Pagina 1 van 2

Geplaatst: wo dec 17, 2003 2:00 pm
door efsix
ik heb de startmotor los gehaald, maar hoe haal ik hem er uit?
wie het weet mag het zeggen

Geplaatst: wo dec 17, 2003 3:45 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb hem er wel eens uitgehaald, maar toen lag de kop met spruitstukzooi eraf. Heb je het spruitstuk er nog op zitten ? Heb je zo'n lange startmotor die onder de motorophangsteun doorloopt en daarop vastloopt ? Er zijn ook kortere. Maar daar heb je niks aan als de boel klem zit.

Geplaatst: wo dec 17, 2003 4:38 pm
door efsix
het is een korte, ben nu bezig om spruitstuk er af te halen,anders is er geen ruimte

Geplaatst: wo dec 17, 2003 8:17 pm
door R4F6GTX Automaat
stuurstang los maken (aan de voorkant) en uitlaatpijp ook. Dan gaat het net. Ik heb er net ook weer een afgehaald.

Geplaatst: do dec 18, 2003 12:07 am
door Ivo 4
Als je een 850 motor hebt hoeft er weinig los of uit.
Alleen de stuurstang, de motorsteun, en een van de koelslangen als ik het goed heb onthouden.
Het was een maand terug mijn eerste klus en is goed bevallen.

Geplaatst: do dec 18, 2003 12:09 am
door Jan-Geert
of motorsteun iets los aan de bestuurderskant , motor iets omhoog en hoppa klaar

Geplaatst: do dec 18, 2003 10:47 pm
door efsix
jogens, bedankt voor jullie adviezen, de klus is geklaard. Toen de motor slecht wou starten dacht ik aan een nieuwe accu.
Die was al 6 jaar, dus met wat kou ging hij haast niet meer rond.Dus een nieuwe gehaald,
geladen en starten maar. Tot mijn schrik ging dat zo slecht dat ik dacht aan een maandag-accu. Voor de zekerheid op mijn andere F6 geprobeerd, is nog in opbouw, en de motor vloog rond. De startmotor dus......
er lag nog een op de plank dus sleutelen.
heb het spruitstuk er toch maar afgehaald voor een gaatje er in te boren voor de vacuummeter.De oude startmotor lag voor uit het lager. Het busje was er uit. Vandaar dat het veeeel te zwaar liep.De zaak zit weer inelkaar en doet het goed.Ga nu weer verder met de bestel-F6. Hoop over een maand klaar te zijn. Dan zijn alle gaten dicht en kan hij varen. Gegroet allen. M.

Geplaatst: vr dec 19, 2003 12:21 am
door Jan-Geert
is dat de oude service merk?

Geplaatst: vr dec 19, 2003 1:40 am
door R4F6GTX Automaat
Ik heb vandaag voor de derde keer in 3 maanden de startmotor vervangen in mijn F6 automaat. De eerste keer werd ie gereviseerd maar liep de verkeerde kant op. De tweede keer bleef iets langer zitten, zeker 6 weken, maar omdat er meer kapot was liep de wagen toch niet. Nu heb ik 'm weer moeten vervangen omdat er ook het lager uit lag. Een nieuwe erop en nu werkt opeens alles, ook dat waar ik aan weken op aan het puzzelen ben... Dus morgen naar de APK...

Dat revisiebedrijf ga ik dus nooit meer naartoe.

_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, F4, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-12-19 00:41 ]</font>

Geplaatst: vr dec 19, 2003 3:19 pm
door Goof
Je kunt dat soort dingen ook niet eeuwig blijven reviseren he. Op een gegeven moment is het gewoon op. Ik weet van dynamo's dat er op een gegeven moment een sleepspoor in het anker komt, van de koolborstels. Als dat het geval is, is het eigenlijk niet rendabel meer om hem te reviseren, want dan moet het anker nagemaakt worden en dat is gewoon te duur.

Geplaatst: ma dec 22, 2003 1:08 pm
door efsix
GJ, het is de oude S.
Heb nu de gaten dicht, je kunt er nu mee varen. Heb wel foto;s, maar weet niet hoe ik die in dit programma moet plaatsen.
Henk heeft ze wel vandaag gekregen.
Over een paar weken is het klaar, op de verf
beurt na. In het voorjaar krijgt het een ander kleurtje. gg. M.

Geplaatst: ma dec 22, 2003 7:20 pm
door Jan-Geert
zou je mij ook ff die kunnen mailen ?? vcs@gmx.de :smile:

Geplaatst: ma dec 22, 2003 10:16 pm
door Goofy
laatst ook accu vervangen als gevolg van slecht starten, gaat nu als een dolle gekko aan de haal. Zelfs met deze temperaturen!!! Moest echter wel effe de contactpuntjes van de verdelerkap goed "dremelen". Ze waren een beetje groen uitgeslagen (oeps). Nu gaat dat ding tenminste ook lopen als de startmotor zijn best aan het doen is!!!
Volgende week ga ik beginnen aan de schokbrekers voor. Met behulp van alle tips op het forum moet dit lukken. Alvast mijn dank voor uw reacties!!! HEb trouwens via importeur van Heck (ofzo) 2 koni's voor slechts 28 euri weten te regelen!!!!
Zag trouwens een tijdje geleden een renault master met Renault 4 club sticker (???) !!!

Geplaatst: di dec 23, 2003 11:53 am
door Bauke
per stuk of voor het setje? Het is hoe dan ook echt spotgoedkoop!

Geplaatst: di dec 23, 2003 11:44 pm
door Goofy
per set dus!!!! idd lekker goedkoop!!! Ik zei gelijk: doe er maar tien!!!! Maar dat kon hij niet doen zei ie.....

beetje jammer, had graag meer mensen blij gemaakt !!!!