afmetingen carburateur enzo

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 29385Bericht jbeekmann »

Wij (Frank en ik) hebben onlangs K&N filters om sponsoring gevraagd voor de 4L Trophy. Nu willen ze van ons weten wat voor een carb we hebben, wat de afmetingen daar van zijn en wat de max. hoogte van het luchtfilter mag zijn. Heeft er iemand een id? We hebben een F4 met 1108 motor. Volgens mij heeft ie dan een Zenith 28, maar is dat altijd zo? Wie weet wat de max. hoogte van het filter kan zijn?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 29386Bericht Folkert »

Dikke kans dat het een Zenith28 is. Wat dacht je van de dikte van het huidige luchtfilter? Haal je luchtfilterhuis er eens af en meet de buitendiameter en de hoogte van de bevestigingspijp... Meet ook de dikte van je luchtfilterhuis en je weet alles...
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 29388Bericht jbeekmann »

zouden dat ook de maximale maten zijn? Ik denk dat er nog wel meer in past... Ik dacht ook dat iemand zoals jij Folkert, met al dat ruimtegebrek onder de kap, wel had lopen meten voor het een en ander...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 29392Bericht Goof »

Als ik jullie was, dan ging ik niet voor een open luchtfilter, maar voor een vervangingsfilter. Een open filter zit in het woestijnklimaat meteen vol met zand, waardoor dus de doorstroom verminderd en de kans op penetratie van het zand door het filter en hierdoor belanden in de motor groter wordt. Wat dat betreft is het originele filterhuis zo gek nog niet. Gewoon ff meten wat erin kan en die maten doorgeven aan K&N.
Overigens denk ik niet dat het zo mega veel uit gaat maken, maar tis altijd leuk.
Wat ik overigens ook wel eens zou willen weten is of die smeringsgoedjes die jullie gekregen hebben goed werken. Ben benieuwd naar de ervaringen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 29396Bericht Folkert »

Op 2003-11-17 13:07, schreef jbeekmann:
zouden dat ook de maximale maten zijn? Ik denk dat er nog wel meer in past... Ik dacht ook dat iemand zoals jij Folkert, met al dat ruimtegebrek onder de kap, wel had lopen meten voor het een en ander...
Nou, meten... Ik ben altijd op zoek naar dingen die ik wel pas kan maken... Ik heb zelf nu geen K&N filter meer omdattie niet paste (en ik het ook niet pas kon krijgen...)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 29405Bericht jbeekmann »

Wie zei er hier dan dat het om een open luchtfilter ging...?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie