel en op propaan. De keus is dus niet zo moeilijk. Wat het kost? Nieuw heel veel, maar 2-de hands moeten ze er ook wel zijn.
groeten,
peter.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 30977Bericht Ron »

Ja, zo'n dieselkacheltje lijkt me ook wel wat. Liep laatst langs een parkeerplaats en daar stond een oude Landrover. Ik dacht, ik hoor wat, dat ding draait nog. Dichterbij gelopen, maar er kwam niets uit de uitlaat, en het geluid was ook niet van een motorblok. Snapte er niks van. Toch even blijven zoeken want misschien moet de eigenaar gewaarschuwd worden. Zag ik ergens een klein dun uitlaatje aan de zijkant... en dat het de enige auto was zonder sneeuw d'r op... Aha, duidelijk!
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 30981Bericht Ton »

Webasto is een leverancier van dit soort apparaten,maar tweedehands heb ik ze nooit gezien(ook nooit gezocht eigenlijk..)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 30983Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb er nog 2 liggen, maar ik meen dat die voor 24 volt zijn. Ik zal volgende week wel eens kijken
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
marsepien
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 2:00 am
Locatie: Meppel

Bericht: # 31079Bericht marsepien »

Ik heb bij de pomp een flesje spray tegen condens (ANTI FOG)gekocht, en ik heb tot op heden , nu twee weken geen doekkie of iets hoeven gebruiken dan alleen even voor het zijraam!! Werkt als een tierelier errug prettig!! Ik heb de blower op de eerste stand staan dus.......
Plaats reactie