Pagina 1 van 1
Geplaatst: di dec 09, 2003 1:30 pm
door hobbes
Beste mensen
Het 4tje van m'n vriendin heeft het volgende (kleine) probleempje: als je start en je rijdt weg en de motor is nog koud dan heeft ie de neiging om na 200 m meteen weer stil te vallen, het liefst voor een kruispunt of stoplicht...
Als je een beetje met de choke speelt dan lukt het vaak wel, maar aangezien ik alleen maar ervaring met dieselmotoren heb, ken ik dit probleem niet. Komt dit vaker voor? En wat is er aan te doen?
Geplaatst: di dec 09, 2003 1:52 pm
door Diana
Doe je de choke gelijk na het starten weer uit?
Dat is niet de bedoeling namelijk, je moet gewoon rijdende weg een beetje bij beetje de choke dicht doen totdat de motor goed warm is.
Probeer dat eens?
_________________
Ik heb veel plezier met mijn vier
Zo'n mooie auto heb ik nog nooit gezien, van deze wil ik er wel tien!
Alle mensen kijken om als ik met Karel langs kom.
Deze auto gaat nooit meer weg, dus de mensen die hem willen hebben hebben pech!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2003-12-09 12:52 ]</font>
Geplaatst: di dec 09, 2003 2:11 pm
door hobbes
Okiedokie!
Zoiets vermoedde ik al, want als ik nu met haar autootje wegrijdt dan ben ik de eerste 10 minuten meer met de chokehandle aan het schakelen dan met de versnellingspook:
helemaal uittrekken, weer half terug indrukken, helemaal in, ho gaat ni goed weer half uit, etc.
En dan gaat het wel goed.
Het zal voor haar gewoon een kwestie van wennen zijn denk ik, maar ik mag haar dus gerust stellen dat het vrij normaal is?
Harstikke bedankt!!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hobbes op 2003-12-09 13:12 ]</font>
Geplaatst: di dec 09, 2003 4:30 pm
door Diana
Hoi Hobbes, het gaat inderdaad op gevoel!
Mijn Peugeot had ook al een choke, maar moet zeggen dat het bij elke auto wel anders is. Ik heb ook flink wat moeite moeten doen voordat ik ermee overweg kon bij mijn 4tje
Succes!
Geplaatst: di dec 09, 2003 7:07 pm
door R4F6GTX Automaat
Dat choken is per auto verschillend. Mijn vlammenwerper r4 moet ik met choke helemaal uitgetrokken starten en na 500 meter kan ie helemaal ingeduwd worden. Die van mijn zwager kan helemaal niet meer zonder choke, zelfs niet als ie warm is.
Geplaatst: wo dec 10, 2003 10:35 am
door brecht
De F6 van Bauke (waarom post ik dit dan?) blijft ook beter rijden als de choke een klein beetje open blijft staan...
Volgens JBeekmannnnnn is dit een standaard F4 kwaal van een te kleine sproeier
Maar beetje choken vind ik eigenlijk wel een leuke bezigheid, ben te tenminste echt bezig. Net als vroeger op de honda, beetjes schuin hangen, 1 handje aan het stuur, andere aan de choke ff open en en dicht en vroaarrr!
_________________
't is me wat!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2003-12-10 09:37 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2003-12-10 09:38 ]</font>
Geplaatst: wo dec 10, 2003 11:25 am
door Jorijn
Weet wat rottig is? Als je chokekabel breekt. Iedere keer als ik moet starten moet ik de motorkap opendoen. Niet handig
Geplaatst: wo dec 10, 2003 12:43 pm
door hobbes
ai, dat lijkt me inderdaad lastig!!
en dan bij het stoplicht de kap weer open om de choke weer uit te zetten??
oh, en dat choken met de brommert en een hand aan het stuur komt mij ook bekend voor...,
bedankt voor jullie reacties, en vanochtend is m'n lief op stap geweest zonder een keer stil te vallen!! (ze krijgt het al onder de knie...)
Geplaatst: wo dec 10, 2003 6:16 pm
door Diana
ff oefenen en voor je het weet rij je zonder stil te vallen

Geplaatst: do dec 11, 2003 10:26 am
door Esther-VL
Op 2003-12-10 11:43, schreef hobbes:
nederlander in gent
waar 'zit'je ergens in Gent. Ik kom daar vaak (minstens een keer per week toch wel...)
en ik zie er ook regelmatig viertjes staan of rijden.
zo zag ik er ooit een met 'zebrastrepen', een oude L of TL, blauw met wat chroom aan(staat in de buurt van baudelo kaai)
altijd een beige F4 bij het tempelhof(bij een ziekenhuis is dat) een witte F4 met 'Radio Donna' sticker erop, een groene leger F4 met een schotse vlag op de achterkant, nog een witte F4 combi, een witte TL of L in de buurt van de Decascoop/st pietersplein....
Geplaatst: do dec 11, 2003 11:05 am
door R4F6GTX Automaat
Op 2003-12-10 10:25, schreef Jorijn:
Weet wat rottig is? Als je chokekabel breekt. Iedere keer als ik moet starten moet ik de motorkap opendoen. Niet handig
Tja, en een andere choke kabel kost zeker 5 euro dus dat is geen optie.
Geplaatst: do dec 11, 2003 11:53 am
door hobbes
Awel Tom,
die van ons heb je dus nog niet gespot (ni moeilijk we hebben hem nog maar net), tis een lichtblauwe gtl
en we wonen in de buurt van het st. pietersstation. Die legergroene f4 met vlag op (is dat een schotse vlag?) die zie ik ook erg vaak geparkeerd staan, wat voor een rij jij? met NL plaat neem ik aan? Dan zal ik een keer zwaaien als ik je zie.
Groetjes Huib (hobbes)
Geplaatst: do dec 11, 2003 12:07 pm
door Esther-VL
waar bij het sint pieterstation? voorkant, achterkant?
ikzelf heb een beige F4 met oranje motorkap en grijze vlekken. dat is maar tijdelijk, want hij moet nog opnieuw gespoten worden.
Ik parkeer vaak aan de Bijloke campus of de Coupure.
ik weet niet of die vlag op die groene een schotse vlag is, dat dacht ik
Geplaatst: do dec 11, 2003 12:41 pm
door hobbes
Voorkant, 't is de weetjewelstraat, maar ik denk ni dat je die kent, want daar kom je normaal gezien alleen doorheen als je er woont of in een v/d nabijgelegen straatjes. Vlakbij de koning Albertbrug is het. Bijloke campus kom ik altijd langs als nr de stad ga, ik zal es kijken of ik je zie staan.
Geplaatst: vr dec 12, 2003 10:49 am
door efsix
de GTL die ik eerst had kon met dit weer van
vandaag na 2 KM in.
De F6 van nu heeft 5 Km nodig in zonder choke
te rijden.
De choke hoeft maar een 3 mm uit om de zaak
bij 1000 t/m draaiende te houden.
maar kan kan per R4 verschillen, hangt ook van de afstelling af van de motor, succes.