Pagina 1 van 1

Geplaatst: za dec 06, 2003 11:25 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb de achterste twee delen van een GTL uitlaat vervangen. Een heel gekl**t om de oude uit de pijp te halen die nog goed was, anyway. Ik heb de boel behoorlijk aangedraaid met die klemmen, waarbij ik de klem zo'n beetje op de rand van de inkepingen van de ruimste pijp gezet heb. Ik denk: even testen door de hand tegen de uitlaat te houden... en dat lekte als een gek langs de verbindingen. Ik zag zelfs water druppeltjes langs de lassen van de pot komen. Nog harder aandraaien, geen effect. Ik ga er maandag mee naar de APK, ik ben benieuwd of ze het goed genoeg vinden. Ik zou niet weten hoe ik het beter had kunnen doen, dit soort dingen gaat volgens mij alleen dicht door er een flink eind mee te rijden waardoor de roet uiteindelijk alle gaatjes stopt. Iemand soortgelijke ervaring ?

Geplaatst: zo dec 07, 2003 1:19 am
door Renoldie
Uitlaatmontagepasta gebruiken. Pijp weer uit elkaar halen, insmeren met de pasta en weer monteren. Even laten drogen en de uitlaat zit dicht. Je kunt ook de pasta rond de naden smeren, maar dit blijft minder goed zitten.

Geplaatst: ma dec 08, 2003 9:47 am
door Jan-San
Het gat aan het uiteinde zou ik wel open laten...:wink:
Wat flauw....Maar voor de APK moet ie echt wel dicht zijn, er mogen geen gassen in de auto komen, en dat kan wel als ie voor lekt(via raam of sleuf onder voorruit).
Pasta dan maar?
Suc6 ermee.

Geplaatst: ma dec 08, 2003 10:49 am
door Goof
De oude vertrouwde Gungum erop dan maar?

Geplaatst: ma dec 08, 2003 11:18 am
door Jan-San
Wat is Gungum??? Zoiets als kauwgum? haha

Geplaatst: ma dec 08, 2003 11:30 am
door R4F6GTX Automaat
Ja, gungum werkt goed, maar in de loop van tijd komt het er toch weer uit. Gewoon de boel aan elkaar lassen is het beste. Afbeelding

Geplaatst: ma dec 08, 2003 1:52 pm
door Willem de Zwijger
Ja, Gum Gum zag ik bij de pomp liggen, en je hebt ook tape achtig spul. Is bedoeld om een uitlaat nog even langer mee te laten gaan. Ik wist niet van het bestaan van pasta af, anders had ik dat gelijk gedaan. Volgens mijn collega is Bosal Exhaust Paste het goedje wat je moet hebben.
Ik heb net gebeld met de garage, ze wachten nog op de afmelding...oftewel ze vinden het goed. Als er nou maar niet zo'n steekproef eikel komt...

Geplaatst: ma dec 08, 2003 2:13 pm
door brecht
GUNgum? ik dacht inderdaad altijd dat dat gum gum heette. Aan de andere kant: als het voor je KNALpijp is kan gun gum ook wel kloppen. :smile:

Geplaatst: ma dec 08, 2003 8:42 pm
door Willem de Zwijger
Ze hebben het gepikt, ik ben er dooooorrrrrr!!!!

Geplaatst: ma dec 08, 2003 8:51 pm
door Esther-VL
hartelijke gelukwensen dan maar.....!

Geplaatst: ma dec 08, 2003 11:04 pm
door Mummelvrouw
de kroon op je werk, het puntje op de i, het zout op de pieper....gefeliciteerd :smile:

Geplaatst: di dec 09, 2003 9:04 pm
door Renoldie
Op 2003-12-08 12:52, schreef Willem de Zwijger:
Als er nou maar niet zo'n steekproef eikel komt...
Wat heb je tegen een steekproef? Weet je tenminste zeker dat je auto goed gekeurd is.
2 keuringen voor de prijs van 1

Geplaatst: wo dec 10, 2003 10:44 am
door Willem de Zwijger
Ja, dat is natuurlijk wel zo, maar als je een week hebt lopen beuken om alle punten op te lossen zit je niet te wachten op een wijsneus die er met de beste bedoelingen nog een lijstje aan toevoegt. Ben je weer een week kwijt, en met wat pech kun je nog een keer betalen ook. Maar uiteraard ben je nog minder blij als remleiding door gaat terwijl je vol in de ankers op zo'n vette Saab bumper aan komt rijden...

Geplaatst: vr dec 12, 2003 10:53 am
door efsix
Die Saab bumper vangt de op en.....stoot je dan weer een eind terug !!!!!

Geplaatst: vr dec 12, 2003 3:47 pm
door Willem de Zwijger
Nou, mijn ervaring met die Saab bumper is dat je R4 met een blij gezicht alle energie opvreet waardoor je hele voorkant krom staat, en je verschrikkelijk loopt te kloten om die bumper uit je voorband te krijgen wardoor je weer rijden kunt, terwijl die Saab allang ontspannen naar huis rijdt.