Pagina 1 van 1

Geplaatst: wo dec 17, 2003 8:00 pm
door Esther-VL
Vandaag is een sombere dag.
Mijn F4 is niet goedgekeurd bij het jaarlijkse APK feest.

- speling op de wiellagers LA + RA
- verschil op de achterremmen; 35%
- remslang loopt tegen wiel RV
- stuurkogel RV
- fuseekogelhoes Rboven + Lboven
- remslang LV zit gat in (alleen in de slang)
- reactiearm RV rubber is los
- fuseekogel Rboven speling
- koppeling slipt
- en nog wat kleine dingen (remlicht achter brand niet, koplampen niet juistafgesteld, schokbrekers voor lekken)

die fusees kan ik volgens mij wel zelf gaan vervangen. na een search op het forum is dat wel doenbaar dacht ik zo.
de stuurkogel moet ook wel doenbaar zijn

wat te doen met de wiellagers. dat is een wat ingewikkelder karwei.

en dat is hetzelfde verhaal voor de slippende koppeling, dat doe je niet even op een zonnige namiddag.

tips en aanwijzingen zijn welkom

Ik kreeg nog het advies om de F4 maar naar de sloop te brengen. Het zou toch nooit meer wat worden. Er was al ´wat blik´ op gelast om de roest te bedekken en volgend jaar zou ik toch weer met een waslijst bij hem staan,aldus onze vriend de garagist
Nou ik denk het niet. Toch niet bij die garage in ieder geval.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom op 2003-12-17 19:01 ]</font>

Geplaatst: wo dec 17, 2003 8:15 pm
door R4F6GTX Automaat
Hallo Tom... Afbeelding

Geplaatst: wo dec 17, 2003 10:17 pm
door Willem de Zwijger
Als je in bent voor een potje aggressief sleutelen is er hoop. Die lager achter is nog het minste probleem, die kun je aandraaien.
De koppeling is inderdaad het grootste probleem,daarvoor moet de motor + bak eruit.
Heb je een schuur en gereedschap ?
Iemand als Paul lijkt de aangewezen man voor dat soort klussen...

Geplaatst: wo dec 17, 2003 11:23 pm
door Esther-VL
ik ben al vaste klant bij Paul.....

Geplaatst: do dec 18, 2003 9:51 am
door Jan-San
Op http://www.ebay.de is een r4 koppelingskit te koop voor een prikkie. Hoef je "alleen" nog maar te monteren....slik.Afbeelding
Suc6 ermee!

Geplaatst: do dec 18, 2003 10:24 am
door Willem de Zwijger
Wat zou zo'n koppelingskit eigenlijk nieuw kosten ?

Geplaatst: do dec 18, 2003 10:38 am
door R4F6GTX Automaat
Kleine 100 eu denk ik.

Geplaatst: do dec 18, 2003 10:48 am
door Esther-VL
bij de duitse site:

http://shop180-2.eoa.de/cgi-bin/shop.dl ... verteilt=1

zijn er verschillende te koop:
- koppelingskit 160mm groot, 129 euro
- koppelingskit 160mm fijn/klein 85 euro

- koppelingskit 180mm 86 euro

ik heb geen idee wat er nodig is of zou zijn.

Geplaatst: do dec 18, 2003 11:02 am
door R4F6GTX Automaat
Eerst maar een kijken of de kabel niet een beetje te strak (of te los) staat. Ik had er niks van gemerkt toen ik er mee gereden had. Kan me tenminste niet herinneren. Als de koppelingsplaat dezelfde als van een GTL/F6 is heb ik wel goede liggen. Wie weet dat?

Geplaatst: do dec 18, 2003 11:04 am
door Esther-VL
ja, een koppeling die (zogezegd)doorslipt. Hoe merk je dat, wat zou er moeten gebeuren als dat zo is.
Bij een garage kunnen ze je natuurlijk vanalles wijsmaken.

Geplaatst: do dec 18, 2003 5:31 pm
door Goof
Tja, als een wagen meer als 150.000 heeft gereden mag je onderhand verwachten dat een koppeling versleten is, alhoewel we ook wel eens met een 25 320.000 met dezelfde (originele) koppeling gereden.
Der zijn natuurlijk ook andere uitersten, zoals m'n moeders viertje waar bij 65.000 al een andere koppeling in moest, maar ja, van een oud vrouwtje geweest die ook heel typisch met die koppeling omging blijkbaar.
Maar dat soort uitersten herken je wel.
Als je auto een redelijke km-stand heeft en je merkt aan de koppeling dat ie hoe langer hoe later pas weer aanpakt, dan ga er maar vanuit dat ie aan vervanging toe is. Doe dan ook gelijk drukgroep en lager, want anders ben je weer zo aan het sleutelen.