pompje ruitensproeier

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Agnes
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 20, 2002 2:00 am
Locatie: utrecht

Bericht: # 29423Bericht Agnes »

Het pompje van mijn ruitensproeier lekt - niet waar het slangetje zit maar rondom. Ik heb m losgeschroefd en het lijkt alsof er rondom kit zit (waarmee onder- en bovenkant aan elkaar zitten, denk ik). Kan ik hier nieuwe kit tussen smeren of is er een betere oplossing? En wat is de kit die je dan gebruikt?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 29438Bericht jbeekmann »

Geen kit! Warm maken in heet water, beetje vet rondom, ring eraf halen, rubber bovenkant van de onderkant afhalen, schoonmaken, droogmaken, rakende delen boven- en onderkant met kranenvet insmeren (liefst siliconen kranenvet (CFS, betere ijzerwarenhandel)), zet de boven- weer op de onderkant, smeer nog een beetje de ring in en schuif die er weer overheen. Misschien heb je iets nodig voor het (de-)monteren, pas dan op met scherpe voorwerpen zoals kleine schroevendraaiers! (Zonde als ie ergens middenop het rubber lekt als ie weer in elkaar zit...)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Agnes
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 20, 2002 2:00 am
Locatie: utrecht

Bericht: # 29483Bericht Agnes »

Dank! ik ga op zoek. hij moet nl. wel door de APK komen natuurlijk....
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 29489Bericht Ron »

Sloop een reservoir uit om het even welke auto op de sloop, wat voorzien is van een electrisch pompje. Knopje in je dashboard en bzzzzzsssjjjt, water op je ruit.
Niet R4-like, wel makkelijk en betrouwbaar.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 29515Bericht jbeekmann »

voetpompje is ook betrouwbaar... ik durf zelfs wel te stellen dat ie betrouwbaarder is dan een elektrisch pompje... Jammer dat je vaak zo'n lullig pisstraaltje krijgt... (alhoewel, da's niet helemaal het goede woord, ik pis harder dan dat ik in mn vier kan pompen...)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie