Hoe dicht kan een uitlaat ?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30094Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb de achterste twee delen van een GTL uitlaat vervangen. Een heel gekl**t om de oude uit de pijp te halen die nog goed was, anyway. Ik heb de boel behoorlijk aangedraaid met die klemmen, waarbij ik de klem zo'n beetje op de rand van de inkepingen van de ruimste pijp gezet heb. Ik denk: even testen door de hand tegen de uitlaat te houden... en dat lekte als een gek langs de verbindingen. Ik zag zelfs water druppeltjes langs de lassen van de pot komen. Nog harder aandraaien, geen effect. Ik ga er maandag mee naar de APK, ik ben benieuwd of ze het goed genoeg vinden. Ik zou niet weten hoe ik het beter had kunnen doen, dit soort dingen gaat volgens mij alleen dicht door er een flink eind mee te rijden waardoor de roet uiteindelijk alle gaatjes stopt. Iemand soortgelijke ervaring ?
Renoldie
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 05, 2003 2:00 am
Locatie: Witteveen

Bericht: # 30096Bericht Renoldie »

Uitlaatmontagepasta gebruiken. Pijp weer uit elkaar halen, insmeren met de pasta en weer monteren. Even laten drogen en de uitlaat zit dicht. Je kunt ook de pasta rond de naden smeren, maar dit blijft minder goed zitten.
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 30124Bericht Jan-San »

Het gat aan het uiteinde zou ik wel open laten...:wink:
Wat flauw....Maar voor de APK moet ie echt wel dicht zijn, er mogen geen gassen in de auto komen, en dat kan wel als ie voor lekt(via raam of sleuf onder voorruit).
Pasta dan maar?
Suc6 ermee.
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30127Bericht Goof »

De oude vertrouwde Gungum erop dan maar?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 30131Bericht Jan-San »

Wat is Gungum??? Zoiets als kauwgum? haha
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 30133Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja, gungum werkt goed, maar in de loop van tijd komt het er toch weer uit. Gewoon de boel aan elkaar lassen is het beste. Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30140Bericht Willem de Zwijger »

Ja, Gum Gum zag ik bij de pomp liggen, en je hebt ook tape achtig spul. Is bedoeld om een uitlaat nog even langer mee te laten gaan. Ik wist niet van het bestaan van pasta af, anders had ik dat gelijk gedaan. Volgens mijn collega is Bosal Exhaust Paste het goedje wat je moet hebben.
Ik heb net gebeld met de garage, ze wachten nog op de afmelding...oftewel ze vinden het goed. Als er nou maar niet zo'n steekproef eikel komt...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 30144Bericht brecht »

GUNgum? ik dacht inderdaad altijd dat dat gum gum heette. Aan de andere kant: als het voor je KNALpijp is kan gun gum ook wel kloppen. :smile:
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30171Bericht Willem de Zwijger »

Ze hebben het gepikt, ik ben er dooooorrrrrr!!!!
Esther-VL

Bericht: # 30173Bericht Esther-VL »

hartelijke gelukwensen dan maar.....!
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 30179Bericht Mummelvrouw »

de kroon op je werk, het puntje op de i, het zout op de pieper....gefeliciteerd :smile:
___________________________________
Afbeelding
Renoldie
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 05, 2003 2:00 am
Locatie: Witteveen

Bericht: # 30226Bericht Renoldie »

Op 2003-12-08 12:52, schreef Willem de Zwijger:
Als er nou maar niet zo'n steekproef eikel komt...
Wat heb je tegen een steekproef? Weet je tenminste zeker dat je auto goed gekeurd is.
2 keuringen voor de prijs van 1
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30240Bericht Willem de Zwijger »

Ja, dat is natuurlijk wel zo, maar als je een week hebt lopen beuken om alle punten op te lossen zit je niet te wachten op een wijsneus die er met de beste bedoelingen nog een lijstje aan toevoegt. Ben je weer een week kwijt, en met wat pech kun je nog een keer betalen ook. Maar uiteraard ben je nog minder blij als remleiding door gaat terwijl je vol in de ankers op zo'n vette Saab bumper aan komt rijden...
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

Bericht: # 30318Bericht efsix »

Die Saab bumper vangt de op en.....stoot je dan weer een eind terug !!!!!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30321Bericht Willem de Zwijger »

Nou, mijn ervaring met die Saab bumper is dat je R4 met een blij gezicht alle energie opvreet waardoor je hele voorkant krom staat, en je verschrikkelijk loopt te kloten om die bumper uit je voorband te krijgen wardoor je weer rijden kunt, terwijl die Saab allang ontspannen naar huis rijdt.
Plaats reactie