Geplaatst: di nov 25, 2003 1:06 pm
Ja, zondagavond had ik weer eens een traditioneel 'oeps'-moment. Nee ik heb geen ongeluk gemaakt. Het ging als volgt:
Het was zondagavond laat en ik moest nog van Den Bosch naar Leiden omdat ik daar mijn college's heb. Dus terwijl ik mijn spullen in mijn auto gooi begin ik mezelf af te vragen hoe het toch komt dat hij nog steeds lekt bij de bijrijdersstoel.
Opmerking van Folkert toen ik hem kocht: "Het is een Renault 4, die lekken allemaal". Nou ik had dacht ik de hele ruit dubbel dichtgekit en had het laatste half jaar ook nergens last van gehad.
Misschien was het weer opnieuw begonnen doordat de kitlaag niet meer goed was. Dus ik besluit eventjes achter de kitlaag te kijken. "Hmmmm, het lijkt wel alsof hij nu alweer op die plaats aan het roesten is, en ik dacht nog wel dat ik dat zo goed had weggewerkt". Ik besluit de verf van de roest af te schuren, Toen dat niet lukte gebruikte ik maar de schroevedraaier.
En toe gebeurde het. Krak, dwars door het chassis heen..... OEPS
Oftewel ik heb onder mijn raam een lekker doorgeroest gat waar heel veel water door naar binnen komt. Ik heb nu eventjes alles dichtgekit, maar dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing. Ik ga in het voorjaar mijn dashboard eruit halen en de plek schoonschuren. Daarna zal ik er denk ik Polyester overheen bewerken.
Tijdens het laatste weekend gaf een van de broers Konijn mij al een tip hierover, maar toen geloofde ik nog niet dat de lekkage daardoor kwam. Zijn er veel mensen die hier al ervaring mee hebben.
Moet haast wel.
Het was zondagavond laat en ik moest nog van Den Bosch naar Leiden omdat ik daar mijn college's heb. Dus terwijl ik mijn spullen in mijn auto gooi begin ik mezelf af te vragen hoe het toch komt dat hij nog steeds lekt bij de bijrijdersstoel.
Opmerking van Folkert toen ik hem kocht: "Het is een Renault 4, die lekken allemaal". Nou ik had dacht ik de hele ruit dubbel dichtgekit en had het laatste half jaar ook nergens last van gehad.
Misschien was het weer opnieuw begonnen doordat de kitlaag niet meer goed was. Dus ik besluit eventjes achter de kitlaag te kijken. "Hmmmm, het lijkt wel alsof hij nu alweer op die plaats aan het roesten is, en ik dacht nog wel dat ik dat zo goed had weggewerkt". Ik besluit de verf van de roest af te schuren, Toen dat niet lukte gebruikte ik maar de schroevedraaier.
En toe gebeurde het. Krak, dwars door het chassis heen..... OEPS
Oftewel ik heb onder mijn raam een lekker doorgeroest gat waar heel veel water door naar binnen komt. Ik heb nu eventjes alles dichtgekit, maar dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing. Ik ga in het voorjaar mijn dashboard eruit halen en de plek schoonschuren. Daarna zal ik er denk ik Polyester overheen bewerken.
Tijdens het laatste weekend gaf een van de broers Konijn mij al een tip hierover, maar toen geloofde ik nog niet dat de lekkage daardoor kwam. Zijn er veel mensen die hier al ervaring mee hebben.
Moet haast wel.